Дослідження та удосконалення формування цілей Компанії ТОВ «Нова пошта» при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності
Автор: Кравчук Тарас Ярославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дослідження та удосконалення цілей – це складний процес, який вимагає скурпульозного дослідження стану предмета, пропозиція потенційних дій та їх впровадження, що означає досягнення гармонії між економічним, виробничим, маркетинговим, організаційним та соціальним середовищами [1-4]. У роботі проаналізовано сучасні теоретичні підходи до визначення стратегічних цілей підприємств у зовнішньоекономічній діяльності. Проведено оцінку поточного стану зовнішньоекономічної діяльності компанії, виявлено ключові проблеми та недоліки в процесі формування цілей [5]. Об’єкт дослідження – ТОВ «Нова Пошта» . Предмет дослідження - дослідження та удосконалення формування цілей компанії ТОВ «Нова Пошта» при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення методів формування проектних рішень щодо дослідження та удосконалення формування цілей ТОВ «Нова Пошта» при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності та їх економічне обгрунтування. Результати проведеного дослідження можуть бути використані не лише в діяльності ТОВ «Нова Пошта», але й іншими підприємствами, які активно займаються зовнішньоекономічною діяльністю, для значного вдосконалення процесу формування стратегічних і функціональних цілей у цьому напрямку. У роботі детально запропоновано проектні заходи, які включають впровадження системи адаптивного планування цілей зовнішньоекономічної діяльності в ТОВ «Нова Пошта» а , також здійснено акцент на необхідності узгодження цілей функціонування компанії з цілями розвитку зовнішньоекономічної діяльності шляхом розроблення та впровадження програми бенчмаркінгу. Запропоновані підзаходи є важливою складовою запропонованих стратегічних рішень, оскільки вони дозволяють ефективно вирішити ідентифіковані проблеми, такі як недостатнє врахування динамічних змін ринкового середовища, впливу зовнішніх факторів та ринкових тенденцій при визначенні цілей. Крім того, підходи спрямовані на усунення невідповідності між цілями функціонування і цілями розвитку зовнішньоекономічної діяльності, що є критичним для стабільного зростання компанії. Це створює умови для більш гнучкого, адаптивного і прозорого процесу планування, що сприяє підвищенню ефективності бізнес-процесів і конкурентоспроможності. Це включає зменшення витрат завдяки оптимізації бізнес-процесів, впровадженню інноваційних технологій та адаптації до змін ринкового середовища. Зокрема, досягнення високого рівня узгодженості між цілями функціонування та розвитку дозволить створити стійку платформу для реалізації довгострокових стратегічних завдань. Впровадження системи адаптивного планування сприятиме гнучкості в управлінні зовнішньоекономічною діяльністю, що є критично важливим у сучасних умовах високої конкуренції. Ключові слова: цілі, планування, бенчмаркінг, ЗЕД , адаптивне планування. Перелік використаних літературних джерел: 1. Ковбатюк, М. (2023). Адаптивне стратегічне планування як дієвий інструмент розвитку бізнес-структур в умовах сучасних викликів. Економіка і управління, 7, 67-73. 2. Давидова, О. Ю. (2014). Сценарне моделювання–оптимальний підхід до планування the scenarios modeling – optimal approach or planning. Глобальні та національні проблеми економіки, 67-82, 498. 3. Герасимчук, Л. М., & Паньковська, Л. С. (2011). Бенчмаркінг на підприємстві в умовах глобалізації, 5, 15-21 4. Дубодєлова, А. В., & Юринець, О. В. (2013). Особливості та технологія внутрішнього бенчмаркінгу на підприємстві. Маркетинг і менеджмент інновацій, 2, 64-73. 5. Кириченко, О., Кавас, І. & Ятченко, І. (2002). Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. К. Знання-Прес, 1, 7-12.