Process Based Management

Major: Management
Code of subject: 8.073.00.O.006
Credits: 4.00
Department: Management and International Business
Lecturer: Doctor of Economics, professor Kuzmin Oleh Yevgenovich, : Doctor of Economics, professor Stanasiuk Natalya Stepanivna
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As a result of studying the academic discipline, the student must be able to demonstrate the following learning outcomes: RN5 Deeply understand the general principles and methods of management sciences, as well as the methodology of scientific research, apply them in one's own research in the field of management and in teaching practice. PH6 Plan and carry out scientific and applied research in management and related interdisciplinary areas using modern tools, critically analyze the results of own research and the results of other researchers in the context of the entire complex of modern knowledge regarding the problem under study; make proposals for financing research and/or projects. RN7 To test and implement the results of one's own research in the field of management. RN9 To use in-depth knowledge and understanding of classical and modern methodological-methodological base of research of socio-economic phenomena and processes in various spheres of management.
Required prior and related subjects: - Prerequisites: Research seminar in the field of economics, management and international economic relations - Co-requisites: Historical paradigms and modern theories of management
Summary of the subject: Analyzing modern management systems. Preconditions and factors of formation of process-structured management. Conceptual provisions of process-structured management formation. Construction of process-structured management system. Process-structured management technology. Tools of process-structured management. Information and communication support of process-structured management. Diagnosis of socio-economic efficiency of process-structured management systems.
Assessment methods and criteria: - current control (30%): independent work, oral examination; - final control (70%): testing (50%), oral response (20%)
Recommended books: 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, Н.Я. Петришин – К: Академвидав, 2012. – 294 с. 2. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, О.Р. Саніна. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 240 с. 3. Новаківський І.І. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях. Навчальний посібник / І.І. Новаківський, О.І. Карий, М.Р. Леськів. — Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2018. —210 с. 4. Князь С.В. Підприємництво та менеджмент: навчальний посібник / С.В. Князь, Т.І. Данько, Н.Б. Ярошевич - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 124 с. 5. Князь С.В. Інноваційний менеджмент: статико-динамічна візуалізація: навчальний посібник / С.В. Князь, Н.Г. Георгіаді, Л.Й. Топоровська, Д.К. Зінкевич. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 212 с. 6. Кузнецова Т.О. Менеджмент: теорія та практика: навчальний посібник / Т.О. Кузнецова, Л.А. Янковська, Н.Б. Савіна, Ж.В. Семчук. - Львів: Магнолія, 2013. - 212 с. 7. Кузьмін О.Є. Менеджмент: 1001 тест: збірник тестових завдань / О.Є. Кузьмін, Т.М. Гладун. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 284 с. 8. Kuzmin O., Stanasiuk N., Maiti S. Relationship between conflict management strategies and economic growth of organisation // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 2. – P. 1–15. 9. Svidruk I.I. Creative management: teaching manual. / І.І. Svidruk, Yu.I.Ossik – Almaty: «Bastau», 2017. – 312 p. 10. Svydruk I.I., Ossik Yu.I., Prokopenko O.V. Creative management: theoretical foundations (Теоретичні основи креативного управління). - Chorzow: Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p. 11. Strategic Management Concepts, Competitiveness & Globalization [Electronic resourse] / – Electronic data. – [Small Business by Demand media]. – Mode of access: World Wide Web http://smallbusiness.chron.com/strategic-managementconcepts-competitiveness-globalization-65146.html (viewed on February 29, 2016). – Title from the screen. 12. Madura J. International Financial Management / J. Madura. – 4th ed. – New York: West Publishing Company, 2007. – 728 p.