Дослідження та удосконалення адміністрування процесів навчання та підвищення кваліфікації персоналу кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка»

Автор: Чжай Юйтун
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Аналіз літератури за темою дослідження дозволив систематизувати та запропонувати узагальнене визначення. Організація навчання і професійного розвитку персоналу в організаціях розуміється як цілеспрямований управлінський процес освітніх ініціатив, спрямованих на розвиток компетенцій співробітників для забезпечення ефективної реалізації стратегічних цілей організації. Це охоплює планування, організацію, реалізацію та контроль освітніх заходів, що дозволяють співробітникам здобувати нові знання, навички та змінювати професійні установки (Dolan & Capell, 2015). Організація процесів навчання і професійного розвитку персоналу є невід’ємною частиною управлінської діяльності, яка включає планування, організацію, координацію, моніторинг і оцінювання навчальних програм та ініціатив з професійного розвитку співробітників. Цей процес спрямований на покращення знань, навичок та компетенцій працівників для досягнення стратегічних цілей організації, підвищення операційної ефективності та адаптації до змін зовнішнього середовища (Lysenko, 2021). Організація навчання і професійного розвитку в організаціях може бути визначена як комплексна діяльність, спрямована на планування, організацію, контроль і оцінку заходів, які підтримують розвиток професійних знань, навичок і компетенцій працівників. Такі заходи сприяють покращенню результативності працівників, що, у свою чергу, позитивно впливає на загальний розвиток організації (Efendi Sugianto, 2024). Ключові компоненти організації навчання включають визначення потреб, розробку програм професійного розвитку, ефективне використання ресурсів, оцінку результатів навчання та інтеграцію зворотного зв’язку. Такий підхід дозволяє організаціям відповідати сучасним викликам, пов’язаним із технологічним прогресом, глобалізацією та зростанням конкуренції на ринку праці (Lilia Sava et al., 2024). Процеси професійного розвитку включають різні аспекти: визначення потреб у навчанні, розробку програм, вибір методів і форматів навчання, мотивацію працівників до участі у цих програмах та оцінку результатів. Залежно від специфіки організацій ці процеси можуть варіюватися за галуззю, розміром та корпоративною культурою. Аналізовані джерела підкреслюють багатовимірний характер підходів до управління процесами навчання і професійного розвитку. Вони акцентують увагу на важливості систематичного аналізу, міждисциплінарних перспектив і впровадження сучасних технологій у професійний розвиток співробітників. Ефективна організація потребує узгодженої взаємодії між управлінськими стратегіями, педагогічними методами та особливостями організаційного середовища. Організація процесів навчання і професійного розвитку є складним і багатовимірним завданням, що вимагає врахування як індивідуальних, так і організаційних потреб. Використання сучасних підходів, таких як спільне управління, емоційний інтелект і прозорість у відборі учасників програм, може значно підвищити ефективність цих процесів. Об’єкт дослідження: діяльність кафедри менеджменту та міжнародного бізнесу, спрямована на вдосконалення процесів підвищення кваліфікації персоналу. Предмет дослідження: адміністративні процеси організації навчання і професійного розвитку персоналу Національного університету “Львівська політехніка”. Мета дослідження: комплексний аналіз сучасного стану адміністративних процесів організації навчання і професійного розвитку персоналу Національного університету “Львівська політехніка” з фокусом на кафедрі ММБ та розробка практичних рекомендацій і стратегій для вдосконалення цих процесів. Завдання дослідження: ? Аналіз поняття та сучасних практик управління процесами навчання і професійного розвитку. ? Огляд чинних адміністративних процесів підвищення кваліфікації персоналу університету та кафедри ММБ. ? Виявлення ключових тенденцій і викликів у сфері управління цими процесами з урахуванням сучасних освітніх вимог та ринкових очікувань. ? Розробка практичних заходів для вирішення виявлених проблем і підвищення ефективності адміністративних процесів. Дипломна робота складається з чотирьох розділів. Розділ 1 «Теоретичні аспекти сутності управління навчанням і професійного розвитку персоналу в організаціях» встановлює теоретичну базу для розуміння значення адміністративних процесів у професійному навчанні. Цей розділ закладає основу для оцінювання практичного застосування в організаційній структурі навчальних закладів. У Розділі 2 «Аналіз організації навчання та професійного розвитку персоналу ЛПНУ та кафедри МІБ» проведено комплексний огляд адміністративних систем Львівської політехніки. Це включає в себе аналіз ключових показників ефективності та поточної практики в управлінні персоналом, підкреслюючи існуючі сильні сторони та сфери потенційного вдосконалення як на інституційному рівні, так і на рівні відділу. Розділ 3 «Прогнозування організації навчання та професійного розвитку персоналу НУ «Львівська політехніка» та кафедри МІБ» визначає майбутні тенденції та виклики у процесах навчання персоналу. Аналізуючи економічну діяльність і прогнозуючи адміністративний розвиток, дослідження представляє потенційні сценарії та стратегії підтримки та підвищення ефективності університету. У Розділі 4 «Удосконалення організації навчання та підвищення кваліфікації персоналу НУ «Львівська політехніка» та кафедри МІБ» запропоновано практичні заходи «Покращення організації навчання та підвищення кваліфікації персоналу шляхом внесення змін до відповідних нормативно-правових актів НУЛП щодо посилення мотивації викладачів для участі в програмах підвищення кваліфікації та міжнародних стажувань, а також для розробки міжнародних спільних проектів, спрямованих на забезпечення грантового фінансування для університет» для збільшення власного капіталу НУ «Львівська політехніка». Очікується, що ця ініціатива призведе до вимірних покращень у фінансовій діяльності університету. Наприклад, очікується, що власний капітал ЛПНУ зросте до 1773136,194 тис. грн у 2024 році, що відображає зростання на 0,2% порівняно з 2023 роком, тоді як прогнозується, що сукупний прибуток і чистий прибуток досягнуть 133915,09 тис. грн і 171472,194 тис. грн відповідно. На завершення ця теза пропонує цінне розуміння складнощів управління персоналом у вищій освіті. Поєднуючи теоретичний аналіз із практичними рекомендаціями, він забезпечує міцну основу для підвищення ефективності адміністрування навчання та процесів професійного розвитку в Національному університеті «Львівська політехніка» та на кафедрі MIB. Результати слугують основою для майбутніх досліджень і керівництвом для розробки ефективних адміністративних практик в академічних установах.