Дослідження і диверсифікування авторемонтних послуг вітчизняних підприємств в умовах розвитку міжнародної співпраці України та країн Східної Європи
Автор: Дем'янів Олег Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Диверсифікація послуг підприємств набуває особливої актуальності в умовах активного розширення міжнародної співпраці. Цей процес зумовлений сукупністю економічних, стратегічних і ринкових факторів, які впливають на здатність бізнесу адаптуватися до динамічного глобального середовища. Залучення до зовнішніх ринків створює нові можливості для розширення партнерств, збільшення обсягів продажу та залучення інвестицій, але водночас супроводжується посиленням конкуренції з боку іноземних компаній. У цих умовах диверсифікація дозволяє підприємствам гнучко реагувати на зміни, варіювати пропозицію для різних споживчих сегментів та ефективніше використовувати свої ресурси. У магістерській роботі проаналізовано диверсифікацію авторемонтних послуг у контексті міжнародного співробітництва. Особливу увагу приділено ТОВ «Реномакс» як об’єкту дослідження. предметом дослідження виступає процес диверсифікування його авторемонтних послуг. Метою роботи є виявлення особливостей та обґрунтування напрямів удосконалення диверсифікації послуг підприємства в умовах міжнародної інтеграції. У дослідженні проаналізовано теоретичні основи диверсифікації послуг, законодавче регулювання у сфері міжнародної співпраці, проведено макроекономічний аналіз потенціалу України в регіональному контексті. Теоретичну базу становлять праці Ковальчука (2020), Литвиненка (2018), Мельника (2019), Семенюка (2020), Богуславського і Черниченка (2013), Микитина (2021), Потюка (2024), що висвітлюють поняття диверсифікації як стратегії розвитку бізнесу. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю підвищення конкурентоспроможності підприємств у глобалізованому середовищі та ефективної адаптації до змін зовнішнього попиту. Проведено всебічне оцінювання диверсифікування авторемонтних послуг ТОВ «Реномакс» в умовах розвитку міжнародної співпраці, здійснено аналіз виробничо-господарської діяльності підприємства за 2020–2024 рр. З метою досягнення рекомендованого значення стратегічного показника запропоновано створення на базі ТОВ «Реномакс» міжнародного сервісного хабу з обслуговування автомобілів міжнародного виробництва для розвитку співпраці з підприємствами Східної Європи. Це дозволить збільшити величину чистого прибутку товариства й покращити функціонування зовнішньоекономічного сектору підприємства. Ключові слова: диверсифікація, міжнародна співпраця, авторемонтні послуги, сервісний хаб. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ковальчук, Л. С., 2020. Адаптивність підприємств до змін ринку через диверсифікацію послуг, Вісник економіки транспорту і промисловості, 70, 132–136 2. Литвиненко, А. В., 2018. Міжнародна економічна діяльність підприємств. Київ: Центр учбової літератури. 3. Мельник, Т. М., 2019. Роль диверсифікації послуг у контексті інтеграції на світовий ринок, Економічний вісник університету, 40(2), с103–107. 4. Семенюк, І. А. 2020.Адаптація послуг підприємств до умов глобального ринку’, Вісник соціально-економ, 2ічних досліджень, 38, 91–95. 5. Богуславський, Є.І. та Черниченко, А.О., 2013. Вибір оптимального методу диверсифікації підприємства. Ефективна економіка.10. Доступно: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2424 [Дата звернення 25 березня 2025]. 6. Микитин, О., 2021. Стратегічні проблеми диверсифікування в енергетичному секторі економіки України та перспективи їх вирішення в умовах євроінтегрування. Економіка та суспільство, (32). 7. Потюк, Ю., 2024. Дефініції масштабування бізнесу в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Економіка та суспільство, 60. Доступно: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3639/3569 [Дата звернення 15 березня 2025].