Дослідження ринку м’яса та удосконалення маркетингової діяльності ТОВ "АГРО-ІНВЕСТ" на ньому з використанням інструментів Інтернет-маркетингу
Автор: Іваницький Максим Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова діяльність підприємства формує різноманітні підходи у розвитку ринкового суб’єкту господарювання, які базуються на функціях, методах, принципах та елементах маркетингу, які орієнтовані на потреби споживачів [1]. Прикладний аспект здійснення маркетингової діяльності підприємства під зовнішнім впливом цифровізації передбачає використання новітніх інструментів соціальних мереж, автоматизації та персоналізації користувацького досвіду, що дозволяє бізнесу вчасно реагувати на ринкові зміни, задовольняти потреби клієнтів та отримувати прибутки [2]. Інтернет-маркетинг як важлива складова традиційного маркетингу та сучасних інформаційно-комунікаційних технологій виступає потужним каналом комунікації з клієнтами та ефективним каналом збуту продукції [3]. Для досягнення ефективної маркетингової діяльності підприємство повинно постійно відслідковувати тенденції, інтегрувати в діяльність новітні тренди Інтернет-маркетингу та на основі цього розробляти стратегії а методи присутності підприємства в мережі Інтернет [4]. Ефективність інструментів Інтернет-маркетингу постійно змінюється, тому важливо моніторити всі зміни та нові тенденції, щоб вчасно та ефективно використовувати ті робочі інструменти, які ефективні на даному етапі життєвого циклу товару [5]. Об’єкт дослідження – ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ». Предмет дослідження – теоретико-прикладні положення маркетингової діяльності ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ», зокрема дослідження та розробка напрямів удосконалення його маркетингової діяльності. Мета дослідження: дослідження ринку м’яса України та потреб і вподобань споживачів ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ», на основі чого розробити 5 напрями удосконалення його маркетингової діяльності з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Результати дослідження ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» знаходиться у м. Шептицький Львівської області, є одним з гравців ринку м’яса України, займається виробництвом та торгівлею свіжим, охолодженим та замороженим м’ясом і субпродуктами європейського рівня. У 2000 року підприємство стало лідером галузі та постачає якісну свинину, яловичину, м’ясо птиці та субпродукти, а починаючи з 2012 року здійснює експорт свинини та яловичини. За період з 2021 по 2023 роки сума чистого доходу від реалізації продукції ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» мала тенденцію до зростання, яке супроводжувалось одночасним зростанням собівартості реалізованої продукції та інших витрат (операційних, адміністративних, витрат на збут, фінансових витрат). У 2023 році чистий прибуток переважив довоєнні показники та досягнув 27099 тис. грн., що на 20% більше аніж у 2021 році. Проведене дослідження ринку м’яса показало, що попитом найбільше користується серед українців м’ясо птиці та свинини. Невід’ємним чинником економічного розвитку гравців ринку м’яса є імплементація інноваційних процесів у їхню діяльність. Для більшості українських підприємств процеси вдосконалення фінансово-економічної та маркетингової діяльності залежать від імплементації ними нових інструментів та вдосконалення існуючих технологічних процесів, які сприятимуть мінімізації всіх видів витрат та зниженню собівартості продукції. Проведене маркетингове дослідження серед основних клієнтів ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» показало сильні сторони фірми, такі як: якість та безпека м’ясної продукції, помірний рівень цін, якісна українська сировина. Половина опитаних респондентів (48%) вперше дізнались про фірму через онлайн-канал, а саме рекламу в Інтернеті. 35% опитаних респондентів хотіли б отримувати інформаційну розсилку (актуальні каталоги з продукцією, цінові знижки та пропозиції, більш вигідні умови співпраці). 6 Вдосконалення комунікаційної політики ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» було проведено за допомогою інструменту Інтернет-маркетингу email-розсилка, а саме за допомогою сервісу MailChimp. Налаштована за покроковим алгоритмом кампанія email-розсилки містить актуальний каталог продукції та акційні ціни на певні види товарів. Рішення робити таку розсилку двічі на тиждень, обґрунтоване результатами проведеного опитування основних клієнтів фірми, оскільки більшість з них роблять замовлення двічі на тиждень, тому така частота розсилки буде співпадати з їх замовленнями продукції. Для вдосконалення збутової політики ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» та успішного просування продукції в Інтернеті було прийнято рішення налаштувати інструмент Google Ads. Із запропонованих інструментом Google Ads цілей було обрано «надсилання форми для лідів», щоб представники цільової аудиторії, зокрема особи, що приймають рішення, могли перейти на сайт та ознайомитись з ТОВ «АГРО-ІНВЕСТ» у випадку першого контакту, проглянути асортимент продукції та заповнити форму замовлення. Рекламні покази запустили на 10 днів, вартість одного дня показу встановлено на рівні 5$, загальні витрати склали 50$. Ключові слова: маркетингова діяльність, трансформація, цифровізація, ринок м’яса, інструменти Інтернет-маркетингу, email-розсилка Перелік використаних літературних джерел: 1. Бубенець І.Г., Чатченко О.І. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького Національного університету. 2022. Вип. 3. С. 323-326. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-08 2. Бубенець І.Г., Олініченко К.С., Христенко С.С. Маркетингова діяльність підприємств в умовах цифровізації: практичний аспект. Проблеми сучасних трансформацій. 2025. Вип. 17. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-08 3. Родіонов С. Інтернет-маркетинг в Україні: сучасні тренди та інструменти. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2022. Вип. 3(8). С. 110-118. DOI: 10.30857/2786-5398.2022.3.11 7 4. Кравченко І. М. Інтернет-маркетинг в Україні: стан, проблеми та перспективи розвитку. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2021. Вип. 1. С. 108–116. DOI: https://doi.org/10.54866/2786-5793.2021.1.11 5. Морозов Д., Домашенко С. Еволюція інструментів інтернет-маркетингу. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного. 2023. Вип. 1. С. 92-105. DOI: https://doi.org/10.31388/2519-884X-2023-47-92-105