Нове будівництво багатофункційної будівлі з підземним паркінгом на вул. Трускавецькій, 48 у м. Львові

Автор: Гаврих Мар'ян Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гаврих М.Б., Пелех А.Б. .(керівник). Нове будівництво багатофункційної будівлі з підземним паркінгом на вул. Трускавецькій, 48 у м. Львові. Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2024. Розширена анотація У роботі розглядаються такі розділи: Розділ №1 – Архітектурно-будівельний. багатофункційна будівля з підземним паркінгом на вул. Трускавецькій, 48 у м. Львові запроектовано за монолітно-каркасною технологією будівництва. Вона забезпечує для будівлі високу швидкість зведення впродовж року без затримок і великих технологічних пауз; високу міцність, жорсткість та сейсмостійкість споруди; високу довговічність конструкцій, адже монолітно-каркасні будівлі по всьому світі довели, що термін експлуатації їх перевищує 100 років без капітальних ремонтів; і звісно ж вільне планування простору будинку. Сам каркас складається з монолітних колон балок, стін і плит перекриття. На ділянці передбачено будівництво багатофункціональної споруди з апарт-готелем висотою 10 поверхів. Для додання будівлі виразності використано консольні виступи, а загальний архітектурний стиль виконано у сучасному дизайні. Основний вхід до торговельної частини будівлі та заїзд до підземної автостоянки організовано з боку вул. Трускавецька. Вхідна група до житлової частини апарт-готелю, а також до офісних і комерційних приміщень, розташована з західного боку ділянки. Крім того, із південного боку передбачено господарську зону для розвантаження продукції, яка має окремий заїзд із вул. Трускавецька. Огороджувальні конструкції на першому та другому поверхах виконані із світлопрозорих матеріалів. Житлову частину будівлі оформлено в мокрому фасаді з декоративним тинькуванням у бордових, сірих і темно-сірих тонах.. 1-2 поверхи займаюють комерційні приміщення. Апарт-готель займає 3-10 поверхи споруди і включає апартаменти різної площі. На кожному поверсі передбачено 22 апартаменти, а на 9-му поверсі розташовані дворівневі житлові приміщення. Для 35% апартаментів передбачено балкони. Вертикальні комунікації апарт-готелю: дві розосереджені сходові клітки типу СК-1 та два ліфти (на 1000 кг) , що мають сполучення з підвальним поверхом. Вся споруда є утепленою. Зовнішні стіни, перекриття і покриття обклеєні мінеральною ватою, товщина якої прийнята згідно розрахунку. Згідно матеріалів ОВНС будівля не шкодить навколишньому середовищу. В будинку впровадження систем вентиляції з рекуператорами тепла. Водопостачання, водовідведення і енергозабезпечення з’єднано з міською мережею. Теплопостачання передбачене за допомогою електричних котлів, які передбачені в кожній квартирі. Навколо збудованого будинку буде облаштована інфраструктура для мешканців. Буде споруджено пішохідні і велосипедні доріжки, дорогу для заїзду в паркінг, дитячий і спортивний майданчики… Всю територію навколо споруди буде озеленено з насадженнями дерев, кущів і квітів. Поруч буде споруджені паркомісця для тимчасових відвідувачів комплексу. Розділ №2 – Розрахунково-конструктивний. В цьому розділі наведені розрахунки типових монолітно-залізобетонних конструкцій, таких як: фундаментна плита, плита перекриття, балка, колона. Розрахунок проводився за допомогою програмного комплексу ЛІРА САПР і стандартних алгоритмів розрахунку конструкцій. Розрахунки було проведено згідно діючих норм України. За допомогою програми ЛІРА САПР було змодельовано несучий монолітно-залізобетонний каркас будівлі, прикладено всі види навантажень з відповідними коефіцієнтами для кожного, внесено всі фізичні характеристики несучих і самонесучих матеріалів, задано грунтові умови згідно геології об’єкту, створено комбінації навантажень за РСН і РСЗ, і розраховано за лінійною методикою розрахунку. Вибрані елементи були заармовані згідно українських норм. Плита перекриття буда армована стержнями фонової арматури діаметрами 10 і 8 мм відповідно для нижньої і верхньої сітки з кроком 200 мм. Додаткові зони армувалися арматурою діаметрами 12 і 16 мм. При розрахунку балки, були передбачені випуски арматури з конструкцій, для забезпечення жорсткого з’єднання елементів. Армування колони виконане з використанням зварних з’єднань за участі накладок. Розділ № 3– Технологічно-організаційний. В даному розділі за розрахунком підібрано машини і механізми такі як: баштовий кран. Розроблено технологічну карту і описано вказівки по технології та організації будівельного процесу на влаштування монолітного фундаменту. В даній частині дипломної роботи було пораховано об’єми всіх основних робіт при спорудженні будинку і побудовано календарний графік разом з графіком руху техніки і працівників. Також є розроблений будгенплан, з нанесеним на нього всіх умовних позначень, доріг, приміщень і крана. Були розроблені правила безпеки для працівників, а також заходи з охорони праці, пожежної безпеки і правил ведення будівельних робіт на будмайданчику. Розділ № 4– Економічний. В даному розділі був створений кошторис в програмі АВК 5 для даної споруди. В даному кошторисі, згідно всіх цін на кінець 2024 року, була встановлена ціна на основні етапи будівництва, які вказані в календарному графіку. За зведеним кошторисом ціна становить 142355,629 тис. грн. Розділ № 5– Науково-дослідницький. В даному розділі було досліджено застосування програмних комплексів при розрахунку монолітного каркасу з урахуванням грунтової основи. Ключові слова: Монолітний залізобетонний каркас, бетон, ЛІРА САПР, Plaxis, ефективність.