Формування омніканальної стратегії діяльності ТОВ "Рошен-Львів" на ринку кондитерських виробів

Автор: Малетич Олег Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Омніканальність передбачає створення єдиного цифрового середовища, яке об’єднує різноманітні канали комунікації та продажів. Це дозволяє забезпечити безперервний та персоніфікований досвід взаємодії з брендом для кожного клієнта [1]. Сутність омніканальності полягає в інтеграція каналів комунікаційної дії і каналів розподілу, ціллю якої є їх об’єднання та створення умов до нерозривного процесу придбання товару, навіть за умови переходу від одного каналу продажу до іншого [2]. Омніканальний маркетинг злагоджує діяльність усіх каналів комунікації та формує конкурентну перевагу компанії або бренду у очах споживачів, що виражається через доступ до інформації про бренд і його контент у зручній для клієнта формі і каналі, а також часі і місці [3]. Впровадження омніканального підходу передбачає синхронізацію дій двох функцій в компаніях – маркетингу та інформаційних технологій. Впровадження омніканальних рішень забезпечує такі результати: підвищення лояльних клієнтів на 61% , покращення на 47% у розробці стійких стратегій, орієнтованих на дані, і підвищення лояльності клієнтів на 36%, що підкреслює відчутні переваги добре розробленої стратегії омніканального маркетингу [4]. Основними сучасними трендами розвитку омніканальності є: гіперперсоналізація, цифровізація, соціальна та мета-всесвітня комерція, Smart Store Hub, нові оперативні моделі, автоматизація складу (Warehouse Automation) пріоритезація та вирівнювання [5]. Об’єкт дослідження: товариство з обмеженою відповідальністю «Рошен Львів» (далі ТОВ «Рошен Львів»). Предмет дослідження: он-лайн та офлайн канали комунікації з клієнтами підприємства, як основа для впровадження та реалізації омніканальної стратегії. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних основ омніканальної маркетингової стратегії, аналіз сучасних трендів та практик її впровадження, а також розробка рекомендацій щодо формування та реалізації омніканальної стратегії для досліджуваного підприємства на ринку кондитерських виробів. Результати дослідження ТОВ «Рошен Львів» є важливим гравцем на ринку кондитерської продукції в Україні, який використовує стратегію диверсифікаційного розвитку. Комунікація з клієнтами є важливим аспектом діяльності ТОВ «Рошен Львів», а тому підприємство активно розвиває як он-лайн канали, так і офлайн. Основними засобами просування компанії є рекламні кампанії та акції, які грунтуються на системі знижок, зворотний зв’язок з клієнтами та споживачами та співпраця з партнерами. Разом з тим, виявлено певні недоліки у просуванні продукції та діяльності ТОВ «Рошен Львів», які потребують вдосконалення, якщо підприємство хоче надалі ефективно працювати на ринку дистрибуції кондитерської продукції. Канали розподілу ТОВ «Рошен Львів» оптимально побудовані, що дозволяє компанії досягти широкої географії збуту та забезпечити наявність продукції у місцях найбільшого концентрації споживачів. Для підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Рошен Львів» та посилення його присутності на ринку, компанії рекомендовано зосередитися на вдосконаленні систем збору і аналізу інформації про ринок і споживачів, покращенні ефективності рекламних кампаній за допомогою таргетингу і персоналізації, розширенні онлайн-присутності і розвитку програми лояльності для клієнтів. Для успішної реалізації омніканальної стратегії запропоновано ТОВ «Рошен Львів» розробити детальний план, який буде включати визначення цілей, вибір каналів, розподіл бюджету та контроль результатів. Всі канали комунікації (веб-сайт, соціальні мережі, мобільний додаток, фізичні магазини) повинні бути інтегровані між собою для забезпечення безперервного досвіду клієнта. Розроблено основні рамкові елементи омніканальної стратегії, на базі яких було опрацьовано детальну омніканальну стратегію для ТОВ «Рошен Львів», яка охопила всі точки дотику компанії зі споживачами, критичні компоненти функціонування бізнесу, базові інструменти маркетингу для реалізації стратегії та ключові функції реалізації омніканальної стратегії. Розраховано фінансові витрати на реалізацію стратегії, які склали 2 010 800 грн. Очікується, що компанія збільшить обсяг продажів на 50% щороку за рахунок залучення нових клієнтів та підвищення лояльності існуючих, а також збільшення чистого прибутку на 20% впродовж наступних декількох років, який вже у 2026 р. складе 8 047,12 тис.грн, Також сформовано контент-план, який спрямований на створення емоційного зв’язку з аудиторією, підвищення лояльності та стимулювання продажів. Ключові слова: омніканальність, омніканальна маркетингова стратегія, он-лайн канали, традиційні канали, кондитерські вироби, ·маркетингове дослідження, контент-план. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Височин I., Хмара A. (2022). Омніканальність у підвищенні дохідності в ритейлі. Scientia fructuosa. 140, 6 (Чер 2022), 89–98. DOI:https://doi.org/10.31617/visnik.knute.2021(140)07. 2. Зозульов О., Левченко М. Формування омніканальної збутової стратегії підприємства. Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2016. № 13. С. 361-368. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2016_13_54 3. Коротун О., Збирит С., Мартинюк А. Омніканальний маркетинг: створення цілісної взаємодії між брендом та споживачем. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 63. 4. Enhancing Data-Driven Success: Key Findings from Forrester’s Omnichannel Intelligence Report. URL: https://nielseniq.com/global/en/insights/report/2023/enhancing-data-driven-success-forresters-omnichannel-intelligence-report/ 5. The Future of Omnichannel Retail. Infotech. URL: https://www.infotech.com/research/ss/the-future-of-omnichannel-retail#unlock-modal