Цифрова економіка
6.C1.01.04 Цифрова економіка
Кваліфікація: Бакалавр з економіки
Рік вступу: 2025
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 3 роки і 10 місяців
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Кількість кредитів: 240 кредитів
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Шостий рівень НРК (перший цикл РК ЄПВО, шостий рівень ЄРК)
Галузь знань: Соціальні науки, журналістика, інформація та міжнародні відносини
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Характеристика освітньої програми: Підготовка фахівців із сучасним економічним мисленням, аналітичними навичками та компетентностями, необхідними для успішної професійної діяльності у сфері цифрової економіки. Програма спрямована на формування здатності ефективно використовувати цифрові технології для обґрунтування економічних рішень у соціально-економічних системах різного рівня, проявляти лідерство у розвитку цифрового бізнесу та реалізовувати професійні функції в галузі економічної аналітики.
Освітньо-професійна програма враховує сучасний стан економічної науки, спрямована на здобуття теоретичних знань, практичних навичок та здатності розвиватися у професійній сфері цифрової економіки на різних рівнях її функціонування.
Орієнтує на практичну роботу та подальшу професійну кар’єру у сфері цифрової економіки, цифрового бізнесу, аналітичної діяльності в умовах цифрової трансформації суспільства.
Загальна економічна освіта з двома прикладними векторами:
- економіка цифрового бізнесу - спрямований на підготовку фахівців, здатних планувати, організовувати та обґрунтовувати шляхи розвитку цифрового бізнесу в умовах інноваційного розвитку та цифрової трансформації економіки;
- економічна аналітика у цифровій економіці - спрямований на підготовку фахівців, здатних використовувати методи збору, обробки, візуалізації та інтерпретації даних для
підготовки соціально-економічних рішень в умовах цифрової економіки та швидкої технологічної революції.
Програмні результати навчання: 1. Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу.
2. Відтворювати моральні, культурні, наукові цінності, примножувати досягнення суспільства в соціально-економічній сфері, пропагувати ведення здорового способу життя.
3. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки,
4. Розуміти принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем.
5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).
6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності.
7. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки.
8. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
9. Усвідомлювати основні особливості сучасної світової та національної економіки, інституційної структури, напрямів соціальної, економічної та зовнішньоекономічної політики держави.
10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність їх діяльності.
11. Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин.
12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.
15. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у дослідженнях та професійному спілкуванні.
16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію, критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових та аналітичних текстів з економіки.
17. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків.
18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
19. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів.
20. Оволодіти навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами.
21. Вміти абстрактно мислити, застосовувати аналіз та синтез для виявлення ключових характеристик економічних систем різного рівня, а також особливостей поведінки їх суб’єктів.
22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами та у невизначених умовах.
23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
24. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо на основі етичних принципів, цінувати та поважати культурне різноманіття, індивідуальні відмінності людей.
25. Розробляти та реалізовувати соціально-економічні рішення із застосуванням сучасних інформаційних технологій, базових навичок програмування, використання баз даних та технологій штучного інтелекту із дотриманням вимог цифрової безпеки і захисту даних.
26. Використовувати цифрові технології, цифрові інструменти для аналізу й планування соціально-економічних систем різного рівня, у тому числі бізнесу, формувати техніко-економічні обґрунтування інвестиційно-інноваційних рішень в умовах цифрової трансформації та орієнтації на цілі сталого розвитку.
27. Моделювати соціально-економічні процеси та цифрові бізнес-процеси з використанням інформаційних систем і програмних продуктів, методів обробки даних і сучасного інструментарію економічної аналітики для підтримки управлінських рішень в умовах невизначеності зовнішнього середовища.
Академічна мобільність: На основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та університетами України, вищими навчальними закладами закордонних країн-партнерів.
Керівник освітньої програми, контактна особа: д.е.н., завідувач кафедри економіки підприємства та інвестицій Орест КОЛЕЩУК
Професійні профілі випускників: Робота за фахом і кваліфікацією у сфері економіки. Робочі місця у державному, приватному та громадському секторах економіки. Посади відповідно до ДК 003:2010: 2414.2 аналітик з питань фінансово-економічної безпеки; 2441.2 аналітик з інвестицій, економіст, економіст з планування, економічний радник, консультант з економічних питань, оглядач з економічних питань; 2441.2 економіст обчислювального (інформаційно-обчислювального) центру; 2441.2 економетрист; 2419.2 фахівець з організації та управління електронною комерцією; 2419.2 фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку; 2419.2 фахівець з ефективності підприємництва; 2419.2 фахівець з економічних питань; 2419.2 фахівець з аналізу ринку праці; 2419.2 фахівець з бізнес-ефективності; 2419.2 фахівець з планування; 2419.2 фахівець з інвестиційного аналізу; 2412.2 аналітик у сфері професійної зайнятості та інші посади.
Доступ до подальшого навчання: Здобуття другого (магістерського) рівня