Середня освіта (математика, інформатика)
6.A4.04.04 Середня освіта (математика, інформатика)
Кваліфікація: Бакалавр середньої освіти (Математика, інформатика)
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Інститут прикладної математики та фундаментальних наук
Кількість кредитів: 240 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Освіта
Особливі умови вступу: Немає
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Повне виконання навчальної програми, проходження виробничої практики та складання кваліфікаційних екзаменів.
Характеристика освітньої програми: Освітньо-професійна програма ґрунтується на загальновідомих положеннях та результатах сучасних наукових досліджень у галузі дидактики математики та інформатики. Програма орієнтована на глибоку фахову математичну, інформатичну, педагогічну, методичну підготовку майбутніх фахівців, ініціативних та здатних до фундаментального аналізу сучасного стану теорії і практики навчання математики та інформатики в закладах середньої освіти. Освітня програма враховує новітні вимоги щодо зв’язку теорії з практикою. Формує вчителів з новим перспективним способом мислення, здатних не лише застосовувати засвоєні знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень математики й інформатики та їх дидактики.
Програмні результати навчання: 1. Знати та дотримуватися вимог державних стандартів середньої освіти у професійній діяльності відповідно до предметної спеціальності. 2. Вільно спілкуватися державною мовою на професійну тематику, використовуючи сучасну термінологію та систему понять за спеціальністю; аргументовано висловлювати власні думки державною мовою. 3. Спілкуватися іноземною мовою у професійній діяльності. 4. Реалізовувати свої громадянські права і обов’язки, усвідомлювати та утверджувати цінності демократичного суспільства у професійній діяльності. 5. Знати та дотримуватися законодавчих вимог щодо змісту загальної середньої освіти відповідного рівня та форм організації освітнього процесу (державні стандарти, типові освітні програми, модельні навчальні програми). 6. Демонструвати академічні знання з математичної та інформатичної освітньої галузей і володіти методиками і технологіями моделювання змісту навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів. 7. Добирати дидактичні матеріали для вивчення учнями окремих тем/розділів навчальної програми відповідно до обов’язкових результатів навчання. 8. Добирати доцільні сучасні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів засобами математичної та інформатичної освітніх галузей відповідно до визначених теми, мети і завдань уроку. 9. Використовувати інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі та для професійного розвитку, створювати та використовувати цифрові освітні ресурси. 10. Орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, перевіряти її достовірність, оперувати нею у професійній діяльності. 11. Використовувати навчально-методичний інструментарій, обладнання навчального й загального призначення для кабінетів математики та інформатики, мультимедійне обладнання в освітньому процесі. 12. Усвідомлювати вплив вікових особливостей учнів на різні сфери їх розвитку, психічні процеси та використовувати відповідні форми і методи роботи з учнями; розпізнавати індивідуальні особливості учнів (навчальні стилі, типи темпераменту, особливості розвитку тощо) та враховує їх під час планування та здійснення освітнього процесу. 13. Враховувати в освітньому процесі вікові та індивідуальні особливості учнів для формування мотивації учнів та організації їхньої пізнавальної діяльності, розвитку позитивної самооцінки, я-ідентичності. 14. Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу конструктивно та безпечно на засадах партнерства. 15. Добирати та застосовувати в освітньому середовищі здоров’язбережувальні засоби та ресурси, володіти методами профілактично-просвітницької роботи та безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни, формувати в учнів культуру здорового та безпечного життя. 16. Забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, з урахуванням його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів. 17. Планувати освітній процес на основі освітньої програми закладу освіти і навчальних програм з предметів (інтегрованих курсів) з урахуванням вимог державних стандартів середньої освіти. 18. Здійснювати різні види оцінювання результатів навчання учнів (формувальне, поточне, підсумкове тощо) з використанням відповідних методик і критеріїв оцінювання. 19. Аналізувати результати навчання учнів, володіти методиками та інструментами оцінювання та моніторингу результатів навчання учнів. 20. Добирати та застосовувати інноваційні форми, методи, прийоми, засоби навчання у педагогічній діяльності. 21. Розв’язувати задачі раціональними математичними методами, перевіряти умови виконання математичних тверджень, знаходити й аналізувати відповідності між поставленою задачею й відомими моделями. 22. Будувати та досліджувати математичні моделі природничих та/або соціальних процесів. 23. Доводити математичні твердження на основі принципів modus ponens (правило виведення логічних висловлювань) та modus tollens (доведення від супротивного) та виводити наслідки з математичних тверджень. 24. Подавати і обробляти дані різних типів, використовуючи програмні засоби загального та спеціального призначення. 25. Створювати цифрові продукти, зокрема, програми, для розв'язання задач/проблем за допомогою цифрових пристроїв. 26. Налагоджувати, обслуговувати та експлуатувати комп’ютерну техніку й мережу, встановлювати програмне забезпечення. 27. Будувати інформаційну модель, реалізовувати її засобами цифрових технологій; проводити комп’ютерний експеримент, інтерпретувати, аналізувати та узагальнювати його результати. 28. Розв’язувати задачі з інформатики різного рівня складності раціональними методами. 29. Застосовувати засоби й методи захисту інформації та безпеки в мережі Інтернет. 30. Знати основи запобігання корупції, суспільної та академічної доброчесності на рівні, необхідному для формування нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів освіти та вміти застосовувати їх в професійній діяльності.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та закладами вищої освіти України і зарубіжними закладами країн-партнерів.
Практика/стажування: Навчальна практика. Виробнича (педагогічна) практика.
Керівник освітньої програми, контактна особа: Шаран Володимир Лук’янович
Професійні профілі випускників: Випускники освітньої програми мають можливість працевлаштуватися у закладах середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної та фахової передвищої освіти, а також на підприємствах, в установах та організаціях пов’язаних з дослідженням математичних моделей соціально-економічних та природничих процесів, з побудовою та супроводом інформаційних систем, пов’язаних із збором, обробкою та аналізом даних.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня
Інші особливості програми: Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання, проблемно-діяльнісний, контекстний та творчий підхід з доцільним поєднанням лекцій, самостійної, теоретичної та практичної роботи. Навчання через практику з поглибленим вивченням однієї з двох ліній:
Лінія 1: «Математика» передбачає поглиблене вивчення предметів методико-математичного спрямування;
Лінія 2: «Інформатика» передбачає поглиблене вивчення предметів методико-інформатичного спрямування.