Використання інструментів Інтернет-маркетингу для вдосконалення маркетингової діяльності ПрАТ "Страхова компанія "Українська страхова група"
Автор: Древко Орест Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах ринку страхові компанії повинні використовувати у своїй діяльності маркетинг. Розвиток страхового маркетингу в Україні визначається низкою факторів [1, с. 137] та в умовах війни передбачає реалізацію страховиками заходів корпоративної соціальної відповідальності [2]. Для отримання конкурентних переваг у межах маркетингової діяльності страхові компанії можуть використовувати різноманітні інструменти [3], серед яких важливу роль сьогодні займають інструменти Інтернет-маркетингу [4, 5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ПрАТ "Страхова компанія "Українська страхова група" (ПрАТ "СК "УСГ") та втілення у неї інструментів Інтернет-маркетингу. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади щодо формування маркетингової діяльності страхової компанії на ринку загалом та з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Мета дослідження: провести аналіз маркетингової діяльності ПрАТ "СК "УСГ", використання у ній інструментів Інтернет-маркетингу, обґрунтувати пропозиції щодо вдосконалення діяльності досліджуваної страхової компанії з використанням інструментів Інтернет-маркетингу. Результати дослідження. ПрАТ "СК "УСГ" належить до групи ТОП-10 сучасних страхових компаній із 100% іноземним капіталом. Вона пропонує високоякісні страхові продукти за всіма ключовими страховими напрямками як для фізичних, так і юридичних осіб, має бездоганну репутацію, навіть в умовах війни виконуючи всі свої зобов’язання перед клієнтами та партнерами, розробляючи стратегії та плани на майбутнє. У клієнтському портфелі цієї страхової компанії переважають фізичні особи. У сфері збуту ПрАТ "СК "УСГ" використовує багатоканальну маркетингову систему. Для просування своєї продукції ПрАТ "СК "УСГ" використовує всі складові системи маркетингових комунікацій. Основними інструментами Інтернет-маркетингу досліджуваної страхової компанії є її офіційний сайт, на якому можна придбати її продукти, та сторінка у соціальній мережі Фейсбук, активність компанії на якій у 2024 р. значно знизилася. Страховий ринок України є важливим структурним елементом у її фінансовій системі. На початку війни він зіткнувся з об’єктивним погіршенням показників свого функціонування, які поступово протягом 2023 р. - трьох кварталів 2024 р. покращувалися. Страховики пропонували на ринку нові продукти та розвивали онлайн страхування. Результати зібраної та проаналізованої первинної маркетингової інформації показали, що на 86 % респондентів при виборі страхової компанії впливає наявність у неї сайту, на 64 % респондентів – наявність сторінок у соцмережах, на 80 % респондентів – адаптація сайту під мобільні пристрої, що свідчить про важливість використання інструментів Інтернет-маркетингу у діяльності страхової компанії на ринку. Визначення напрямів активізації використання Інтернет-технологій у діяльності ПрАТ "СК "УСГ" вимагає від даного страховика аналізу показників відвідуваності його сайту і характеристик користувачів, використання SMM-маркетингу. При виборі оптимальних інструментів вдосконалення сайту ПрАТ "СК "УСГ" використовувалися також результати опитування клієнтів та працівників досліджуваного страховика та метод ранжування, до розгляду приймалися такі інструменти як пошукова оптимізація, контент-маркетинг, Інтернет-реклама, онлайн-консультації, партнерські програми, еmail-маркетинг. ПрАТ "СК "УСГ", щоб підвищити впізнаваність бренду та збільшити коло клієнтів, доцільно розробити сторінки в соціальних мережах Instagram та Tik-Tok. У роботі було визначено привабливість соціальних мереж Facebook, Instagram та TikTok та рекомендовану тематику дописів ПрАТ "СК "УСГ" для потенційних клієнтів на підставі їх опитування та побудови дерева цілей, розрахунку зважених оцінок. Подано також пропозиції щодо використання досліджуваним страховиком в мережі Інтернет стратегії See-Think-Do-Care. Ключові слова: маркетингова діяльність, Інтернет-маркетинг, ринок страхових продуктів України, воєнний стан, функціонування сайту, SMM-маркетинг, стратегія See-Think-Do-Care. Перелік використаних літературних джерел. 1. Федорович І., Кулина Г. Особливості маркетингу в страховій діяльності. Світ фінансів. 2022. Вип. 4(73). С. 129-141. DOI: 10.35774/sf2022.04.129. 2. Юрчик І.Б. Перспективи розвитку корпоративної соціальної відповідальності страхового бізнесу в Україні. Економіка та суспільство. 2023. № 55. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/ view/2874 (дата звернення: 12.10.2024). DOI: 10.32782/2524-0072/2023-55-53. 3. Прокопчук О.Т., Мальований М. І., Пономаренко О. В., Клименко В. О., Макарчук В. В. Сучасні маркетингові інструменти у страховому бізнесі. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 10. С. 61-68. DOI: 10.32702/2306-6814.2024.10.61. 4. Гавриленко Т.В., Бєлєєнко Д.Р. Сучасні інструменти цифрового маркетингу. Причорноморські економічні студії. 2023. Вип. 79. С. 80-86. DOI: 10.32782/bses.79-11. 5. Бора Н.Ю. Інструменти digital (цифрового) маркетингу на ринку страхових послуг в умовах діджиталізації. Освіта і наука. 2022. Вип. 1(32). С. 125-130.