Вдосконалення маркетингової продуктової та комунікаційної політики АТ "Оксі Банк" на ринку банківських продуктів України

Автор: Поріцька Анастасія Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингова продуктова політика в банківській сфері є ключовим інструментом для досягнення конкурентних переваг і забезпечення ефективної діяльності банку. Ефективне управління цією політикою дозволяє банкам виживати та процвітати в умовах активної конкуренції на ринку банківських послуг [1]. Ефективність маркетингової продуктової політики банку залежить від впливу різноманітних факторів зовнішнього та внутрішнього середовища [2]. Маркетингова продуктова політика банку має складну структуру і потребує детального аналізу, планування та впровадження для досягнення стратегічних цілей. Аналіз асортименту продуктів є важливим етапом у банківському маркетингу, спрямованим на підвищення ефективності та успішне впровадження як існуючих, так і нових продуктів. Теоретичні підходи в маркетинговій аналітиці сприяють аналізу даних для створення нових банківських продуктів, зокрема шляхом використання методів сегментації клієнтів [3]. Банківські установи реалізують маркетингову комунікаційну політику через систему комунікацій, спрямовану на інформування клієнтів про свої продукти, стимулювання продажів та формування позитивного іміджу. Для підвищення ефективності комунікацій комерційні банки можуть зосередитись на сегментації ринку, що дозволяє краще розуміти потреби клієнтів і створювати більш цілеспрямовані й результативні комунікаційні стратегії [4]. Для покращення маркетингових комунікацій банкам необхідно посилити клієнтоорієнтованість, розширити цифрові канали, впроваджувати інноваційні стратегії та підвищувати ефективність рекламних кампаній. Це сприятиме зміцненню їх конкурентоспроможності на ринку [5]. Об’єкт дослідження - діяльність АТ «Оксі Банк». Предмет дослідження - теоретичні та методичні засади маркетингової продуктової та комунікаційної політики комерційних банків, на прикладі діяльності АТ “Оксі Банк». Мета дослідження: дослідження маркетингової продуктової та комунікаційної політики комерційного банку, а саме АТ «Оксі Банк», з метою виявлення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз, а також розробка рекомендацій щодо їх вдосконалення. Результати дослідження. Сучасна банківська галузь України переживає значні трансформації, в яких ключові рухи визначаються змінами в технологіях, акцентом на інновації та зростаючою увагою до потреб клієнтів. АТ «Оксі Банк» постійно розвиває свій асортимент банківських фінансових продуктів, що спрямований на приватних та бізнес-клієнтів. Кредитні та депозитні продукти банку відповідно розроблені та враховують різноманітні потреби клієнтів. Розширений фінансовий спектр, інноваційні рішення допомагають АТ «Оксі Банк» зберігати високий рівень довіри клієнтів та продовжувати впевнено просуватись вперед на ринку банківських послуг. Комунікаційна стратегія АТ «Оксі Банк» орієнтується на підвищення іміджу на ринку та зростання попиту на банківські продукти. Оптимальна комунікаційна стратегія позволяє не лише анонсувати акції та пропозиції, але й надає повну інформацію про послуги та продукти. Для підвищення конкурентоспроможності банку рекомендується розглянути можливості розширення географічного охоплення, впровадження інноваційних технологій, розширення продуктової лінійки, укладення стратегічних партнерств та реалізацію фінансових програм для молоді. Такі рекомендації передбачають диверсифікацію цільової аудиторії, оптимізацію послуг та ціноутворення, а також проведення освітніх кампаній для інформування клієнтів про переваги нових технологій. Основна мета цих заходів - максимізація сильних сторін та можливостей банку і зменшення впливу його слабких сторін та загроз на його діяльність. Запропоновано ряд ініціатив для запуску продукту «Оксі Кредит+» від АТ «Оксі Банк», зокрема визначено цільову аудиторію, яка включає молодих професіоналів, підприємців, самозайнятих осіб та студентів. Продукт позиціонується як інноваційний і доступний кредитний інструмент з персоналізованими фінансовими рішеннями. Акції та промоції включають спеціальні пропозиції для перших користувачів, конкурси, розіграші та програму рефералів. Заплановані комунікаційні стратегії охоплюють цифровий маркетинг, соціальні мережі, контент-маркетинг і співпрацю з інфлюенсерами. Післяпродажне обслуговування включає фінансові консультації та технічну підтримку. Для підвищення конкурентоспроможності рекомендується збільшити інвестиції в рекламу, підвищити задоволеність клієнтів, оцінити рівень конкуренції та створити унікальні пропозиції, а також активно використовувати соціальні медіа. Ключові слова: банки, банківська діяльність, маркетингові стратегії, інновації, продуктова політика, маркетингові комунікації. ?СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Косар Н.С., Кузьо Н.Є., Білик І.І. Сучасні тенденції розвитку маркетингової продуктової та збутової політики банку. URL: http://market-infr.od.ua/journals/2023/71_2023/28.pdf (дата звернення: 25.10.2024). 2. Гонтарева І.В., Мангушев Д.В., Жденовська А.О. Оцінка ефективності маркетингової товарної політики підприємства. URL: https://ekhnuir.karazin.ua/items/45e73daf-4c00-4def-abc0-213c31a6a587 (дата звернення: 25.10.2024). 3. Lim T. et al. Theory-Guided Analytics Process: Using Theories to Underpin an Analytics Process for New Banking Product Development Using Segmentation-Based Marketing Analytics Leveraging on Marketing Intelligence. Analytics. 2023. Vol. 2, no. 1. P. 105–131. URL: https://doi.org/10.3390/analytics2010007 (дата звернення: 28.10.2024). 4. Demko M., Kosar N., Kuzo N., Pochopien J. Development of the marketing communications of commercial banks through a segment-oriented approach. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 2021. Vol. 3, no. 38. P. 35–45. URL: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v3i38.237417 (дата звернення: 14.10.2024). 5. Zaslavska O. Analysis of marketing communication policy in banking institutions of Ukraine. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2022. No. 1. P. 205–218. URL: https://doi.org/10.58423/2786-6742/2022-1-205-218 (дата звернення: 28.10.2024)