Удосконалення маркетингової комунікаційної політики ТОВ "РТМ-Україна" на ринку зовнішньої реклами з використанням інструментів цифрового маркетингу
Автор: Гаран Катерина Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку потребує від нього проведення активної маркетингової комунікаційної політики та постійного проведення її адаптації до змін динамічного маркетингового середовища [1]. Формування підприємством своїх маркетингових комунікацій включає низку етапів [2]. Розробляючи маркетингову комунікаційну політику підприємства повинні бути орієнтованими на використання інтегрованих маркетингових комунікацій [3, с. 75-76]. Проте воєнний стан суттєво впливає сьогодні на маркетингову комунікаційну політику вітчизняних підприємств [4]. При формуванні комунікацій на ринку з метою підвищення їх ефективності підприємства повинні активно використовувати у них інструменти та канали цифрового маркетингу [5]. Об’єкт дослідження у даній роботі - маркетингова політика комунікацій ТОВ "РТМ-Україна" на ринку зовнішньої реклами України, використання у ній інструментів цифрового маркетингу. Предмет дослідження – теоретико-методичні засади формування маркетингової політики комунікацій підприємства на ринку загалом та з використанням інструментів цифрового маркетингу. Мета дослідження: провести дослідження ринку зовнішньої реклами та розробити пропозиції щодо удосконалення маркетингової комунікаційної політики ТОВ "РТМ-Україна" на ньому з використанням інструментів цифрового маркетингу. Результати дослідження. ТОВ "РТМ-Україна" є національним оператором цифрових і класичних носіїв зовнішньої реклами, що працює у різних сегментах Out-of-Home медіа. Реклама підприємства розміщується на власному сайті та на конструкціях зовнішньої реклами, у соціальних мережах, на сайті, використовується ним і сувенірна реклама. У ЗМІ публікують інтерв’ю з керівництвом ТОВ "РТМ-Україна", інформаційні повідомлення та статі про нього. Соціальна відповідальність даного підприємства проявляється через спонсорство у військовій сфері, підтримку ним соціальних проектів, безкоштовне розміщення на своїх зовнішніх носіях реклами соціально-гуманітарного спрямування. Персональний продаж проводять працівники ТОВ "РТМ-Україна", знижки підприємство надає клієнтам, а моральні стимули та премії використовує для власного персоналу. Ринок зовнішньої реклами України можна розглядати як достатньо зрілий та нестабільний внаслідок впливу економічних і політичних факторів, а також такий, який значною мірою залежить від державного регулювання. Розвиток окремих суб’єктів значною мірою визначається географією їх покриття, кількістю і якістю носіїв зовнішньої реклами, які є наявними в оператора, типами пропонованих ним рекламних конструкцій, іншими факторами. Результати зібраної первинної інформації показують, що підприємцям необхідно пояснювати можливості сучасних технологій, переваги зовнішньої реклами та можливості її використання. При виборі конкретного оператора зовнішньої реклами респонденти надають перевагу відгукам клієнтів, сайтам операторів зовнішньої реклами, місцю розташуванню конструкцій для зовнішньої реклами, враховують можливість переглянути портфоліо робіт, можливості клієнтів отримати знижки чи розтермінування оплати, досвід роботи на ринку, активність у соціальних мережах, програми лояльності. Проведений SWOT-аналіз відображає доцільність вдосконалення маркетингових комунікацій ТОВ "РТМ-Україна". Дослідженням встановлено, що ТОВ "РТМ-Україна" необхідно у своїй діяльності використовувати омніканальний сервіс CDP eSputnik для email-розсилки. ТОВ "РТМ-Україна" рекомендовано використовувати і банерну рекламу, використовуючи сайти категорії "Бізнес і фінанси". Результати дослідження показали, що розмістити банерну рекламу ТОВ "РТМ-Україна" доцільно на таких сайтах як www.prom.ua, www.work.ua, www.comments.ua, www.prosto-bank.ua, www.kurs.com.ua, www.bankstore.com.ua, www.delo.ua. За період проведення рекомендованої рекламної кампанії у березні 2025 р. можна досягнути 2536,1 млн. контактів із потенційними клієнтами ТОВ "РТМ-Україна", витрати на розміщення банерів на обраних сайтах категорії "Бізнес і фінанси" становитимуть 15000 грн. Ключові слова: ринок зовнішньої реклами України, носії реклами, маркетингова комунікаційна політика, цифровий маркетинг, email-розсилка, банерна реклама. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ільченко Т.В., Помазан Л.М. Маркетингова комунікаційна політика: сутність та особливості на промисловому підприємстві. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 43. URL : https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/download/1736/1672 (дата звернення: 10.10.2024). DOI: 10.32782/2524-0072/2022-43-47. 2. Шульга Л.В., Терещенко І.О., Боровик Т.В., Чухліб О.С. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2021. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9528 (дата звернення: 05.11.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.11.70. 3. Панченко Г.С. Маркетингові комунікації як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємства. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна. 2020. №1 (22). С. 72-80. 4. Сахарова Т.В., Равікович І.Є. Пріоритети вибору маркетингових комунікацій тa контенту приватними компаніями в умовах військового стану. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2024. № 15. URL : https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2024-15-04-05/2024-15-04-05 (дата звернення: 12.10.2024). DOI: 10.54929/2786-5738-2024-15-04-05. 5. Лапчук Я., Дуб М. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології. 2024. Том 8, № 1. С. 109-122. DOI: 10.15276/mdt.8.1.2024.7.