Дослідження та розвиток інструментів управління змінами в митному підрозділі Компанії ТОВ «Нова пошта»
Автор: Патько Микола Львович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління митною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: ПатькоМ.Л., НоджакЛ.С. (керівник). Дослідження та розвиток інструментів управління змінами в митному підрозділі Компанії ТОВ «Нова пошта». – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2024. Розширена анотація. Зміна це – перетворення чогось (стану, ознаки, предмету тощо) у щось якісно інше [1, 5]. Організаційні ж зміни стосуються дій, які компанія втілює для зміни/коригування важливого чинника своєї організації: напр. її культура, внутрішні процеси, технологія чи інфраструктура, корпоративна ієрархія чи іншіважливі аспекти діяльності [4]. Управління змінами (менеджмент змін чи «change management» (англ.)) – це, власне, процес менеджменту організаційних змін – для їх втілення, починаючи з ранніх етапів задуму та підготовки, впродовж реалізації й аж до вирішення проблеми.Ефективне управління змінами покликане забезпечити плавну навігацію фірми в мінливому середовищі, визначення потенційного впливу різних організаційних змін і, відповідно, підготовку команди до досягнення спільної мети [1-7].Тобто управління змінами на підприємстві є важливим процесом виявлення і вирішення проблем, зумовлених мінливими чинниками середовища через інструменти та підходи, які допомагають втілювати ефективні зміни. Сьогодні війна в Україні суттєво ускладнила управління змінами, посиливши ступінь невизначеності середовища й, відповідно, скоротивши горизонти планування на вітчизняних підприємствах практично втричі: з 2-3 років до періоду менше 1 року. Короткострокові плани зараз міряють тижнями й місяцями, а руйнуються вони через ситуації, які неможливо передбачити. Із проблемою управління змінами в період невизначеності стикаються як люди на індивідуальному рівні, так і бізнеси й Україна в цілому [1, 3]. Інструмент (від лат. instrumentum – знаряддя) – це предмет, механізм, або алгоритм, який використовують для впливу на об’єкт; це –засіб впливу, перетворення чи створення об’єкта. Під інструментами управління змінами на підприємстві варто розуміти засоби й способи впливу його керуючої підсистеми на керовану для забезпечення ефективного управління змінами. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є формування заходів щодо розвитку інструментів управління змінами підприємства, зокрема в його митному підрозділі. Для цього вирішено такі завдання: вивчення теоретичної та нормативної бази за проблемою управління змінами, зокрема при зовнішньоекономічній (ЗЕД) і митній діяльності, вивчення особливостей діяльності Компанії ТОВ «Нова пошта», аналізування системи менеджменту ідослідження виробничо-господарської діяльності та ЗЕД Компанії ТОВ «Нова пошта», аналізування за проблемою розвитку інструментів управління змінами підприємства, зокрема в його митному підрозділі, обґрунтування й економічне аналізування пропозицій із його удосконалення, тощо. Об’єктом дослідження у роботі є Компанія ТОВ «Нова пошта» (м. Київ), основним видом діяльності якого є «інша допоміжна діяльність у сфері транспорту».Предметом же дослідження є процес розвитку інструментів управління змінами в його митному підрозділі.Робота складається з 3х розділів, висновків, списку літератури, додатків. У митному підрозділі Компанії ТОВ «Нова пошта» було виявлено дві основні проблеми за тематикою дослідження: 1. Відсутність чіткої стратегії управління змінами в компанії, зокрема в ЗЕД; 2. Використання найпростіших інструментів антикризового управління в компанії, зокрема при ЗЕД.Щоб вирішити ці проблемизапропоновано й детально обгрунтовано такі заходи: 1. Розроблення і впровадженнястратегії управління змінами, зокрема в ЗЕД,Компанії ТОВ «Нова пошта»; 2. Розвиток інструментів антикризового управління ЗЕД в Компанії ТОВ «Нова пошта».Такі заходидадуть можливість вдосконалити ЗЕД, зокрема митну діяльність, що, відповідно, підвищить ефективність діяльностій конкурентоспроможність компанії в цілому. Ключові слова: зміни, управління,інструмент, розвиток, митна справа, підрозділ, зовнішньоекономічна діяльність (ЗЕД). Перелік використаних літературних джерел. 1. Дуфенюк О., Коць Д. (2024). Ключові аспекти процесу оцінювання управління змінами: вплив на фінансову безпеку підприємства. Наукові інновації та передові технології, 3(31), 413-420. 2. Кваша С., Павленко О., Вакуленко В. (2024). Наукові засади розвитку зовнішньоекономічної діяльності в контексті міжнародних відносин України в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство, 61. 3. Кулик А. В. (2024). Етапи та інструменти управління стратегічними змінами на підприємствах під час кризових ситуацій. Бізнес-Інформ, 2, 289-296. 4. Новікова М. М., Боровик М. В., Бубирьов Є. А. (2022). Теоретичні аспекти управління організаційними змінами на підприємстві. Бізнес Інформ, 10, 219–225. 5. Рябцев В.А., Козенков Д.Є., Альошина Т.В. (2023). Управління змінами як необхідний елемент розвитку промислового підприємства. Економічний вісник, 1, 122-132. 6. Тимків О. (2024). Сутність та зміст управління змінами в діяльності підприємств. Економіка та суспільство, 59. 7. Томчук О. (2023). Сучасні підходи до управління змінами в системі менеджменту персоналу компанії. Економіка та суспільство, 53.