Дослідження ринку меблів і вдосконалення маркетингової політики ТОВ "Чумак" на ньому

Автор: Захарчук Артем Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У магістерській кваліфікаційній роботі досліджено специфіку господарської діяльності ТОВ «Чумак» та виявлено місце підприємства на ринку меблів України, досліджено первинні потреби кінцевих споживачів меблів та надані рекомендації щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства на цільових ринках збуту меблів [7]. Актуальність теми дослідження. Трансформація кон’юнктури ринку меблів в Україні у період війни спричинила ускладнення безпекового середовища розвитку меблевих підприємств [1; 2; 4] та актуалізувало потребу виходу ними на нові територіальні ринку збуту, де споживачі не відкладають купівлі у зв’язку із невизначеністю зовнішнього середовища та платоспроможність яких дозволяє бути присутніми у сегменті класу меблів «еліт» [5; 6]. Серед напрямів удосконалення маркетингової політики меблевих підприємств розглядається потреба у формуванні агентської мережі на нових ринках збуту та потреба у максимізації задоволення потреб споживачів через диференціацію пропозиції для однорідних груп попиту [3]. Об’єкт дослідження - ТОВ «Чумак», яке працює на ринку меблів з 1991 року та обслуговує сегмент споживачів меблів класу «еліт» при облаштуванні приміщень. Виробничі потужності ТОВ «Чумак» розміщені за адресою: 82011, Львівська обл., Самбірський р-н., смт. Нижанковичі, вул. Міцкевича, 97. Предмет дослідження – сукупність теоретичних та прикладних положень удосконалення маркетингової діяльності на основі вивчення потреб споживачів ТОВ «Чумак» в умовах війни за умов загострення конкуренції та формування бар’єрів доступу на закордонні ринки збуту меблів. Мета дослідження - розкриття теоретичних засад та формування рекомендацій щодо вдосконалення маркетингового забезпечення господарської діяльності ТОВ «Чумак» в сегменті меблів під замовлення класу «еліт» для потреб облаштування приміщень. Завдання роботи: розкрити теоретичні засади маркетингової діяльності підприємств в умовах нестабільності; проаналізувати результати господарської, в т. ч. специфіку маркетингової діяльності ТОВ «Чумак» в умовах війни, дослідити ринок меблів та виявити напрями трансформування потреб споживачів під впливом зміни безпекового середовища; обґрунтувати напрями удосконалення маркетингової політики ТОВ «Чумак» у сегменті елітних меблів під замовлення на основі результатів первинного дослідження сектору В2С; надати рекомендації з удосконалення маркетингової політики підприємства з урахуванням пропозиції виходу на нові територіальні ринки збуту меблів. Результати дослідження. У другом у розділі проведено аналіз виробичо-господарської та маркетингової діяльності ТОВ «Чумак». У третьому розділі досліджено специфіки функціонування ринку меблів в Україні та здійснено SWOT-аналіз ринку меблів в умовах війни; виявлено специфіко маркетингової діяльності ТОВ «Чумак» в умовах падіння платоспроможного попиту споживачів меблів класу «еліт»; здійснено маркетингове дослідження специфіки потреб кінцевих споживачів меблів умовах війни. Структуровано товарний асортимент ТОВ «Чумак» на групи А, В, С за допомогою АВС-аналізу та оцінено конкурентоспроможність меблів групи «А», надано рекомендації щодо концентрування маркетингових зусиль на групах споживачів при реалізації груп А, В, С товарів. У четвертому розділі оцінено вплив витрат на рекламу на виторг ТОВ «Чумак» та надані рекомендації щодо заходів зі стимулювання збуту при формуванні агентської мережі на територіальному ринку Польщі. Практичне застосування. Пропозиції, представлені у роботі є цінними є можуть бути впроваджені у практику господарювання ТОВ «Чумак». Результати досліджень специфіки функціонування ринку меблів в Україні під час збурень опубліковано у фаховому науковому виданні «Наукові записки Львівського університету бізнесу та права», м. Львів, 2024. Робота складається із 4 розділів, висновків, ілюстративного матеріалу, списку використаних джерел. Ключові слова: ринок меблів; дослідження ринку; первинна інформація; SWOT-аналіз; АВС-аналіз; методи прогнозування, інтегральний показник конкурентоспроможності, дистрибуційно-лагова модель. Перелік використаних літературних джерел. 1. Бодак М. П., Гирка О. І., Філь М. І. Формування ринку меблів в Україні та митні формальності під час їх імпорту. Herald of Lviv University of Trade and Economics Technical sciences. 2022. № 31. С. 19–25. URL: http://surl.li/nkabp. (дата звернення: 20. 09. 2024). 2. Бондаренко Н., Удалих Д. Дослідження стану розвитку меблевої промисловості України в сучасних умовах господарювання. Галицький економічний вісник. Т. : ТНТУ, 2021. Том 68. № 1. С. 174-184. 3. Буряк Р. І., Збарський В. К., Талавиря М. П., Бондаренко В. М. Маркетинг: підручник. Київ: ЦП «КОМПРИНТ». 2023. 538 с. 4. Копець Г.Р., Мірошник Р.О., Шовкопляс Д.О. Особливості використання маркетингових інструментів на вітчизняних підприємствах меблевої промисловості. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 61. С 1-7. 5. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 с 6. Крикавський Є. В. Логістичний менеджмент: навч. посібник /Є. В. Крикавський, О. Є. Шандрівська. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 416 с. – (Серія «Світ маркетингу і логістики». – Вип. 20). 7. Шандрівська О., Захарчук А. Дослідження тенденцій розвитку ринку меблів України. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. 2024.