Аналіз ринку поштових послуг України та удосконалення маркетингової діяльності ТОВ "Нова пошта" на ньому

Автор: Нагуляк Андрій Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Поштовий зв’язок залишається однією з основних галузей економіки країни та є соціально-значимою сферою діяльності в більшості країн незалежно від економічної політики та рівня життя населення.[1] В останній час перспективними та швидкими темпами відбувається розвиток одного із сегментів ринку логістичних послуг – ринку експрес доставки. Зростаючі вимоги клієнтів, високий рівень конкуренції на ринку експрес доставки та взаємини із зовнішнім середовищем вимагають від операторів експрес доставки пошуку нових шляхів розвитку, використання нових підходів та інструментів до залучення та утримання своїх замовників. [2] Ринок поштових послуг зазнав певних змін під час повномасштабного вторгнення. Зокрема, відбулися зміни в логістиці та поштових службах. Окрім того, війна вплинула на логістичні мережі та безпеку перевезень. Підвищений контроль на кордонах та зміни у міжнародних логістичних ланцюгах можуть вплинути на терміни доставки та доступність послуг.[3] Економічні труднощі, пов’язані як з пандемією, так і з війною, вплинули на фінансові можливості як споживачів, так і компаній. Це відобразилося на обсязі послуг, які споживачі готові оплачувати. Впродовж останніх років збільшився попит споживачів на онлайн-покупки, оскільки це безпечніше та зручніше та зумовлює збільшення обсягів поштових відправлень.[4, 5] Також відбулися зміни у вимогах споживачів щодо упакування поштових перевезень. Ще за часів пандемії збільшився попит на безпечну та гігієнічну упаковку товарів, а також збільшилися вимоги до санітарних та безпекових заходів під час обробки та доставки.[6, 7] Об’єктом дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі є маркетингова діяльність ТОВ «Нова пошта» на ринку України та процес удосконалення діяльності компанії за кордоном. Предметом дослідження є український ринок поштових послуг та ринок Польщі зокрема, а також удосконалення маркетингової діяльності ТОВ «Нова пошта» на ринку Польщі. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування перспективних напрямів покращення маркетингової діяльності підприємства, а також впровадження інноваційних механізмів маркетингу в діяльність компанії ТОВ «Нова пошта» на основі комплексного аналізу діючої маркетингової стратегії та діяльності підприємства в реальних ринкових умовах. Таким чином, ринок поштових послуг України динамічно розвивається, зазнаючи змін під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів, зокрема після повномасштабного вторгнення. При цьому слід зазначити, що ринок поштових послуг України має значний потенціал для розвитку після закінчення війни. Операторам, які хочуть залишатися конкурентоспроможними, важливо постійно вдосконалювати свою роботу, відповідати потребам та очікуванням сучасних споживачів, а також враховувати вплив зовнішніх та внутрішніх факторів та шукати та завойовувати міжнародні ринки логістичних послуг. Ключові слова: маркетингова діяльність, дослідження ринку, споживачі, реклама, польський ринок поштових послуг, інвестиції, бюджетування, конкурентоспроможність. Перелік використаних літературних джерел: 1. Косар Н.С., Кузьо Н.Є., Косар О.І. Маркетингова діяльність підприємств на ринку експрес-доставки України. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку, № 2 (9), 2023. https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journalpaper/2023/dec/32702/menedzhment223maket-180-187.pdf (дата звернення 03.10.2024 р.). 2. Khrutba Y., Paranich P., Idziiev T. Current state and features of logistics services market development in Ukraine. Innovative technologies and scientific solutions for industries, 4 (14), 129–136. http://umj.metrology.kharkov.ua/index.php/25229818/article/view/ITSSI.2020.14.129 (дата звернення 10.10.2024 р.) 3. Воробець Є., Парасій-Вергуненко І. Аналіз грошових потоків транспортно-логістичних підприємств в умовах війни. Економіка та суспільство, № 59, 2024 р. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3487 (дата звернення 17.10.2024 р.) 4. Неміш Ю. Сучасні тенденції розвитку маркетингової діяльності підприємств в умовах цифрових трансформацій. Економіка та суспільство, №40, 2022 р. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1488 (дата звернення 13.10.2024 р.). 5. Кравчук В.І., Горячева А.Л. Проблеми розвитку маркетингу на підприємствах поштового зв’язку. Науковий вісник Херсонського державного університету, Випуск №10, 2021 р. http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_10/economic_10_3.pdf#page=49 (дата звернення 17.10.2024 р.) 6. Євтушок, О., Бахчиванжи, Л., Донець, Л. Інтеграція маркетингових стратегій та бізнес-аналітики у забезпеченні виходу на міжнародні ринки: комунікаційний аспект. Економіка та суспільство, №66, 2024 р. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4607 (дата звернення 15.10.2024 р.) 7. Лебедєва Н. Антикризовий менеджмент маркетинг як стратегія розвитку бізнесу в сучасних умовах. Економіка та суспільство, № 62, 2024 р. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4060 (дата звернення 17.10.2024 р.)