Управління установами соціальної сфери

8.I10.00.02 Управління установами соціальної сфери
Кваліфікація: Магістр з соціального забезпечення
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 1,5 роки
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Кількість кредитів: 90 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Cьомий рівень НРК (другий цикл РК ЄПВО, сьомий рівень ЄРК)
Галузь знань: Охорона здоров'я та соціальне забезпечення
Особливі умови вступу: Немає
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання освітньої програми, написання та публічний захист (демонстрація) магістерської кваліфікаційної роботи.
Характеристика освітньої програми: Опис предметної оласті. Об’єкти вивчення: Структури управління в установах соціальної сфери, процеси планування, реалізації та оцінки ефективності соціальних ініціатив, новітні технології у сфері соціальної роботи, цифрові платформи, системи дистанційного обслуговування, мобільні додатки для надання соціальних послуг, норми і принципи соціальної етики, методології проведення досліджень у соціальній роботі, статистичні та аналітичні інструменти для оцінки ефективності соціальних програм Цілі навчання: підготовка кваліфікованих фахівців, здатних розв’язувати складні управлінські задачі, впроваджувати інноваційні технології та розробляти стратегії розвитку установ соціальної сфери. Теоретичний зміст предметної області: принципи стратегічного управління, управління змінами, організаційної поведінки в установах соціальної сфери. Методи, методики та технології: Загальні: загально-управлінські, загально-наукові, наукового дослідження. В сфері соціального забезпечення: соціально-економічні, організаційно-розпорядчі, правові, соціологічно-статистичні, психологічні, діагностичні. Інструменти та обладнання: сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в соціальній сфері та в сфері наукового дослідження. Основний фокус освітньої програми. Програма акцентує увагу на формуванні управлінських компетенцій, необхідних для ефективного керування установами соціальної сфери, включаючи планування, організацію, мотивацію та контроль. Зосередження на використанні сучасних технологій та інновацій в установах соціальної сфери, що дозволяє підвищити ефективність надання соціальних послуг та покращити взаємодію з клієнтами.
Програмні результати навчання: 1. Використовувати сучасні теорії, методологію і методи соціальних та інших наук стосовно до завдань фундаментальних та прикладних досліджень у сфері соціального захисту. 2. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань щодо соціального забезпечення, формулювати висновки та рекомендації щодо його впровадження. 3. Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності. 4. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово. 5. Проектувати теоретичну модель роботи з об’єктами соціального забезпечення в рамках соціальних служб, організацій, установ. 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей. 7. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. 9. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної допомоги. 10. Пояснювати та надавати обґрунтовані відповіді населенню щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. 11. Планувати і проводити наукові дослідження в системі соціального захисту населення та висвітлювати їх результати. 12. Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення. 13. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності. 14. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності. 15. Визначати можливості конституційного та правового регулювання суспільних відносин, забезпечувати оптимальні моделі соціально-правового супроводу орієнтованих на загальнолюдські цінності. 16. Розробляти програми навчання та обміну досвідом в системі соціального захисту населення. 17. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи. 18. Розробляти та апробувати соціальні проекти і технології. 19. Управляти стратегіями організаційних змін в установах соціальної сфери. 20. Застосовувати технології супервізії у формуванні людського ресурсу установи соціальної сфери; 21. Використовувати інноваційні технології інформаційних ресурсів соціальної сфери.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом "Львівська політехніка" та іншими університетами України та навчальними закладами країн-партнерів.
Практика/стажування: Важливим аспектом підготовки фахівців з управління установами соціальної сфери є управлінська та кваліфікаційна практики, які проходять в установах соціальної сфери.
Керівник освітньої програми, контактна особа: Тетяна ШАПОВАЛОВА, к.е.н., доцент кафедри соціології та соціальної роботи. Тел. +38(032) 258-321-85; +38(032) 258-321-86; +38(098)1197433, Tetiana.V.Shapovalova@lpnu.ua
Професійні профілі випускників: Професійний профіль - управлінська діяльність в державних і недержавних установах соціального захисту. Професійний профіль - управлінська діяльність в державних і недержавних установах соціального страхування. Професійний профіль - управлінська діяльність в інших установах соціальної сфери.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття третього (освітньо-наукового /освітньо-творчого) рівня
Інші особливості програми: Програма охоплює знання з різних галузей, таких як соціальна робота, психологія, інформаційні технології, управління, що дозволяє здобувачам освіти отримати комплексне бачення діяльності установ соціальної сфери. Програма приділяє значну увагу впровадженню новітніх технологій і підходів у соціальній практиці, зокрема використанню цифрових платформ. Включення практик, практичних занять та кейс-методів у навчальний процес дозволяє здобувачам освіти отримати реальний досвід роботи в установах соціальної сфери. Важливість дотримання етичних норм в соціальній сфері підкреслюється як один із основних аспектів навчання, що сприяє формуванню відповідального підходу до професії. Відмінності від інших програм: фокус конкретно на установах соціальної сфери, на відміну від загальних програм соціальної роботи, що може охоплювати ширші теми; акцент на цифрових рішеннях та інноваційних технологіях, які значно впливають на організацію та надання соціальних послуг, відрізняє програму від традиційних підходів; використання конкретних кейсів з реальних установ для навчальних цілей, що надає можливість студентам працювати над актуальними проблемами та рішеннями під керівництвом практиків.