Формування системи інтегрованої логістичної підтримки бізнес-процесів ТОВ "Неостиль-Центр"

Автор: Зелінка Ярослав Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Зелінка Я.О., Наконечна Т.В. (керівник). Формування системи інтегрованої логістичної підтримки бізнес-процесів ТОВ «Неостиль-Центр». Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2024. Розширена анотація В стрімкому розвитку нових технологій та наук, важливе місце займає логістика. Логістичні принципи та сама логістична діяльність стала одним із ключових чинників «виживання», конкурентоспроможності, розвитку, як маленьких компаній, корпорацій так і цілих економік країн. На даному етапі логістика не є вже чимось новим і переживає період становлення. Але як і кожній сфері в логістиці постійно відкриваються нові грані та нові можливості [1]. Проте навіть в нинішніх умовах функціонування залишається актуальною проблема ефективності бізнесу, а запровадження сучасних та інноваційних технологій часто є найбільш оптимальним шляхом для виживання компаній, які потерпають від руйнації інфраструктури, розривів ланцюгів постачання, браку робочої сили та інших серйозних негараздів, що принесла країні та бізнесу повномасштабна війна [2]. У сучасному динамічному бізнес-середовищі, ефективне управління логістичними бізнес-процесами є важливим фактором успіху для підприємств. Проблема полягає в тому, що багато компаній зіштовхуються з викликами в оптимізації своїх логістичних операцій, що негативно впливає на їх загальну продуктивність та конкурентоспроможність. [3]. Складні системи управління характеризуються явно вираженою ієрархією і на верхніх рівнях неминуче виходять на безліч локальних систем управління. Будучи формою відображення процесів взаємозв’язку і взаємозумовленості системних об’єктів, концепція структурних рівнів дозволяє глибше й органічніше відобразити зв’язок процесів системності та розвитку, генезис досліджуваного об’єкта з його організацією [4]. Потрібно підкреслити, що підприємства сьогодні конкурують не одне з одним, а з усім ланцюгом поставок. Тому більшість підприємств розглядають логістику як стратегічну можливість для створення конкурентних переваг, і логістична стратегія управління ланцюгами поставок є елементом стратегічного планування та частиною загальної стратегії розвитку суб’єкта господарювання [5]. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних та практичних засад формування системи інтегрованої логістичної підтримки бізнес-процесів задля підвищення ефективності підприємства. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є діяльність ТОВ «Неостиль-Центр» та мережі магазинів плитки та сантехніки «Агромат». Компанія здійснює дистрибуційну діяльність та працює на ринку понад 30 років, здійснила якісне оформлення багатьох промислових, культурних, спортивних, інфраструктурних та приватних об’єктів. Предметом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є логістичні бізнес-процеси в ланцюгу поставок продукції ТОВ «Неостиль-Центр». Результати дослідження полягають в обґрунтуванні рішень щодо покращення бізнес-процесів ТОВ «Неостиль-Центр». Зокрема, удосконалення якості бізнес - процесів здійснено використовуючи сіткове моделювання, інструменти якого дозволяють планувати та керувати спектром логістичних операцій через ймовірність спрощення операційних проблем, що не вступає у протиріччя з ме¬тодологією вироблення управлінських рішень. В результаті отриманий мережевий графік виконання комплексу логістичних бізнес процесів з доставки вантажу до клієнта показує наскільки та чи інша операція є напруженою, а отже ризиковою з точки термінів виконання. Для комплексу бізнес-процесів ТОВ «Неостиль-Центр» більшість з них не мають часових резервів і тільки 4 мають часові резерви, які в критичних умовах можуть відтермінувати початок виконання певних робіт, що в результаті не вплине на час всього комплексу логістичних операцій. Наступним рішенням було визначення рівня обслуговування клієнтів та ефективності системи обслуговування. Отримані результати оцінювання системи обслуговування показують, що індекс обслуговування клієнтів мережі магазинів «Агромат» складає 0,885 (89 %). Отриманий результат показує про ефективну роботу системи обслуговування клієнтів. Слід звернути увагу на те, що найбільш вагомими елементами обслуговування для клієнтів є можливість оформлення замовлення онлайн; дотримання задекларованих стандартів обслуговування; якість наданих передпродажних консультацій; екологічність продукції. На основі отриманих результатів розроблено стандарти обслуговування для мережі магазинів «Агромат», які мають надати чітку інформацію для працівників про їхні обов’язки, а клієнтам про їхні можливості. Ключові слова: бізнес-процес, інтегрована логістична підтримка, логістична система, управління ланцюгом поставок, обслуговування клієнтів, інформаційне забезпечення. 1. Наконечна Т.В., Прокопенко К.О., Семенова А.К. (2020) Логістичний консалтинг як інструмент підвищення ефективності бізнес-процесів / Науковий журнал «Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління» Том 31 (70). № 6, 2020. 124-131 с. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-6-21 2. Наконечна Т. В., Тимко А. Ю. (2023) Шляхи зміцнення ланцюгів постачання в умовах війни / Ланцюги постачання: маркетингові та логістичні рішення : монографія / За наук. ред. Є. В. Крикавського, О. В. Дейнеги. – Львів-Рівне : Волин. обереги, 2023. –с. 168-182 3. Марчук В.Є., Стревалюк В.К., Горб А.В. (2023) Інтегрована логістична підтримка бізнес-процесів післяпродажного обслуговування техніки / Проблеми підготовки професійних кадрів з логістики в умовах глобального конкурентного середовища. Вісник Національного авіаційного університету - Київ, 2023. С. 340-344. 4. Федотова І. (2019). Формування багаторівневої моделі логістичної системи / Економіка транспортного комплексу, (33), 5. doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2019.33.0.5 5. Макаренко Н. О., Гуцал Т. І. Конкурентні стратегії та їх місце в системі логістичного управління ланцюгами поставок. Journal of management, Economics and Technology - Журнал з менеджменту, економіки та технологій. № 2. Харків: ДБТУ, 2024. С. 103-110 DOI: 10.69803/2312-3427-2024-2-103