Дослідження та удосконалення стратегії соціально-відповідального маркетингу ТОВ "Ненутек Україна" в умовах війни
Автор: Гарасюк Христина Русланівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Соціально відповідальний маркетинг стає сьогодні все більше актуальним у сучасному бізнес-середовищі, де споживачі очікують від компанії не лише надання якісних продуктів та послуг, але й дотримання етичних норм та активної участі у вирішенні соціальних та екологічних проблем. Стратегії соціально відповідального маркетингу є важливим інструментом у системі управління вартістю бізнесу. Бізнес і суспільство нероздільні, тому відповідальність організацій перед самим суспільством неминуча і важлива, тому що основою сучасного суспільства, з одного боку, є конкуренція, а з іншого – норми моралі і цивілізовані відносини [1], [2]. З початком повномасштабної війни в Україні розвиток соціальної відповідальності суттєво змінився, і саме війна змусила український бізнес переорієнтувати свої програми сталого розвитку та благодійної допомоги у бік забезпечення обороноздатності країни та соціального захисту потребуючих верств населення. Розвиток соціально відповідального бізнесу під час війни має ряд фінансово-економічних переваг: зміцнення іміджу, підвищення інтересів інвесторів, поліпшення відносин із громадськістю, збільшення частки продажу власної продукції, збільшення прибутковості та конкурентоспроможності [3]. Повномасштабна війна змінила життя кожної людини й разом з цим її ставлення до брендів та споживацьку поведінку. При побудові маркетингової стратегії компанія має зважати на ці зміни й створювати перш за все людяну, щиру та відповідальну комунікацію, в якій на першому місці завжди стоятимуть загальнолюдські цінності [4]. Маркетинг потребує ретельного аналізу ринку, купівельної спроможності та поведінкових факторів для створення комунікацій, заснованих на реаліях кризи. Важливо, що навіть під час війни компанії мають вкладатися у свої маркетингові активності. Правильний баланс між комунікацією різних видів у майбутньому конвертується у відданих клієнтів, які готові будуть купувати товари та послуги ще багато років [5]. Об’єктом дослідження є соціально-відповідальний маркетинг як інструмент адаптації бізнесу до змін у суспільстві. Предметом дослідження виступає стратегія СВМ ТОВ "Ненутек Україна" в контексті сучасних викликів війни. Метою роботи є дослідження чинної стратегії соціально-відповідального маркетингу ТОВ "Ненутек Україна" та розробка рекомендацій щодо її удосконалення в умовах війни. Для досягнення поставленої мети у роботі вирішуються такі завдання: • визначення теоретичних основ соціально-відповідального маркетингу та його ролі в умовах війни; • аналіз чинних ініціатив і маркетингових інструментів ТОВ "Ненутек Україна"; • оцінка ставлення споживачів до КСВ-ініціатив компанії; • ідентифікація основних проблем і бар’єрів у реалізації СВМ; • розробка практичних рекомендацій для вдосконалення стратегії СВМ підприємства. Результати дослідження демонструють, що компанія «Ненутек Україна» має значний потенціал для посилення своєї позиції на ринку через впровадження соціально відповідального маркетингу. Підхід, орієнтований на підтримку ЗСУ та відбудову критичної інфраструктури, сприяє зміцненню бренду і збільшенню довіри клієнтів. Одночасно ідентифіковані виклики - нестабільність ринку та висока конкуренція, що вимагають адаптивних рішень і партнерської співпраці для довгострокового зростання. Ключові слова: соціально-відповідальний маркетинг, стратегія, корпоративна соціальна відповідальність, кризові ситуації, бізнес, війна. ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Ольга М. Собко, Юрій Д. Фурик. Стратегії соціально відповідального маркетингу як складові системи управління вартістю бізнесу. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2024. С. 136-142. 2. Ляшук К., Гордовський А. Соціальний маркетинг і соціальна відповідальність бізнесу. Трансформаційна економіка. 2023. С.34-37. 3. Чубка О. М. Розвиток соціально відповідального бізнесу в Україні в умовах війни. 2024. С. 346-354. 4. Маркетинг воєнного часу: як змінилася поведінка споживачів під час війни? Чи потрібний бренд у воєнний час? Як має змінитися підхід до маркетингу. URL: https://cases.media/en/article/marketing-voyennogo-chasu-doslidzhennya-havas-village-ukraine?srsltid=AfmBOopFqBtxuMTY35d6q4wc5g-pWeebbHIXLAm6q7wdCVCePDzPyeba 5. Пачева Н.О., Лутай Л. А. Стратегічний маркетинг у воєнний та післявоєнний час. Економіка та суспільство. 2023. № 52.