Теоретичні та практичні проблеми психології благополуччя
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Лариса Іванівна Березовська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ЗН 1. Володіти сучасними знаннями методології наукового пізнання: філософського, загально-предметного, конкретно предметного і технологічно-методичного рівнів.
ЗН 2. Знати основні вітчизняні та закордонні психологічні концепції, парадигми, теоретичні та практичні проблеми сучасної психології.
УН 1. Здійснювати обґрунтування, аналіз, оцінку та синтез знань з різних предметних сфер для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній сфері психологічної діяльності та у конкретному психологічному дослідженні.
КОМ 1. Здійснювати спілкування діловою науковою та професійною мовою з науковою спільнотою та громадськістю в певній галузі наукової та/або професійній діяльності.
КОМ 2. Застосовувати сучасні інформаційно-цифрові інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
КОМ 3. Презентувати результати своїх досліджень на наукових заходах, використовувати українську та/або іноземну мову (в першу чергу – англійську) у науковій, інноваційній та педагогічній діяльності.
АіВ 1. Вміти діяти відповідально та свідомо, на основі етичних засад, з дотриманням норм академічної та професійної доброчесності
АіВ 2. Вміти вчитися самостійно, розробляти власну траєкторію саморозвитку та самовдосконалення.
АіВ 4. Проявляти повагу до мультикультурності та різноманіття, демонструвати толерантність щодо релігійних, расових та гендерних приналежностей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія та методологія науки
Дослідницький семінар у галузі соціальних та поведінкових наук
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розглядає як теоретичні, так і практичні проблеми психології благополуччя. Вивчає основні теоретичні підходи до психологічного благополуччя. Розглядає сучасний сучасний психодіагностичний інструментарій визначення благополуччя людини. Досліджує прийоми та підходи підвищення психологічного благополуччя особистості.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК.
Практичні заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів психології благополуччя. На основі активної форми навчання засвоюються технології підвищення рівня психологічного благополуччя.
Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для студентів.
Рекомендована література: 1. Березовська Л.І. Психологічне благополуччя студентів. / Л.І. Березовська // Індивідуальні ресурси психологічного благополуччя особистості : монографія / за ред. М.Й. Варій, О.А. Ліщинська, Л.І. Березовська, А.В. Олійник, Г.М. Закалик. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. – C.107–144 (вл.стор.-37).
2. Березовська Л.І. Соціальні мережі та психологічне благополуччя особистості. // Психологічне благополуччя особистості в реаліях сучасного життя: колективна монографія / О. А. Лещинська, Я. С. Андрушко, Л. І. Березовська, Н. В. Партико, І. І. Лепська. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2021. – 200 c.
3. Горбаль І.С. Соціально-психологічні чинники суб’єктивного благополуччя пенсіонерів. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.05. Львів, 2016. 271 с.
4. Гудімова А.Х. Поведінкові патерни користувачів соціальних мереж як умова їх психологічного благополуччя. дис. ... доктора філософії «Психологія». Одеса, 2021. 207 с.
5. Гуляєва О.В. Чинники психологічного благополуччя у студентів з обмеженими можливостями здоров’я. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.11. Харків, 2018. 207 с.
6. Джаббарова Л.В. Особливості взаємозв’язку психологічного благополуччя з особистісною та соціальною ідентичністю. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.01. Одеса, 2020. 240 с.
7. Каргіна Н.В. Ресурси та чинники психологічного благополуччя особистості. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.11. Одеса, 2018. 270 с.
8. Курова А.В. Психологічні індивідуально-особистісні детермінанти суб’єктивного благополуччя майбутніх психологів. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.01. Одеса, 2016. 226 с.
9. Методологічні та теоретичні проблеми психології / Олена Володимирівна Карапетрова – Бердянськ: БДПУ, 2015 – 177 с.
10. Павленко Г.В. Особистісні диспозиції як ресурс психологічного благополуччя в умовах невизначеності. дис. ... доктора філософії «Психологія». Харків, 2020. 289 с.
11. Сердюк Л. З. Самодетермінація психологічного благополуччя особистості: монографія / Л. З. Сердюк, І. В. Данилюк, В. В. Турбан, О. І. Пенькова, Н. Д. Володарська [та ін.]; за ред. Л. З. Сердюк. Київ – Львів : Видавець Вікторія Кундельська, 2021. – 236 с
12. Титаренко Т. М. Психологічне здоров’я особистості: засоби самодопомоги в умовах тривалої травматизації : монографія / Т. М. Титаренко / Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2018. – 160 c.
13. Шишко Н.С. Соціальні Інтернет-практики як чинник психологічного благополуччя старшокласників. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.05. Київ, 2020. 223 с.