Електоральна політологія

Спеціальність: Політологія
Код дисципліни: 8.052.00.M.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: д. політ. н., доцент Бучин Микола Антонович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розуміти сутність виборчої сфери, розв’язувати складні практичні проблеми у сфері виборчих відносин, що передбачає застосування теорій та прикладних електоральних методів.
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері політології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. СК07. Здатність аналізувати та оцінювати сучасний стан, тенденції розвитку політичних наук.
Результати навчання: РН12. Розуміти інструменти і стратегії діагностування та аналізу розвитку політичних явищ на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом на національному та міжнародному рівнях. РН 14. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-практичних задач. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових умов, самостійно приймати відповідні рішення та ініціювати нові ідеї та проекти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Прикладна політологія • Пререквізит: Дослідницький семінар у галузі політології та міжнародних відносин • Кореквізити:
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Електоральна політологія» є складовою циклу вибіркових дисциплін спеціальності 052 «Політологія» третього(освітньо-наукового) рівня вищої освіти. У межах дисципліни значна увага приділена вивченню інституту демократичних виборів, стратегії і тактики виборчої кампанії, демократичних принципів виборів, досліджуються проблеми ресурсного забезпечення виборчої кампанії, виборчі технології, електоральна участь та абсентеїзм.
Опис: Вибори та виборчі системи Демократичні принципи виборів Виборчі технології Виборчий процес та його етапи Адміністрування виборів Ресурсне забезпечення виборчої кампанії Стратегія і тактика виборчої кампанії Абсентеїзм та механізми його подолання
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль Екзаменаційний контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах. • Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання, теоретичні питання)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Бучин М. А. Демократичні вибори в Україні: принципи, механізми та технології реалізації [Текст] : монографія / М. А. Бучин ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 448, [1] с. • Бучин М. А. Ресурси виборчої кампанії та особливості їх використання в Україні [Текст] : монографія / М. А. Бучин ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : ЛІСВ, 2009. – 231 с. • Кочубей Л. О. Виборчі технології: політологічний аналіз (на прикладі виборів до парламенту сучасної України) : монографія / Л. О. Кочубей. – К. : Юридична думка, 2006. – 280 с. • Савков А. П. Виборчий процес в сучасній Україні: державно-управлінський аспект : монографія / А. П. Савков. – О. : ОРІДУ НАДУ, 2010. – 219 с. • Сучасний виборчий PR: Навчальний посібник / В. Лісничий, В. Грищенко, В. Іванов та інші. – 2-е вид., перероблене і доповнене. – К. : ВД «Професіонал», 2004. – 384 с. • Шведа Ю. Р. Вибори від А до Я: настіл. кн. менеджера виборчої кампанії / Ю. Р. Шведа. – Львів : Астролябія, 2015. – 383 с. • Шведа Ю. Р. Технологія виборчої кампанії. Основи електорального маркетингу та менеджменту: навч. посіб. / Ю. Р. Шведа. – Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2013. – 339 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).