Інформаційно-комунікаційні технології

8.F3.00.06 Інформаційно-комунікаційні технології
Кваліфікація: Магістр з комп’ютерних наук за спеціалізацією інформаційно-комунікаційні технології
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 1.5 роки
Інститут: Інститут прикладної математики та фундаментальних наук
Кількість кредитів: 90 кредитів ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Cьомий рівень НРК (другий цикл РК ЄПВО, сьомий рівень ЄРК)
Галузь знань: Інформаційні технології
Особливі умови вступу: Не передбачено
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Обсяг програми: Для здобуття освітнього ступеня магістра за освітньо-професійною програмою «Інформаційно-комунікаційні технології» необхідно повністю виконати навчальний план обсягом 90 кредитів ЄКТС, з яких не менше 10 кредитів призначено для практики. Структура програми: Програма включає: загальну підготовку (6 ЄКТС), професійну підготовку (84 ЄКТС), включаючи обов’язкові та вибіркові компоненти, виконання та захист магістерської кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота: Магістерська кваліфікаційна робота повинна передбачати розв’язання складного спеціалізованого завдання або практичної проблеми у сфері сучасних інформаційних технологій. Вона має бути оригінальною, вільною від академічного плагіату, розміщеною в репозиторії ЛНУ «Львівська політехніка». Форма атестації: Завершується публічним захистом магістерської кваліфікаційної роботи перед екзаменаційною комісією. Вимоги до академічної успішності: Здобувач повинен успішно пройти всі етапи поточного та підсумкового контролю (заліки, іспити, захисти), передбачені навчальним планом. Перезарахування кредитів: Заклад має право визнавати та перезараховувати кредити ЄКТС, здобуті за іншими магістерськими або спеціалістськими програмами, але не більше 25% від загального обсягу програми.
Характеристика освітньої програми: Освітньо-професійна програма базується на загальновідомих положеннях та результатах сучасних наукових досліджень в галузі інформаційно-комунікаційних технологій та роботи з інформацією і даними. Акценти на компетенціях із розробки і застосування математичних моделей та інформаційних технологій для забезпечення функціонування інформаційних систем у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва. Акцент на глибоких знаннях в області інформаційних систем та технологій у області роботи з інформацією, зокрема підготовка випускників здатних до проектування, розробки і супроводу високонадійних систем збору і обробки інформації, аналізу потреб бізнесу та розуміння економічних аспектів застосування інформаційно-комунікаційних технологій, розв’язання актуальних проблем і задач впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у виробничі та соціальні процеси. Загалом є 2 професійні лінії: Лінія 1. Інформаційно-комунікаційні технології Програма розвиває перспективні напрями застосування обчислювальної техніки, зокрема розглядає паралельні обчислення і квантові комп’ютери та відповідні підходи до розробки ПЗ. Лінія 2. Інформаційні технології в економічних системах Програма розвиває актуальні напрями застосування інформаційних технологій для економічних систем, зокрема у галузі фінансів, фокусуючи увагу на обробці даних у контексті актуарної математики і статистичної обробки даних та відповідних засобів розробки ПЗ.
Програмні результати навчання: РН1. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань. РН2. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. РН3. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. РН4. Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. РН5. Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності. РН6. Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи. РН7. Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей. РН8. Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великим). РН9. Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими). РН10. Проектувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення РН11. Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування РН12. Проектувати та супроводжувати бази даних та знань. РН13. Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. РН14. Тестувати програмне забезпечення. РН15. Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації. РН16. Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук. РН17. Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу. РН18. Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується РН19. Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій РН20. Розуміти вплив специфіки предметної області, у якій застосовуються інформаційні технології, на особливості збору та мету обробки даних. РН21. Розуміти і враховувати специфіку збору даних та її вплив на коректність результату. РН22. Застосовувати методики оцінки ризиків для визначення підходів до обробки даних і розробки ПЗ для конкретних предметних областей. РН23. Застосовувати математичні моделі та методи для оптимізації і балансування навантаження на ПЗ, що обслуговує інформаційні потреби промисловості та бізнесу. Лінія 1 «Інформаційно-комунікаційні технології» РН24. Проектувати і розробляти ПЗ для пришвидшення обчислень і обробки даних. РН25. Розробляти обчислювальні та інформаційні системи на основі гетерогенних комп’ютерних мереж та мереж мобільних пристроїв. РН26. Впроваджувати нові інформаційні системи для розвитку існуючих бізнес-процесів. Лінія 2 «Інформаційні технології в економічних системах» РН27. Застосовувати моделі та аналізувати результати актуарних розрахунків. РН28. Створювати інтелектуальне ПЗ з оброки даних для систем підтримки прийняття рішень у фінансовому секторі. РН29. Розгортати, впроваджувати та налаштовувати сучасні комп’ютерні системи для збору і обробки фінансових даних.
Академічна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та технічними університетами України і навчальними закладами країн-партнерів.
Практика/стажування: У межах освітньо-професійної програми передбачено практику за темою магістерської кваліфікаційної роботи, що становить 12 кредитів ЄКТС
Керівник освітньої програми, контактна особа: Любінський Богдан Богданович
Професійні профілі випускників: Випускники спеціальності можуть працювати у сфері розробки математичного, інформаційного та програмного забезпечення комп’ютерних систем, а також у галузі інформаційних технологій і адміністрування баз даних та систем. За Національним класифікатором професій ДК 003:2010 випускники можуть займати такі посади: 2131.1 — Наукові співробітники (обчислювальні системи) 2131.2 — Розробники обчислювальних систем 2132.1 — Наукові співробітники (програмування) 2132.2 — Розробники комп’ютерних програм 2310.2 — Інші викладачі закладів вищої освіти 2321 — Викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти 2322 — Викладачі закладів фахової передвищої освіти
Доступ до подальшого навчання: Здобуття третього (освітньо-наукового /освітньо-творчого) рівня
Інші особливості програми: Загалом є 2 професійні лінії: Лінія 1. Інформаційно-комунікаційні технології Програма розвиває перспективні напрями застосування обчислювальної техніки, зокрема розглядає паралельні обчислення і квантові комп’ютери та відповідні підходи до розробки ПЗ. Лінія 2. Інформаційні технології в економічних системах Програма розвиває актуальні напрями застосування інформаційних технологій для економічних систем, зокрема у галузі фінансів, фокусуючи увагу на обробці даних у контексті актуарної математики і статистичної обробки даних та відповідних засобів розробки ПЗ.