Адміністративно-офісний центр на вул. Приморській у м. Одесі
Автор: Шмагай Андрій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Шмагай А.В., Вашкевич Р.В. (керівник). Адміністративно-офісний центр на вул. Приморській у м. Одесі . Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2024 Одеса – це місто на півдні України, розташоване на узбережжі Чорного моря. Вона є адміністративним центром Одеської області та важливим портом, що забезпечує зв’язок України з іншими країнами світу. Завдяки вигідному географічному положенню, Одеса має значний потенціал для розвитку торгівлі, транспорту та туризму. Місто відоме своєю багатою історією та культурною спадщиною. Історичний центр Одеси включено до попереднього списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Унікальна архітектура, численні музеї, театри та пам’ятки, такі як Одеський оперний театр і Потьомкінські сходи, приваблюють туристів з усього світу. Одеса є також важливим транспортним вузлом. Крім морського порту, місто має міжнародний аеропорт, залізничний вокзал і розвинену мережу автомобільних магістралей, які забезпечують зв’язок із великими містами України та сусідніми країнами. Населення міста становить близько 1 мільйона осіб. Одеса є центром морської торгівлі, освітніх і культурних установ, а також залишається однією з найбільш відвідуваних туристичних локацій України завдяки своїм пляжам, колоритній атмосфері та багатому культурному життю. Виникла потреба у побудові адміністративно-офісного центру з назвою: Адміністративно-офісний центр на вул. Приморській у м. Одесі (Administrative and office center on the street Prymorska in Odesa). Генеральний план ділянки має такі техніко-економічні показники: Площа ділянки – 24 750 м? Площа забудови – 4 350 м? Довжина тротуару – 254 м Довжина доріг– 321 м Коефіцієнт озеленення 53,2% Адміністративна будівля спроектована з 8 виробничими поверхами, підвалом і двома технічними поверхами, що забезпечує необхідний простір для розміщення різних функціональних зон. Основною особливістю є те, що перший поверх відрізняється від інших наявністю вхідної групи та вітражем у осях 5-1, що створює привабливий і функціональний вхід для відвідувачів. Будівля складається з восьми виробничих поверхів, які забезпечують достатню площу для виконання адміністративних функцій. Підвал служить для розміщення технічних приміщень, таких як електричні щити, системи опалення та водопостачання, а також може використовуватися для архівування документів і зберігання обладнання. Кожен поверх будівлі має своєрідний вітраж у осях 5-1. Будівля має каркасну конструкцію, що дозволяє з максимальною гнучкістю планувати внутрішні простори. У будівлі передбачено 5 сходів, які виконують роль діафрагм жорсткості. Фундаменти адміністративної будівлі виконані з залізобетону на пальовій основі. Палі, які використовуються в цьому проекті, є забивними, мають висячий тип і квадратний перетин. Використання пальового фундаменту обумовлено кількома важливими факторами: слабкі ґрунти і економія ресурсів. Основні колони будівлі виконані з залізобетону. Вони мають квадратний перетин розмірами 600х600 мм, що забезпечує достатню жорсткість і несучу спроможність конструкції. Колони вхідної групи та вітражів також виготовлені з залізобетону, що забезпечує однорідність конструкції. Несучими конструкціями перекриття є залізобетонна монолітна плита, товщиною 220 мм. Огороджувальна конструкція виконана у вигляді самонесучої цегляної стіни з фасадною системою, що має вентильований зазор. Розрахунок типової плити перекриття на відм.+3.600 проводиться за допомогою програмно-розрахункового комплексу Dlubal RFEm 5. В кінцевому результаті розрахунку залізобетонної плити перекриття отримуємо : Для нижньої сітки в обох напрямках використовуємо фонове армування ?12мм та кроком 200мм. Для верхньої фонової сітки армування використовуємо ?10мм з кроком 200мм. Додатковими фіксаторами фонової арматури у проектому положені будуть використовуватись підтримуючі “жабки” з арматури А240C діаметром ?8мм. Розрахунок залізобетонної балки проводимо на типовій плиті перекриття відм. +3.600. За допомогою програмно-розрахункового комплексу Dlubal RFEm 5. В кінцевому результаті розрахунку залізобетонної балки отримуємо: Верхня зона армування балки виконуємо 5 шт. ?20мм класу А500С. Нижня зона армування 5 шт. ?20мм класу А500С. Для сприйняття перерізуючих зусиль використовуємо хомути діаметром ?8мм класу А240С. Було пораховано типову Колону К-1.1 та Колону К-1.2 де було прийнято поздовжні стержні 8 шт. ?16мм класу А500С. Поперечна арматура (хомути) прийнято O8А240 із кроком 200 мм. В приопорних ділянках крок зменшуємо до 100 мм. Приймається поздовжня робоча арматура для сходів діаметром ?12 мм та кроком s=200 мм. Поперечна арматура обрана діаметром ?10 мм і кроком s=200 мм, оскільки в поперечному напрямку проліт значно менший - 140 см. Арматура сходів з’єднується в напуск із армуванням сходових площадок. Під час виготовлення сходів залишаються випуски з плити перекриття та/або вертикальних конструкцій, які потім загинають у тіло сходів. Ці прийоми дозволяють оптимізувати конструкцію залізобетонних сходів з урахуванням необхідних параметрів та безпекових моментів при згині, забезпечуючи їхню ефективність та стійкість. У четвертому розділі виконувалися розрахунки локальних, об’єктних та зведених кошторисів на основі техніко-економічних показників будівлі. Тема наукової роботи – було досліджено принцип та методи впровадження BIM в Україні. Її метою була розробка теоретичних основ і практичних рішень для інтеграції BIM в різні аспекти будівництва та управління будівельними проєктами. Було проведено дослідження щодо впровадження BIM в Україні, яке включало такі аспекти: Методологія впровадження BIM в Україні: -Вивчення міжнародного досвіду і адаптація стандартів (наприклад, ISO 19650). -Аналіз законодавчої бази та пропозиції змін для інтеграції BIM. Економічний ефект від впровадження: -Оцінка зниження витрат на етапах проєктування, будівництва та експлуатації. -Моделювання фінансових вигод для державних і приватних інвесторів. Технічні аспекти: -Дослідження програмного забезпечення для роботи з BIM (Autodesk Revit, ArchiCAD, Tekla тощо). -Інтеграція з іншими технологіями, такими як GIS, IoT, і доповнена реальність. Освіта і підготовка кадрів: -Розробка освітніх програм для університетів і професійних курсів. -Впровадження BIM як стандарту в архітектурно-будівельній освіті. Соціальні аспекти: -Дослідження впливу BIM на взаємодію між проєктувальниками, будівельниками і замовниками. -Аналіз доступності технології для малих і середніх підприємств. Стратегія розвитку: -Оцінка готовності українського будівельного ринку до впровадження BIM. -Прогнозування довгострокового впливу на галузь.