Аналіз умов руху по вул. Героїв УПА (від перехрестя з вул. Бандери до перехрестя з вул. Смаль-Стоцького)
Автор: Скрипець Володимир Степанович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Зростання рівня автомобілізації на сьогоднішній день спричиняє цілий ряд проблем: зростання заторів на вулично-дорожній мережі міст, збільшення витрат часу на переміщення, що несе за собою значні економічні втрати, збільшення викидів шкідливих речовин у навколишнє середовище, що призводить до проблем зі здоров’ям населення міст [1]. Зростання витрат часу на переміщення впливає на витрати не лише окремих людей, які витрачають більше коштів на пальне внаслідок простоїв у заторах, але й втрати підприємств через те, що працівники спізнюються на роботу та є втомленими від перебування в переповненому громадському транспорті. Збільшення викидів шкідливих речовин та шуму від транспорту має значний негативний вплив на довкілля, особливо на забруднення повітряних басейнів міст. Наслідком є погіршення здоров’я мешканців цих міст, які змушені як вдихати відходи відпрацьованих газів двигунів автомобілів, так і постійно бути напруженими внаслідок шуму, який виникає при високих швидкостях руху автомобілів [2 – 4]. Однозначного вирішення цих проблем не існує. Різні країни та міста боряться з автомобілями по-різному. Одні загалом обирають шлях повного використання автомобілів – так звані автомобілеорієнтовані міста. У таких містах в основному здійснюють розширення проїзної частини для підвищення пропускної здатності вулиць, тим самим нехтуючи іншими учасниками дорожнього руху. Інші ж здійснюють перехід на людиноорієнтовані міста – впроваджують пріоритет для громадського транспорту, будують пішохідні та велосипедні доріжки, а то й вулиці, забезпечують інфраструктуру, яка забезпечує безперешкодний рух усім учасникам дорожнього руху. Саме другий варіант розвитку обирають більшість країн та міст світу – адже він не лише бореться з заторами, але й підвищує рівень здоров’я мешканців, які за допомогою альтернативних засобів переміщення здійснюють більше фізичної активності. Проте, разом з тим, не варто забувати, що для таких міст необхідно розробляти заходи, які б унеможливили використання приватного автомобіля – платний в’їзд у деякі частини міста, в’їзд лише у парні або непарні дні, заборона руху у центральній частині міста тощо. Об’єкт дослідження – ділянка вулиці Героїв УПА у м. Львові. Предмет дослідження – аналіз умов руху на ділянці вул. Героїв УПА. Мета дослідження: проаналізувати умови руху на ділянці вул. Героїв УПА та запропонувати заходи щодо покращення цих умов за допомогою моделювання руху. За результатами роботи вдосконалено організацію дорожнього руху на досліджуваній ділянці з врахуванням потреб усіх учасників дорожнього руху. Ключові слова – інтенсивність руху, натурні дослідження, світлофорне регулювання, моделювання руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Yok-shiu, F. L. (2012). Motorization in Rapidly Developing Cities. In Scaling Urban Environmental Challenges (pp. 196-222). Routledge. 2. Czech, R., Zabochnicka-Swiatek, M., & Swiatek, M. K. (2020). Air pollution as a result of the development of motorization. Global NEST Journal, 22(2), 220-230. 3. Gorzelanczyk, P., Jurkovic, M., Kalina, T., Sosedova, J., & Luptak, V. (2020). Influence of motorization development on civilization diseases. Transport Problems, 15(3), 53-66. 4. Islam, M. M., & Al Hadhrami, A. Y. (2012). Increased motorization and road traffic accidents in Oman. Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences, 3(6), 907-914. 5. Godefrooij, T., de Jong, H., & Rouwette, A. (2009). From car-based to people-centred cities. Cycling-Inclusive Policy Development: A Handbook, 6-31. 6. Buehler, R., Teoman, D., & Shelton, B. (2021). Promoting Bicycling in Car-Oriented Cities: Lessons from Washington, DC and Frankfurt Am Main, Germany. Urban Science, 5(3), 58.