Дизайн подіуму у складі предметно – просторового наповнення презентаційних просторів модних колекцій
Автор: Курдибаха Ольга Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2019-2020 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Анотація Курдибаха О.А. Дизайн подіуму у складі предметно – просторового наповнення презентаційних просторів модних колекцій. У першому розділі розглянули етапи становлення презентаційного простору показу мод. З яких виділили основні моменти : 1) історичний аспект: увага приділялася появі та розвитку модного шоу, як частина спроби показати, як модне шоу змінилося з часом від способу продажу одягу до обраної клієнтської бази (його економічна функція) і до засобу створення образів та привернення широкої популярності (його культурної функції,. 2) також було розглянуто показ мод як форму мистецтва, як масової комунікації та як спосіб проявлення мистецтва. Було представлення кадрового аналізу модного показу. Під час цього процесу ми проаналізували як просторові, так і часові аспекти кадру показів моди та показали, як його використовують для виокремлення показ мод від зовнішнього світу та, таким чином, встановлення почуття спільності серед членів світу моди. Аналізуючи світові приклади, можна сказати, що завдяки модним показам можливо вирішення певних проблем, збір кошті для благодійності, висвітлення певних проблем. Демонстрація нових технологій та матеріалів. Розглянули механізми функціонування індустрії моди та показ мод на Тижні моди - це ефективний спосіб представити короткочасні та сучасні тенденції моди, створити унікальне шоу.У цьому контексті це демонстрація моделей одягу класів hautecouture і prеt-а-porte, з метою ознайомлення всіх суб’єктів індустрії моди з напрямами формування і розвитку модного одягу масового виробництва.Визначино, що найчастіше першість в питаннях моди було пов’язано з політичним першістю тому на сьогоднішній день в нас є 5 столиць моди: Париж, Мілан, Лондон, Нью-Йорк, Токіо.Розкрито вплив показів на природне, міське і архітектурне середовище. Аналізуючи світові приклади, можна сказати, що завдяки модним показам можливо вирішення певних проблем, збір кошті для благодійності, висвітлення певних проблем. Демонстрація нових технологій та матеріалів.Висвітленні всі чинники впливу на презентаційне середовище. Та сформована класифікація складових модних показів. В другому розділі ми визначили сучасні тенденції в організації експозиційних просторів показу мод до яких належить: домінування одного кольору, верхнє освітлення, використання відкритого простору в існуючому середовищі, штучно створене середовище в закритому просторі, покриття для підлоги та місця для глядачів однакове, зміна тимчасової функції існуючого об’єкта, застосування нових технологій та матеріалів, розкриття теми та вид показу підсилюються декораціями. Також те, що фактори впливу на дислокації презентаційного простору показу модподіляються на: постійні та змінні фактори.До постійних факторів відносяться: ергономічні та психофізіологічні аспекти.В свою чергу до змінних факторів впливу відносяться : погодні умови, час доби обраний для проведення показу, матеріали використанні під час показу та технічні можливості, музичний супровід, тематика показу, вид колекції.Виявлено складовими предметно-просторового наповнення презентаційного простору показу модє: освітлення, подіум, задник, «портал» входу, людина, музичний супровід, декорації. Модний показ в свою чергу поєднання : дислокації, тематики, технічних і технологічних конструкцій подіума.Сучасні тенденції модних показів можуть бути спрямовані на те, щоби “зламати стереотипи”, тобто побудувати простір, який суперечить виробленим вимогам для досягнення більшого емоційного й естетичного ефекту.Забезпечення видимості об’єкта спостереження його кольоро-фактурна складова та атмосфера в цілому забезпечують глядачеві неймовірні враження від шоу. Матеріалами, які забезпечують виконання композиційних елементів є: природні, штучні, технологічні (цифрові). У третьому розділі розроблено класифікацію функціональних зон, а саме:backstage, зона виходу моделей, подіуму, місця для глядачів та преси. Місця для глядачів можуть бути кількох видів: театрон у театрі форма півкола, «колізей» (у вигляді кола або овалу), в один ряд або в декілька , стоячі та сидячі місця.Умовно backstage можна розділити ще на 4 зони : зонавізажу (makeup), зона зачісок, зона гардеробу (зберігання особистих речей ), зона де моделі одягають нову колекцію. Вимогами до їхнього облаштування являються дотримання ергономічних вимог, достатня площа та технічні можливості місця. Спершу подіуми є збірні і існуючі. А потім води поділяються на види за місцем дислокації:відкритий простір – збірний подіум; - існуючий подіум;, закритий простір( зміна функції простору) – збірний подіум; - існуючий подіум. Коли ми обираємо локацію існуючого закритого простору ми змінюєм на певний час функцію простору. Натомість створюєм подію, роблячи прохід між місцями аудиторії або іншими способами використовуючи функції місця, щоб створити простір, помітно відведений для дефіле.Подіуми формуються завдяки багатьом чинникам: вибір локації, тема показу, економічна частина, площа для показу. Виявленопринципи і прийоми дизайну предпредметно-презентаційного наповнення показу мод. Принципи формотворення подіумів: театральності, модульності, адаптації, комбінації, трансформації. Прийоми формотворення подіумів: прийом формування форми за рахунок іншої форми, прийоми «універсальності», віртуальні прийоми, концептуальні прийоми (сценарій показу), прийоми, що основуються на використанні елементів живої природи, прийоми, що основуються на використанні елементів існуючого середовища(природа і інтер’єр). Прийоми цифрових технологій почав широко використовуватись останні 15 років.Таке поєднання може призвести до іншої ідеї, а додавання іншої техніки може надати новій якості цій комбінації. Це ознака гнучкості структури, непередбачуваності її розвитку. В четвртому розділі визначили особливості і способи формотворення універсального подіуму. Першим фактором є:зносостійкі, термостійкі, міцні та тверді матеріали. Другим принципи формування модульності, трансформації, комбінації. В свою чергу принцип трансформації застосовує «пазлову» систему та систему модульної каркасної конструкції. Також задник який має відновлювальні властивості. Сформулювали методичні засади розробки дизайну предметно-просторового наповнення презентаційних просторів. 1)визначаємся з тематикою та видом колекції, 2) обираємо дислокацію, 3)розробляєм планування за функціональними зонами, 4) монтуємо конструкції презентаційного простору, 5) оформлюємо театральність та спецефекти, 6) налаштовуємо світло та музичний супровід. У процесі цієї конкретної трансформації сам показ мод перетворюється з економічної оцінки одягу з наміром придбання в опосередкований естетичний, соціальний та культурний досвід. Таким чином, модне проектування - це вже не лише дизайн та створення одягу, а сам світ, що включає моду, дизайн, творчість, технології та бізнес.