Удосконалення стратегії розвитку бізнес-структури
Автор: Винницький Максим Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Економіка (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасних умовах глобалізації економіки, широкомасштабного вторгнення та прискорення темпів розвитку НТП, питання удосконалення стратегії розвитку бізнес-структур набуває особливої актуальності та значущості. Оскільки, сучасні бізнес-структури потребують принципово нових підходів до формування та реалізації стратегій розвитку, які б забезпечували не лише досягнення короткострокових цілей, але й формування довгострокової конкурентоспроможності та сталості розвитку. Це вимагає розробки стратегій, які враховують не лише внутрішні ресурси та можливості підприємства, але й можливості ефективної інтеграції зусиль із зовнішніми партнерами, постачальниками та конкурентами, для підвищення адаптаційної здатності, стабільності та стійкості функціонування на певному ринку. Теоретико-методологічні основи стратегії розвитку широко розглядають науковці у своїх роботах, зокрема, детально досліджують: зміст та сутність поняття «стратегія розвитку» [3; 8; 9]; основні види стратегій розвитку [2; 4] та можливості їх удосконалення відповідно умов функціонування підприємств [5]; підходи, методи та способи формування стратегії розвитку [1; 6; 7; 10]. Однак, незважаючи на значну кількість наукових праць з даної проблематики, питання удосконалення стратегії розвитку підприємства в контексті сучасних ринкових трансформацій залишається недостатньо дослідженим та потребує подальшого вивчення. Об’єктом дослідження є процес удосконалення стратегії розвитку підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти удосконалення стратегії розвитку підприємства. 5 Метою магістерської роботи є теоретичне обґрунтування та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення стратегії розвитку підприємства в сучасних умовах господарювання. В першому розділі роботи проаналізовано наявні трактування сутності поняття «стратегія розвитку», уточнено зміст даного поняття враховуючи невизначеність умов функціонування сучасних бізнес-структур, охарактеризовано основні види стратегій розвитку підприємства та відповідно певних класифікаційних ознак виділено розглянуті види у групи. Також в цьому розділі детально описано методи формування стратегії розвитку підприємства та етапи процесу її вибору. В другому розділі проаналізовано діяльність досліджуваного підприємства та окреслено і пораховано ефективність основних моментів реалізації обраної стратегії розвитку. В третьому розділі проведено дослідження розвитку ринку на якому працює досліджене підприємство та окреслено тенденції розвитку цього ринку. Визначено позицію підприємства на ринку по відношенню до основних конкурентів та виділено основні шляхи удосконалення стратегії його конкурентоспроможного розвитку. В четвертому розділі описано можливі варіанти удосконалення стратегії розвитку підприємства та визначено ефективність їх здійснення. Робота складається із вступу, чотирьох розділів, висновків і списку літератури. Ключові слова: стратегія розвитку; бізнес-структури; умови невизначеності; диверсифікація; інтеграція. Список використаної літератури: 1. Бугайчук , В., Кривульський, Є., & Глюза, К. (2023). Формування стратегії розвитку підприємства в умовах війни. Економіка та суспільство, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-81 2. Брінь П.В., Голтвянська Ю.В. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. Підприємництво та інновації. 2021. 6 No 21. С. 31–34. 3. Василига С.М. Поняття стратегії розвитку підприємства. Економіка та держава.2020. No 1. С. 121–12. 4. Гудзь О.І. Стратегія розвитку підприємства: сутність та класифікація. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/18_ukr/48.pdf 5. Гончаров Ю.В., Лапчик Ю.Ю. Удосконалення стратегії розвитку підприємства. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2014. No 1. С. 193–199. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknutd_2014_1_30 6. Єпіфанова І. Ю. Дзюбко М. Ю. Формування стратегії розвитку підприємства в сучасних умовах // Вісник ОНУ ім. Т.Г. Шевченка. — 2017. — Вип. 2 (55). С. 99—102. 7. Маліношевська К.І. Розроблення стратегії розвитку підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. No41. 2022. С. 74-78. 8. Хацер М.В. Стратегія розвитку підприємства в умовах нестабільності економіки держави. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2014. No 3. С. 109–112. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znptdau_2014_3_24 9. Швіндіна Г.О. Еволюція підходів до ідентифікації змісту стратегії. Механізм регулювання економіки. 2016. No 3. С. 66–77 . 10. Юрій Е.О. Луцик І.Б. Особливості формування стратегії розвитку підприємств в умовах невизначеності зовнішнього середовища. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2015. No13. С. 131-134.