Психологічні особливості толерантності майбутніх психологів

Автор: Сидорук Лідія Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота присвячена дослідженню психологічних особливостей толерантності майбутніх психологів. Теоретичний аналіз виявив, що толерантність – це прояв свідомого, раціонального та відповідального вибору індивіда, прояв ним своєї активної позиції щодо побудови суспільних відносин. У зв’язку з цим, вивчення психологічних особливостей толерантності майбутніх психологів є актуальним, оскільки забезпечує розкриття механізмів впливу соціуму на особистісні структури суб’єкта через вищий план його функціонування – когнітивний. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 100 осіб, віком від 20 до 22 років та різної статі. Емпіричне дослідження підтвердило, що більшість респондентів симпатизує оточуючим і вміє контролювати свої емоції та дії, хоча є респонденти, які не схильні до толерантності та погано контролюють власні дії. Таким чином, толерантність майбутнього психолога виявляється у нетерпимості до насильства, емпатійності, сформованої культури діалогового спілкування, здатності надати кваліфіковану психологічну допомогу різним групам осіб незалежно від психофізичних чи соціокультурних особливостей на основі прийняття їх духовних цінностей, моральних переконань, релігійних вірувань та життєвих установок. Сформованість толерантності у майбутніх психологів забезпечує підвищення якості психологічного супроводу різних категорій громадян з урахуванням їх індивідуальних та соціальних характеристик. Ключові слова: толерантність, терпимість, емпатія, студенти, індекс толерантності, психологічні особливості