Удосконалення підвищення конкурентоспроможності ПМП "Експрес"
Автор: Сідлецька Яна Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління у сфері економічної конкуренції
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сідлецька Я.О., Пушак Г.І. (керівник). Удосконалення підвищення конкурентоспроможності ПМП «ЕКСПРЕС». Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Можливість транспортного підприємства конкурувати на ринку транспортних послуг залежить від конкурентоспроможності перевезень та сукупності економічних методів виробничо-фінансової діяльності підприємства, які впливають на результати конкурентної боротьби. Ефективними перевезеннями можна назвати таку організацію перевізного процесу, за якої доставка вантажоодержувачу здійснюється у визначений термін; тривалість перевезення є мінімально можливою за поточного стану інфраструктури та рівня обслуговування. Об’єкт дослідження - конкурентоспроможність на ринку автомобільних вантажних перевезень загалом, діяльність ПМП «ЕКСПРЕС» зокрема. Предмет дослідження - стан і тенденції розвитку конкурентоспроможності вітчизняних підприємств на ринках в сучасних умовах господарювання. Мета дослідження: виявлення чинників, що впливають на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних автоперевізних підприємств, зокрема на ринку вантажних перевезень, і розробка проектних заходів щодо її удосконалення. Результати дослідження. Дослідженню основних завдань та теоретичних положень конкурентоспроможності присвячені праці багатьох як вітчизняних, так і зарубіжних учених, а саме Бурик Ю, Воронюк Т.А., Дяченко Т.О., Лучик О.О., Сєдой В.Г., Олійник Н, Файвішенко Д.С, Портер М., Марковікс Т, Сюдек Т., Фатхутдінов Р.А. [1-5], що розкривають основні чинники впливу та інструментарій управління конкурентоспроможністю підприємств. Виявлено, що оперативно та методично правильно організована оцінка конкурентоспроможності автотранспортного підприємства дозволяє ідентифікувати проблемні аспекти у його діяльності та виявити негативні тенденції у його розвитку (відстежити основних конкурентів, виявити вплив їх діяльності на досліджуване підприємство; з’ясувати реальне становище його на ринку у порівнянні із конкурентами, сформувати аналітичне підгрунтя для формування нової або ж удосконалення діючої стратегії розвитку). Сучасний ринок автотранспортних вантажних перевезень характеризуються значним рівнем конкуренції, як зі сторони вітчизняних, так і іноземних суб’єктів господарювання. ПМП «ЕКСПРЕС» провадить свою діяльність в умовах жорсткої конкуренції як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках. Задля забезпечення стабільного його розвитку у майбутньому, керівництву необхідно чітко усвідомлювати та скурпульозно вивчати, а згодом й активно використовувати наявні у його бізнесі сильні сторони та намагатись нівелювати слабкі, окрім того розробити комплекс заходів щодо якнайповнішого використання існуючих можливостей та формування підгрунття для появи нових. З метою покращення конкурентоспроможності ПМП «ЕКСПРЕС» доцільним є запровадження та реалізація на підприємстві проектних заходів: - удосконалення державної політики у сфері міжнародних вантажних перевезень; - впровадження стратегії позиціювання: введення посади менеджера-координатора; досягнення лідерства у витратах (оптимізація витрат на пальне, на персонал, оптимізація витрат на обслуговування транспортних засобів); - диверсифікація надання послуг; - створення власного веб сайту; - підвищення ефективності інформування місця знаходження вантажу у онлайн-режимі. Реалізація даних заходів дозволить посилити конкурентоспроможність досліджуваного підприємства як на національному, так і зовнішніх ринках вантажних перевезень та сприятиме підвищенню ефективності його функціонування. Ключові слова: конкурентоспроможність, конкурентні переваги, рівень конкурентоспроможності, проблеми реалізації конкурентоспроможності, чинники впливу на конкурентоспроможність підприємства. Перелік використаних літературних джерел. 1. Воронюк Т. А., Лучик О. І. (2019). Формування механізму конкурентоспроможності на підприємстві як керованого процесу Український журнал прикладної економіки. Том 4. № 3. С.139–148. doi: 10.36887/2415-8453-2019-3-16 2. Дяченко Т. О., Сєдой В. Г. (2019). Методичні аспекти оцінки конкурентоспроможності автотранспортних підприємств. Причорноморські економічні студії. Вип. 40. С. 99–106. 3. Олійник Н., Бурик Ю. (2018). Конкурентоспроможність підприємства як визначальна характеристика ефективності його функціонування [Електронний ресурс] Соціально-економічні проблеми і держава. Вип. 2 (19). С. 3-12. doi: 10.33108/sepd2018.02.003 4. Файвішенко Д. С. (2020). Матричний аналіз конкурентоспроможності бренду. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво, № 2 (113). С. 160-164. doi: 10.32840/1814-1161/2020-2-27 5. Markovics, K. (2005). Competitiveness of domestic small and medium enterprises in the European Union, European Integration Studies, Miskolc, 1 (4), pp. 13-21.