Дослідження та удосконалення методів менеджменту Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Давидчак Марта Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Управління підприємством є складним процесом, який здійснюється людьми з метою досягнення цілей. Відповідно, для ефективного виконання цих цілей варто застосовувати засоби впливу, тобто методи управління. Методи управління – це сукупність способів і прийомів впливу керуючої системи на керовану на різних рівнях управління підприємства. Їх застосовують по відношенню до працівників, які здійснюють різні види діяльності на своїх підрозділах. Кожен метод управління застосовується індивідуально під сферу діяльності підприємства та його функціональні підрозділи. Використання методів менеджменту спрямоване на прийняття ефективних управлінських рішень, досягнення цілей підприємства та стимулювання його розвитку. До основних груп методів менеджменту відносять економічні методи, адміністративні (організаційно-розпорядчі) та соціально-психологічні методи менеджменту. Усі методи є комплексними та взаємопов’язаними і застосовуються відповідно до потреб підприємства [1-6]. Мета роботи: дослідження та удосконалення методів менеджменту Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності». Об’єкт дослідження: ТОВ «Нова пошта». Предмет дослідження: методи менеджменту Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності». У роботі досліджено нормативно-правову та літературну базу за проблемою удосконалення методів менеджменту на підприємстві, а також розглянуто відповідні літературні джерела. У ході дослідження детально проаналізовано діяльність підприємства ТОВ «Нова пошта». Проведено діагностику фінансового стану підприємства, його виробничо-господарської діяльності та зовнішньоекономічної діяльності. Під час проведеного дослідження було виявлено деякі проблеми, які можна усунути за допомогою рекомендованого заходу удосконалення методів менеджменту Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Для впровадження рекомендованого заходу було розраховано витрати, показники економічного зростання та сформовано бюджет. Захід удосконалення методів менеджменту також було економічно обґрунтовано. За допомогою впровадження рекомендованих заходів удосконалення методів менеджменту підприємства потрібно вирішити дві основні проблеми, які негативно впливають на діяльність підприємства та його результати, а саме: низький рівень дієвості соціально-психологічних методів менеджменту при формуванні мотивації працівників Компанії ТОВ «Нова пошта» та низький рівень адміністративного реагування на появу слабких сигналів у зовнішньоекономічній діяльності підприємства. Для вирішення цих проблем запропоновано наступні заходи: впровадження моніторингу мотивації працівників Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності з метою посилення дієвості соціально-психологічних методів менеджменту; розроблення програми антикризового управління Компанії ТОВ «Нова пошта» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності з метою посилення адміністративного реагування. Впровадження моніторингу мотивації працівників потребує першочергового аналізу мотивації за ознаками. Доцільно визначити чинники мотивації, фактори, що спонукають працівників до ефективного виконання своїх обов’язків тощо. Послідовність реалізації моніторингу мотивації працівників Компанії ТОВ «Нова пошта» розробляється за допомогою восьми етапів, таких як: визначення цілей здійснення моніторингу; збір усієї необхідної інформації; оцінка поточних ресурсів, які будуть застосовуватись; вибір конкретного виду моніторингу; реалізація видів моніторингу; здійснення заходу моніторингу за видами; оцінка результатів здійснення моніторингу; оцінка рівня вмотивованості працівників внаслідок здійснення заходу моніторингу мотивації та систематизація отриманих результатів. Розроблення програми антикризового управління має на меті передчасно виявити кризовий стан на підприємстві, вжити оперативні заходи щодо відновлення роботи та забезпечити безперебійність його діяльності. Рекомендована система розроблення програми антикризового управління складається з семи етапів, а саме: загальний аналіз кризового стану підприємства; визначення цілей та завдань; визначення термінів здійснення; визначення ресурсів, які необхідні для впровадження, розроблення програми антикризового управління; впровадження програми антикризового управління; оцінка результатів впровадження програми антикризового менеджменту. Ключові слова: методи менеджменту, управління, зовнішньоекономічна діяльність, моніторинг, антикризова програма, рівень мотивації. Перелік використаних літературних джерел. 1. Лаврук, О.С., Славіна, Н.А. (2018). Методичні підходи до розробки і реалізації управлінських рішень у системі управління колективом підприємства. Агросвіт, 42-48. 2. Кузьмін, О.Є., Мельник, О.Г. (2009). Прикладний менеджмент. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 9-15. 3. Боднар, Т.І.. (2020). Характеристика основних методів менеджменту в контексті забезпечення ефективного функціонування підприємства. Серія: Економіка та підприємництво. (№1), 93-95. 4. Галюк, М.М., Кужда, Т. І. (2023). Вплив стилів управління на вибір методів менеджменту. Міжнародна наукова ліга, 25-26. 5. Мартиненко, В. П., Легеза, Н. В. Методи менеджменту для вдосконалення управління виробничим потенціалом підприємства. URL: URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/3_2018/6.pdf. 6. Березянко, Т.В., Осадчук, О.П. (2022). Удосконалення методів менеджменту, адміністрування та стратегічного управління розвитком людського ресурсу. Економіка та суспільство. (№ 43), 13-19.