Геоаналітика
6.E4.00.05 Геоаналітика
Кваліфікація: Бакалавр з наук про Землю та комп’ютерних наук
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Інститут геодезії
Кількість кредитів: 240
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Природничі науки, математика та статистика
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Характеристика освітньої програми: ОПП є міждисциплінарною за спеціальностями: E4 Науки про Землю (галузь знань – E Природничі науки, математика та статистика) — 36 % від обсягу обов’язкових освітніх компонентів (179 кредити ЄКТС).
F3 Комп’ютерні науки (галузь знань – F Інформаційні технології) — 36 % від обсягу обов’язкових освітніх компонентів (179 кредитів ЄКТС);
Обов’язкові освітні компоненти формують міждисциплінарну основу, яка забезпечує програмні результати навчання за двома спеціальностями одночасно та складає 75 % (179 кредитів ЄКТС).
Синергія програмних результатів навчання і набутих компетентностей дозволяє випускникам поєднувати знання з інформаційних технологій, штучного інтелекту, супутникових технологій та наук про Землю.
Програма спрямована на розвиток навичок аналізу великих даних, екологічного моделювання, прогнозування кліматичних ризиків та оцінки геоекологічних небезпек. Опанування іноземної мови забезпечує якісну підтримку для роботи у міжнародному науковому та професійному середовищі. Випускники програми готові вирішувати складні завдання у сферах моніторингу Землі, управління природними ресурсами, екологічного захисту та кризового управління в умовах глобальних і локальних викликів.
Програмні результати навчання: ПР01: Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп’ютерних наук.
ПР02: Використовувати сучасний математичний апарат неперервного та дискретного аналізу, лінійної алгебри, аналітичної геометрії, в професійній діяльності для розв’язання задач теоретичного та прикладного характеру в процесі проєктування та реалізації об’єктів інформатизації.
ПР03: Використовувати знання закономірностей випадкових явищ, їх властивостей та операцій над ними, моделей випадкових процесів та сучасних програмних середовищ для розв’язування задач статистичної обробки даних і побудови прогнозних моделей.
ПР04: Використовувати методи обчислювального інтелекту, машинного навчання, нейромережевої та нечіткої обробки даних, генетичного та еволюційного програмування для вирішення задач розпізнавання, прогнозування, класифікації, ідентифікації об’єктів керування тощо.
ПР05: Проєктувати, розробляти та аналізувати алгоритми розв’язання обчислювальних та логічних задач алгоритмічної природи та складати алгоритми на основі застосування формальних моделей алгоритмів та обчислювальних функцій.
ПР06: Виконувати задачі чисельного диференціювання та інтегрування функцій, розв’язання звичайних диференціальних та інтегральних рівнянь, особливих чисельних методів та можливостей їх адаптації до інженерних задач, задач наукової та програмної реалізації чисельних методів.
ПР07: Розвинути принципи моделювання організаційно-технічних систем і операцій; використовувати методи дослідження операцій, зокрема одно- та багатокритеріальних задач лінійного, цілочисельного, нелінійного, стохастичного програмування.
ПР08: Використовувати методологію системного аналізу об’єктів, процесів і систем для задач аналізу, прогнозування, управління та проєктування динамічних процесів в макроекономічних, технічних, технологічних і фінансових об’єктах.
ПР09: Розробляти програмні моделі предметних середовищ, вибирати парадигму програмування з позицій зручності та якості застосування для реалізації методів та алгоритмів розв’язання задач в галузі комп’ютерних наук.
ПР10: Використовувати інструментальні засоби розробки клієнт-серверних застосувань, проєктувати концептуальні, логічні та фізичні моделі баз даних, розробляти та оптимізувати запити до них, створювати розподілені бази даних, сховища та вітрини даних, бази знань, у тому числі на хмарних сервісах, із застосуванням мов веб-програмування.
ПР11: Володіти навичками управління життєвим циклом програмного забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, вміти розробляти проєктну документацію (техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду, договір, контракт).
ПР12: Застосовувати методи та алгоритми обчислювального інтелекту та інтелектуального аналізу даних в задачах класифікації, прогнозування, кластерного аналізу, пошуку прихованих знань в багатовимірних просторах даних, інтерпретувати багатовимірну інформацію на основі технологій DataMining, TextMining, WebMining.
ПР13: Володіти методами системного програмування та методами організації програм, що взаємодіють з компонентами комп’ютерних систем, знати мережні технології, архітектури комп’ютерних мереж, мати практичні навички технологій адміністрування комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення.
ПР14: Володіти мовами системного програмування та методами розробки програм, що взаємодіють з компонентами комп’ютерних систем, знати мережні технології, архітектури комп’ютерних мереж, мати практичні навички технологій адміністрування комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення.
ПР15: Застосовувати знання методологій та CASE-засобів проєктування складних систем, методів структурного аналізу систем, об’єктно-орієнтованої методології проєктування при розробці і дослідженні функціональних моделей організаційно-технологічних і виробничо-технічних систем.
ПР16: Розуміти концепцію інформаційної безпеки, принципи безпечного проєктування програмного забезпечення, забезпечувати безпеку комп’ютерних мереж в умовах появлення та невизначеності вихідних даних.
ПР17: Виконувати паралельні та розподілені обчислення, застосовувати чисельні методи та алгоритми для паралельних структур, мови паралельного програмування і розробки та експлуатації паралельного та розподіленого програмного забезпечення.
ПР18. Використовувати технології та інструментарій пошукових систем, методи інтелектуального аналізу даних різної структури (в т.ч. текстів та зображень), здійснювати опрацювання, інтерпретацію та узагальнення даних.
ПР19. Проводити аналіз сильних і слабких сторін прийнятих конструкторських і технологічних рішень з використанням методів штучного інтелекту, зважувати й аналізувати можливості і ризики ухвалених рішень, оцінювати ефективність прийнятих рішень.
ПР20. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю.
ПР21. Використовувати усно і письмово професійну українську мову.
ПР22. Спілкуватися іноземною мовою за фахом.
ПР23. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю.
ПР24. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження.
ПР25. Визначати основні характеристики, процеси, історію і склад Землі як планетарної системи та її геосфер.
ПР26. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер.
ПР27. Обґрунтовувати вибір та використовувати польові та лабораторні методи для аналізу природних та антропогенних систем і об’єктів.
ПР28. Вміти виконувати дослідження геосфери за допомогою кількісних методів аналізу.
ПР29. Аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізацій) на різних просторово-часових масштабах.
ПР30. Впорядковувати й узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень.
Академічна мобільність: Міжнародна кредитна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та вищими навчальними закладами зарубіжних країн-партнерів, у рамках програми ЄС Еразмус+.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня