Innovative Tourism Products Designing

Major: Management of Innovative Activity
Code of subject: 7.073.02.E.040
Credits: 4.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Tetiana Kulinich
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: - knowledge of the essence, components and features of the tourist itinerary; - understanding the technology of designing new tourist routes; - knowledge of the order of new tours forming, tools for promoting tourism products; - skills to develop new tourist routes and form new tours, determine the price of new tours, develop activities to promote tourism products to the market
Required prior and related subjects: prerequisites: Innovative maintenance of competitiveness of tourism organization corequisites:
Summary of the subject: Tourist product and its components. Tourist routes. Technology of designing a new tourist route. Formation of new tours. Promotion of new tourist routes and tours. New types of tourism activities, their implementation in Ukraine.
Assessment methods and criteria: • written reports after practice sessions, oral quiz, upcoming tests (only for distance learning students) (40%) • final examination: written - oral form (60%)
Recommended books: 1. Карягін Ю.О. Маркетинг турпродукту / Ю.О. Карягін, З.І. Тимошенко, Т.О. Демура, Г.Б. Мунін. – К.: Кондор, 2009. – 394 с. 2. Качмарек Я. Туристический продукт. Замысел. Организация. Управление: учеб. пособ: пер. с польск. / Я Качмарек, А. Стасяк, Б. Володарчик. – М., 2008. – 280 с. 3. Веткин В.А. Технология создания туристического продукта / В.А. Веткин. – М.: Гросс – Медиа, 2008. – 216 с. 4. Любіцева О.О. Туристичні ресурси України: навч. посіб. / О.О. Любіцева, Є.В. Панкова, В.Г. Стафійчук. – К.: Альтпрес, 2007. – 369 с. 5. Організування туристичної діяльності: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, А.В. Дубодєлова, І.Я. Кулиняк, Х.Ю. Малкуш. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 355 с. 6. Кифяк В.Ф. Організація туризму: навч. посіб. / В.Ф. Кифяк. – Чернівці: Книги ХХІ, 2008. – 344 с. 7. Школа І.М. Менеджмент туристичної індустрії: навч. посіб / за ред. проф. І.М. Школи – Чернівці: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. – 662 с. 8. Новини туристичної індустрії [Е-ресурс]. – URL : http://www.tourismnews.com.ua

Innovative Tourism Products Designing (курсовий проєкт)

Major: Management of Innovative Activity
Code of subject: 7.073.02.E.042
Credits: 3.00
Department: Organizational Management
Lecturer: Oleh Karyy
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: • the knowledge of the tools and strategies, that are relevant to the diagnosis and analysis of industrial and economic development, and financial - economic activity of enterprises and organizations at a level, that will allow to find a job according to the specialty, ability to use theoretical knowledge in practice; • ability to use modern information and communication technologies for every day communication on professional and social scale; • ability to be responsible for the work, to make decisions, to achieve the goal of compliance with professional ethics; • to bear social responsibility for decisions, adhere to moral and cultural values.
Required prior and related subjects: prerequisites: • Project management • Management of innovative development of organization co-requisites: • Innovation Marketing
Summary of the subject: Strategic business areas. The strategic business units (SBU). Vision, mission and goals of innovative development of the company and its SBUs. Opportunities and threats, strengths and weaknesses of a company. Portfolio Analysis. Strategic alternatives. Choice and justification of the strategy of innovative development of a company.
Assessment methods and criteria: • Report on the results of the course work, final control (level of task completion - 70% , presentation - 10%, defend-20%)
Recommended books: 1. Чухрай Н.І. Управління інноваціями: навчальний посібник / Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 280 с. 2. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: Монографія / за ред.. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Папірус», 2010. – 624 с. 3. Чухрай Н. Товарна інноваційна політика: Підручник. – К.: Кондор, 2006. – 356 с. 4. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю. Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с.