Аналіз та удосконалення маркетингової діяльності ТОВ "ІнтерТрейд" на ринку автосервісних послуг
Автор: Драгуш Владислав Геннадійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Необхідність розвитку бізнесу в сфері торгівлі з позиції маркетингового підходу з використанням інноваційних технологій в умовах сучасних викликів та загроз турбулентного середовища. Розглянуто основні інструменти комплексу маркетингу, що використовує роздрібна мережа для досягнення поставлених цілей, забезпечення конкурентних переваг та збереження конкурентних позицій. Зазначено, що цифрові інструменти маркетингу є важливим чинником формування прихильності споживачів до компанії[1] Воєнні дії на території України спричинили економічну кризу, котра викликала цілий ряд негативних ефектів у діяльності гуртових та роздрібних торговельних підприємств. Через агресивну війну, розв’язану Росією проти України, близько 30% вітчизняних підприємств майже або повністю зупинили свою роботу, понад 18% населення держави (здебільшого працездатного віку) виїхало за кордон, і водночас частка громадян, котрі втратили роботу, зросла на 30%. [2]. Для поліпшення свого іміджу на ринку, здобуття прихильності споживачів торговельні підприємства повинні налагодити співпрацю і зі своїми контактними аудиторіями, передусім жителями того регіону, де вони розміщені[4]. На ринку України є обмежена кількість вітчизняних виробників легкових автомобілів. Проте на ньому існує багато дилерів, які є офіційними представниками всесвітньовідомих виробників[5]. Об’єкт дослідження: маркетингова діяльність ТОВ «ІнтерТрейд» на ринку автосервісних послуг. Предмет дослідження: теоретичні та прикладні засади удосконалення маркетингової діяльність автосервісного підприємства ТОВ «ІнтерТрейд». Мета роботи передбачає аналіз та удосконалення комплексу маркетингу на підприємстві автосервісу. Результати дослідження. Проаналізовано сучасний ринок автосервісних послуг, розглянуто основні напрямки організації маркетингової діяльності на автосервісному підприємстві і методику маркетингового контролю. Зроблено загальну характеристику підприємства, фінансового стану та виробничо-господарську діяльність підприємства за попередній і звітний роки, маркетингово-збутову та постачальницько-складську діяльність. Запропоновано стратегії розширення збутової сітки, вдосконалення системи вантажоперевезень та маркетингової діяльності. ТОВ «ІнтерТрейд» необхідно свою маркетингову стратегію розвитку переорієнтувати на нову, таку, що буде базуватися на концепції розширення ринкуів збуту у нових для компанії регіонах. Підприємству потрібно сформувати стратегію, орієнтовану на нових споживачів. Основною цільовою групою будуть автовласники у віці від 17 до 55 років, які складають значу частку споживачів послуг. Укріплення відносин саме з ними забезпечить ТОВ ТОВ «ІнтерТрейд» в майбутньому успішний розвиток. ТОВ «ІнтерТрейд» доцільно обрати три стратегії розвитку: стратегію глибокого проникнення на ринок, стратегію розвитку ринку – підприємство буде розвиватись за рахунок розвитку попиту на нових ринках, на рівні операційної стратегії підприємству потрібно регулярно проводити безпосередню роботу с клієнтами. Проведений ABC-ХYZ-аналіз асортименту продукції ТОВ «ІнтерТрейд» уможливить зусилля підприємства по зосередженню своєї уваги та ресурсів на найприбутковіших та найвагоміших асортиментних групах товарів, що сприятиме підвищенню обсягів реалізації продукції та підвищенню ефективності роботи підприємства. Результатом проведення маркетингових досліджень є розробка рекламної кампанії, та як наслідок розширення потенційних ринків збуту на західні області країни, з подальшим відкриттям філій у м.Львові та м. Івано-Франківську. Після проведення необхідного економічного дослідження, найбільш доцільно та ефективно відривати філію саме у м.Львові. Ключові слова: маркетингова діяльність, цифрові інструменти маркетингу, інформаційні технології, автосервісне підприємство, реклама, інтегровані маркетингові комунікації, товар, послуги. Перелік використаних літературних джерел 1. Боліла С. МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ РІТЕЙЛУ В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка, (16), 2023. 100-107. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.13 2. The Crisis in Ukraine. Implications of the War for Global Trade and Development. World Trade Organization. 32 p. URL: https://www.wto.org/english/ res_e/booksp_e/imparctukraine422_e.pdf. 3. Косар Н.С., Вінтоняк А.А., ВПЛИВ ФАКТОРІВ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА НА РОЗВИТОК РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. № 1 (9), 2023., 50-59. https://doi.org/10.23939/smeu2023.01.050 4. Ложачевська О. М., Григоренко Р. В. Аналіз маркетингової діяльності та комунікаційної політики підприємств автосервісу України. Економічний аналіз. Тернопіль, 2018. Том 28. № 3. С. 170-175. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/1567/6565656666 5. Косар, Н., Кузьо, Н. ОНЛАЙН КОМУНІКАЦІЇ У ПІДВИЩЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ДИЛЕРІВ НА РИНКУ ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ УКРАЇНИ. Економіка та суспільство, (40). 2023/ https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-47