Обґрунтування вибору стратегічного напрямку розвитку підприємства
Автор: Бик Ігор Степанович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка бізнесу
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Результативне функціонування підприємств в довгостроковій перспективі враховуючи тенденції розвитку сучасної вітчизняної та зарубіжної науки і практики діяльності підприємств базується на засадах стратегічного управління, основою якого є результативно сформовані та оптимально реалізовані стратегії розвитку. Ефективність обраної стратегії обумовлюється правильно визначеним напрямком стратегічного розвитку, який забезпечує конкурентоспроможність підприємства в довгостроковому періоді. В свою чергу, точність напрямку стратегічного розвитку залежить від вірного оціненого поточного стану підприємства, чітко визначених ключових умов та чинників впливу зовнішнього середовища, правильно спрогнозованих та окреслених тенденцій змін окремих із них, тобто, від ретельно проаналізованих наявних можливостей та потенційних перспектив розвитку. Однак, критично непередбачувані умови функціонування сучасних підприємств вимагають оперативного реагування та перегрупування сил, що спричинює необхідність формування опорної інформаційної бази (вибудованої історично в процесі функціонування підприємства), доповнення якої поточною ринковою ситуацією та станом підприємства дозволить окреслити стратегічний напрямок розвитку підприємства із мінімальними зусиллями та в короткі терміни. Відповідно, пошук нових підходів до формування напрямку стратегічного розвитку враховуючи особливості функціонування сучасних підприємств є актуальним. Метою роботи є розроблення теоретико-методичних засад та практичних рекомендацій щодо формування напрямку стратегічного розвитку підприємства. Для реалізації поставленої мети необхідно виконати наступні завдання: 5 - розглянути необхідність формування, сутність та особливості напрямків стратегічного розвитку підприємств; - охарактеризувати основні види напрямків стратегічного розвитку підприємства і їх складових елементів; - дослідити методичну базу розробки напрямків стратегічного розвитку підприємства; - проаналізувати внутрішнє середовище підприємства і оцінити його фінансовий стан; - дослідити загальну ситуацію у зовнішньому середовищі діяльності підприємства; - провести оцінку основних конкурентів підприємства і визначити його конкурентні переваги; - сформувати і описати особливості реалізації обраних альтернативних напрямків стратегічного розвитку досліджуваним готелем «Соната»; - обґрунтувати вибір ефективного напрямку стратегічного розвитку для досліджуваного готелю. Об’єктом дослідження є процес формування та обґрунтування вибору напрямку стратегічного розвитку підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні і практичні засади формування, обгрунтування і реалізації напрямків стратегічного розвитку готелю «Соната». В першому розділі роботи визначаються теоретичні особливості стратегічних напрямків розвитку, описано основні види напрямків стратегічного розвитку, охарактеризовано основні складові виділених напрямків стратегічного розвитку, а також обґрунтовано методи та підходи до формування напрямків стратегічного розвитку підприємства. Другий розділ складається з опису загальної характеристики досліджуваного підприємства та аналізу різних аспектів його діяльності, детальніше зосередивши увагу на фінансовій складовій, споживчій привабливості та комфортабельності номерів основного напрямку діяльності 6 досліджуваного підприємства готелю «Соната». В третьому розділі подано результати дослідження зовнішнього середовища функціонування готелю «Соната» з точки зору регіонального розвитку готельної індустрії, конкурентного аналізу та окресленням його сильних і слабких сторін, що визначило основні альтернативні напрямки стратегічного розвитку готелю. У четвертому розділі запропоновано варіанти різних напрямків стратегічного розвитку готелю, оцінено кожен із них та вибрано найефективніший із запропонованих, який забезпечить стійкість розвитку готелю в стратегічному періоді. Наукова новизна полягає в уточнені класифікації напрямків розвитку підприємства. Практичне значення. Розроблені в ході дослідження підходи, теоретичні узагальнення, висновки та рекомендації можуть бути використані при розробці заходів щодо вибору напрямку стратегічного розвитку готелю. Структура роботи. Магістерська робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Загальний обсяг роботи складає 80 сторінок комп’ютерного тексту, у тому числі 18 таблиць, 26 рисунків, список використаних джерел з 43 найменувань, 1 додаток. Ключові слова: розвиток; напрямок стратегічного розвитку; зростання; стабілізація; векторна спрямованість.