Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)

3.G17.00.00 Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Кваліфікація: магістр архітектури та містобудування
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 1 рік 9 місяціd
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Кількість кредитів: 120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Cьомий рівень НРК (другий цикл РК ЄПВО, сьомий рівень ЄРК)
Галузь знань: Інженерія, виробництво та будівництво
Особливі умови вступу: ЄВІ, ЄФВВ (предметний тест) + фаховий іспит (творчий конкурс)
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи
Характеристика освітньої програми: Мета освітньої програми - забезпечити підготовку висококваліфікованих і конкурентоспроможних на національному та міжнародному ринках праці фахівців, які здатні розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. Об’єкти вивчення та діяльності: об’єкти архітектури та містобудування - будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення; архітектурно-містобудівні комплекси; об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів; реконструкція та реставрація об’єктів архітектури та містобудування, теорія архітектурно-містобудівної діяльності, методи педагогічної діяльності. Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції та принципи архітектурно-містобудівної діяльності; методологія архітектурної науки; сучасні концепції та інноваційні тенденції архітектури та науково-проектної діяльності. Програма враховує сучасні вітчизняні й світові тенденції розвитку спеціальності «Архітектура та містобудування», орієнтована на розвиток системного наукового мислення, надає універсальні професійні знання та вміння інтегративного вирішення завдань дослідницького та інноваційного характеру, формує здатність до науково-дослідницької роботи. Зміст навчання сфокусовано на підготовку висококваліфікованих фахівців нового покоління, які здатні приймати науково обґрунтовані рішення; генерувати оригінальні й ефективні ідеї та концепції оновлення архітектурного простору в умовах динамічних соціальних змін, інноваційно мислити та організовано діяти у сфері архітектури та містобудування.
Програмні результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. РН02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур. РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування. РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень. РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово. РН11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики. РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів. РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні. РН14. Розуміти порядок здійснення авторського нагляду за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування. РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування. РН16. Знати і застосовувати сучасні наукові підходи та інноваційні методики формування архітектурного середовища. РН17. Викладати спеціальні навчальні дисципліни з архітектури та містобудування у закладах вищої освіти. РН18. Діяти, використовуючи принципи сталого розвитку, розуміти соціальний контекст архітектури, враховувати регіональні, природні, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних та архітектурних рішень РН19. Розробляти концепції та проектні пропозиції відновлення пошкоджених воєнними діями територій та об'єктів.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка», університетами України та закладами вищої освіти зарубіжних країн
Практика/стажування: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи (10,5 кредитів ЄКТС)
Керівник освітньої програми, контактна особа: Юрій Романович ДИБА
Професійні профілі випускників: 2141 Професіонал в галузі архітектури та планування міст; 2141.1 Науковий співробітник (архітектура, планування міст); 2141.2 Архітектор та планувальник міст; 2141.2 Архітектор з реставрації пам'яток архітектури та містобудування; 2419.3 Професіонал державної служби (управління архітектури в місцевих держадміністраціях); 1210.1 Керівники підприємств, установ та організацій. Директор (начальник) організації (конструкторської, проектної); 1229.1 Головний архітектор (органи державної влади), начальник управління; 1229.3 Головний фахівець-архітектор; 1237.1 Головний архітектор (архітектура та будівництво), головний архітектор проекту; 23 Викладач; 2310.2 Викладач закладу вищої освіти; Асистент
Доступ до подальшого навчання: Здобуття третього (освітньо-наукового /освітньо-творчого) рівня
Інші особливості програми: Освітня програма містить п’ять вибіркових блоків: блок 1: Архітектура та інтер’єр будівель Освітні компоненти розвивають та поглиблюють професійні компетентності щодо формування мультиформатних житлових структур, комплексного дослідження архітектурних об'єктів, проектування елементів інтер’єру та екстер’єру. блок 2: Архітектура громадських будівель та просторів Освітні компоненти розвивають та поглиблюють професійні компетентності щодо методики архітектурного дослідження та проектування, формування, оновлення та сприйняття архітектури громадських будівель та просторів. блок 3: Містобудування Освітні компоненти розвивають та поглиблюють професійні компетентності щодо партисипації та кооперації, розвитку комунікацій міст, знайомить з цифровими інструментами містобудівного планування блок 4: Дизайн архітектурного середовища Освітні компоненти розвивають та поглиблюють професійні компетентності щодо сучасних та перспективних концепцій дизайну урбанізованого середовища, культурологічних основ дизайну архітектурного простору. блок 5: Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів Освітні компоненти розвивають та поглиблюють професійні компетентності щодо наукових і практичних методів збереження об'єктів культурної спадщини, реставрації та регенерації історичних архітектурно-містобудівних комплексів і будівель, теорії та практики відновлення територій та об'єктів.