Інформаційна система «Beer App»
Автор: Маркус Олег Ростиславович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: На сьогоднішній день пиво є одним із найпопулярніших напоїв, і його популярність лише зростає – у багатьох країнах жодна зустріч не обходиться без нього. Зі зростанням попиту збільшується й різноманіття цього напою, тому все важче віднайти нові смачні сорти пива, оскільки вибір стає дедалі більшим. Інформаційні системи для підбору пива займають важливе місце на ринку, адже все більше людей шукають способи швидко й легко обрати напій відповідно до своїх смаків або страв на столі. Сьогодні існує дуже багато любителів вина, які не до кінця розуміють свої уподобання, не можуть практично вибрати вина, які підходять їм за ціною, смаком, міцністю або роком розливу, або не знають, що існує більшість сортів. Адже недосвідченість людини яка нічого не тямить у винах в цьому питанні ускладнює вибір [1]. Суть системи полягає в наданні рекомендацій шляхом відбору вин за критеріями та фільтрами, або шляхом тестування для надання рекомендацій щодо вибору, а також надання повної інформації про обраний продукт, від ціни чи назви до міцності та місця розливу. У першому розділі описано основні засади консультаційних систем та здійснено аналіз інформації про виробництво пивних напоїв, а також розглянуто системи-аналоги, їх особливості, переваги та недоліки. Крім того, вивчення наявних аналогів інформаційних систем, дозволило глибше зрозуміти їхні сильні та слабкі сторони. Ретельний аналіз функціоналу, технологій розпізнавання етикеток, інтеграції штучного інтелекту та можливостей електронної комерції допоміг визначити ключові аспекти, на які слід звернути увагу під час розробки майбутньої системи. У другому розділі було проведено системний аналіз інформаційної системи «BeerApp». Спочатку було розроблено дерево цілей, де головна мета проєкту була розподілена на два рівні, що дозволило визначити шість ключових критеріїв для оцінки якості системи. Використовуючи метод аналізу ієрархій, було визначено, що розроблювана система належить до типу інформаційно-рекомендаційних. Крім того, у розділі надано опис і обґрунтування створеної системи. За допомогою інструменту Rational Rose була розроблена концептуальна модель, яка включає діаграми варіантів використання, класів, активностей, послідовності, станів і компонентів. Кожна з цих діаграм була розгорнуто описана у відповідному підрозділі. У третьому розділі визначено методи та засоби реалізації системи. Розглянуто важливі елементи та етапи при розробці веб-сторінок, різні мови програмування. Для реалізації вибрано мови програмування JavaScript, HTML, CSS, фреймворки jQuery та Angular, а також Bootstrap та SASS, а як нереляційну базу даних MongoDB. Для створення дизайну та прототипування обрано Figma. Цей інструмент дозволяє візуалізувати дизайн, створювати макети веб-сторінок, точно вираховувати розміри елементів інтерфейсу та блоків. Він також підтримує спільну роботу, що є важливим для командного процесу розробки. У четвертому розділі здійснено опис розробленого програмного забезпечення. Також було представлено схему нереляційної бази даних та надано опис інструкції користувача, який містить загальну інформацію про систему, її особливості та характеристики. Вкінці представлено аналіз контрольного прикладу роботи розробленого веб-сайту «BeerApp». Мета дослідження – створення інформаційно системи «BeerApp», яка допоможе швидко і точно обрати пивний напій на будь-який смак. Об’єктом дослідження – процеси надання рекомендацій щодо вибору пива. Предметом дослідження – методи і засоби створення рекомендаційної системи для вибору пива. Реалізована інформаційна система «BeerApp» дозволяє користувачам продуктивно та швидко вибирати пивні напої і буде забезпечувати виконання таких функцій: ефективний вибір пива відносно заданих фільтрів, можливість проходження тестування, надання консультацій та рекомендацій щодо вибору відносно відповідей тесту. Ключові слова: пиво, консультація вибору, система, інформаційні технології, рекомендація. Перелік використаних літературних джерел. 1. Б’янка Боскер «Схибленні на пиві» – Видавництво «Наш Формат» 2018. – 344 с.