Дослідження та адміністрування формування маркетингової стратегії ТзОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»
Автор: Чжан Вентао
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Нині маркетинговий підхід до ведення бізнесу особливо поширений у діяльності виробничо-торговельно-посередницьких структур, які функціонують в умовах жорсткої конкуренції та економічної кризи. Проводячи ефективну маркетингову діяльність, підприємство отримує можливість вирішувати довгострокові стратегічні завдання, виходити на нові ринки і впроваджувати на них нові товари, адаптуватися до мінливих умов ринку. Але для того, щоб маркетингова діяльність підприємства мала очікуваний результат, необхідна розробка ефективної маркетингової стратегії, яка здійснюється виходячи із загальної стратегії підприємства, місії, позиції на ринку і є основною умовою отримання запланований результат, що вимагає ретельного вивчення питань, пов’язаних з адміністрацією формування маркетингової стратегії. Метою в процесі написання магістерської кваліфікаційної роботи було виявлення та формулювання адекватних рекомендацій щодо вдосконалення управління формуванням маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Предметом дослідження є теоретико-методологічні засади управління формуванням маркетингової стратегії підприємства. підприємство, об’єкт - ТОВ "РЕСТОР МАРКЕТ". Основним методом дослідження є аналіз, за допомогою якого я розбиваю об’єкт дослідження на складові з метою більш детального вивчення. Також використовую такі методи: порівняння, табличний, графічний, сегментації та ранжування, метод «дерева рішень». У процесі написання магістерської роботи ми використовували такі методи дослідження, як методи формалізації, абстрагування та дедукції (розділ 1.1. Зміст та сутність понять «стратегічний маркетинг», «маркетингова стратегія»; розділ 1.2. Специфіка адміністрування формування маркетингової стратегії підприємства), методи логічного дослідження, моніторингу, аналізу та порівняння (розділ 2.2. Аналіз виробничо-господарської діяльності РЕСТОР ТОВ «МАРКЕТ» та розділ 2.3. Аналізування управління формуванням маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», методи спостереження та екстраполяції (розділ 3.1. Дослідження тенденцій розвитку виробничо-господарської діяльності ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»; розділ 3.2. Дослідження напрямів розвитку управління формування маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»), методи структурно-генетичного аналізу та синтезу (розділ 4.1. Альтернативи розвитку управління формуванням маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ»). Для аналізу вихідні дані були відібрані шляхом пошуку робіт, пов’язаних із запропонованими концепціями, визнанням їх статусу в науковому світі та рекомендаціями наукового керівника. Часові рамки публікації опрацьованих текстів – останні п’ять років, що дає підставу для підтвердження актуальності представлених теорій, та три квартали поточного року. Інформаційну базу склали закони України, постанови Кабінету Міністрів України, офіційні дані Держкомстату України, офіційний сайт ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Основними джерелами для проведення досліджень є навчальна зарубіжна та вітчизняна література. джерела, методичні, довідкові, законодавчі та нормативно-правові акти України; річну фінансову звітність ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», його установчі документи, а також інші документи, що визначають процес його функціонування. Загальну теоретико-методологічну основу дипломного проекту склали праці українських і зарубіжних дослідників, присвячені проблемам маркетингової діяльності, маркетингового менеджменту та загальним і спеціальним питанням маркетингової стратегії підприємства. Це такі вчені, як І. Ансофф, Н. В. Куденко, Ф. Котлер, М. Портер, Ж. Ж. Ламбен, Р.А. Фатхутдінов, А.А. Томпсон, А.Дж. Стрікленд, С.С. Гаркавенко, О.А. Овечкіна, А.Т. Зуб. Практичне значення отриманих результатів. Практичне значення дипломної роботи полягає в узагальненні науково-теоретичних та розробці практичних положень щодо розробки поточної маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», яке є торговим посередником з продажу предметів інтер’єру. Структура МКР складається з чотирьох розділів: у першому розглядається зміст і сутність понять «стратегічний маркетинг», «маркетингова стратегія», розглядається специфіка адміністрування формування маркетингової стратегії підприємства, а також правове регулювання адміністрування формування маркетингової стратегії підприємства. У другому розділі МКР розглядається специфіка діяльності ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», проводиться ретельний аналіз виробничо-економічних показників діяльності підприємства, оцінюється управління формуванням маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ». Третій розділ роботи присвячено прогнозуванню тенденцій розвитку показників виробничо-економічної діяльності ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», а також тенденцій управління формуванням маркетингової стратегії корпорації, а результати дослідження – узагальнено. У четвертому розділі МКР запропоновано альтернативні варіанти удосконалення адміністрування формування маркетингової стратегії ТОВ «РЕСТОР МАРКЕТ», зокрема, запропоновано набуття статусу офіційного дилера, та проведено економічне обґрунтування проектної діяльності. Наприкінці роботи сформовано висновки щодо проведених досліджень та зазначено їх прикладний аспект. Термін «стратегічний маркетинг» з’явився відносно недавно - наприкінці 1980-х - початку 1990-х років. Серед теоретиків і практиків немає єдності в думках щодо сутності цього поняття. Згадка про управлінські впливи міститься лише в трактуванні маркетингового менеджменту Іваннікової М.М. (2016), яка, на жаль, також не передбачає чітких розмежувань суб’єкта/об’єкта маркетингового менеджменту підприємства. Так, в інтерпретаціях є незначна згадка лише у працях Крауса К.В. (2016), Філіп Котлер (2007), Крикавський Є.В. та Чухрай Н.І. (2004). Переважно розглядається лише місце окремих маркетингових інструментів в управлінні підприємством (розробки таких авторів, як Павленко А.Ф. та Войчак А.В. (2003) або згадується необхідність орієнтації на запити споживачів у стратегічній перспективі (Котлер П. та ін., 2015). Над дослідженням даної теми працювали Лихолат С., Грицюк Т. та Стасула М. (2024, 2022); Уголькова О.З., Ващук Ю.М. та Денека А.В. (2021, 2020); Ф. Леонард; Федорович Р.В., Борисова Т.М. та Бурлицької О.П. (2017), Котлер Ф., Дима О.О. (2017), Крутій Ю.С. та Сахацький М.П. (2017), Вартанян М.В., Волякс,О.О. та Голованова М.А. (2015), Оснач О.Ф., Пилипчук В.П. та Коваленко Л.П. (2009), Крикавський Є.В. та Чухрай Н.І. (2004), О. Уголькова. Провівши семантичний аналіз поняття «маркетинговий менеджмент», виділено певні особливості трактувань та агрегованих ознак. Таким чином, розкриваючи зміст поняття «маркетинговий менеджмент», практично всі дослідники акцентують увагу на забезпеченні орієнтації менеджменту компанії на ринок для задоволення потреб споживача (деякі автори, такі як Liu H. (2024), Zhao M. , Wang X. , Zhang S. and Cheng L. (2024) розглядають маркетинговий менеджмент як певну філософію ринкової орієнтації підприємства.