Концептуальний підхід в управлінській діяльності з формування кадрового потенціалу в умовах закладу вищої освіти

Автор: Бєлова Інна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У даному дослідженні розглядається концептуальний підхід до управлінської діяльності з формування кадрового потенціалу в умовах закладу вищої освіти (ЗВО). Метою роботи є аналіз існуючих проблем у формуванні кадрового потенціалу ЗВО в контексті сучасних викликів, зокрема в умовах війни, та розробка рекомендацій щодо вдосконалення управлінських практик у цій сфері. Автор досліджує різноманітні підходи до кадрової політики закладів вищої освіти, аналізує нормативно-правову базу та пропонує концептуальні моделі розвитку кадрового потенціалу з урахуванням соціально-гуманітарного контексту. У першому розділі роботи розглядаються теоретико-методологічні засади визначення сутності та формування кадрового потенціалу в умовах закладу вищої освіти. Автор надає аналіз дефініції «кадровий потенціал», розкриває погляди різних вчених на сутність цього терміну, а також досліджує методи формування кадрового потенціалу в ЗВО України. Особливу увагу приділено аналізу викликів, які виникають у закладах вищої освіти під час формування кадрового потенціалу в умовах війни. У контексті цих умов автор досліджує вплив зовнішніх факторів, таких як економічна нестабільність та соціальні зміни, на кадрову політику університетів, а також оцінює роль державної підтримки у стабілізації кадрових процесів вищих навчальних закладів. Другий розділ присвячений аналізу нормативно-правового регулювання формування кадрового потенціалу в ЗВО. Оскільки ефективне управління кадровим потенціалом неможливе без належного правового забезпечення, розглядаються основні законодавчі ініціативи та нормативно-правові акти, що визначають правила та стандарти кадрової діяльності в Україні. Окрема увага зосереджена на концептуальних підходах до формування кадрового потенціалу в ЗВО, зокрема на соціо-гуманітарному підході, що передбачає інтеграцію соціальних і гуманітарних аспектів у кадрову політику. Також проаналізовано політики формування кадрового потенціалу в Черкаському державному технологічному університеті (ЧДТУ), що дозволило розкрити специфіку управлінських практик на локальному рівні. У третьому розділі розглядаються практичні аспекти вдосконалення формування кадрового потенціалу в умовах ЗВО. Відзначено, що кадровий потенціал є ключовим чинником забезпечення конкурентоспроможності закладу вищої освіти на національному та міжнародному рівнях. Особлива увага приділяється вдосконаленню концептуального підходу до розвитку кадрового потенціалу, зокрема розробці стратегій управління та розвитку кадрів, що дозволяють закладам вищої освіти адаптуватися до змінюваного середовища. Автор також пропонує «Стратегію розвитку кадрового потенціалу ЧДТУ», яка включає в себе рекомендації щодо удосконалення кадрової політики та практик, спрямованих на забезпечення ефективного функціонування закладу в умовах швидких змін. Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох основних розділів, де висвітлюються як теоретичні, так і практичні аспекти формування кадрового потенціалу в ЗВО. Розроблені концептуальні підходи та рекомендації сприяють удосконаленню кадрової політики в українських закладах вищої освіти, що є важливим для забезпечення їхнього розвитку та підвищення їхньої конкурентоспроможності на глобальному рівні. В результаті дослідження зроблено висновки, які мають теоретичне і практичне значення для вдосконалення управлінських практик у сфері кадрового забезпечення вищих навчальних закладів. Ключові слова: кадрова стратегія, кадровий потенціал, університет, заклад вищої освіти, кадри, стратегія.