Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку агропромислового комплексу
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Шепель Тетяна Павлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання:
1) знання особливостей наукового способу пізнання та його складові при дослідженні
систем бухгалтерського обліку, моделей аналізу та аудиту, принципових підходів до
дослідження їх концептуального базису;
2) уміння обирати й практично застосовувати адекватні методи наукового пізнання;
3) уміння аргументовано оцінювати сильні сторони і дискусійні положення в
методологічній основі різних облікових систем, відповідність практичним потребам
сформованої в них інформації та результативних показників при її опрацюванні оцінно-
аналітичними системами;
4) уміння обґрунтовувати функціонально-пізнавальну роль наукового апарату у
з’ясуванні тенденцій розвитку обліково-аналітичної сфери знань;
5) застосовувати вміння критичної оцінки зібраного матеріалу, обґрунтування своєї
точки зору стосовно тих чи інших теорій та наукових праць відомих вчених з бухгалтерської
науки, викладення власних висновків з опрацьованого матеріалу;
6) застосовувати теоретичні та практичні знання щодо здійснення науково-
дослідницької діяльності та оформлення її результатів у формі рефератів, наукових статей,
дисертаційних робіт тощо.
Результати навчання: Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1) здатність аналізувати та вирішувати складні управлінські та виробничі ситуації, приймати й обґрунтовувати ефективні рішення в організації бухгалтерського обліку ;
2) здатність продемонструвати знання теорії, методології, практики формування організації бухгалтерського обліку для вирішення задач управління підприємством;
3) здатність продемонструвати знання та розуміння особливостей наукового способу пізнання систем організації бухгалтерського обліку;
4) здатність продемонструвати поглиблені знання новітніх технологій організації бухгалтерського обліку;
5) здатність продемонструвати знання сутності професійного судження та порядок його застосування в організації бухгалтерському обліку;
6) приймати рішення в сфері організації бухгалтерського обліку та управління обліковими процесами для максимізації ефективності діяльності підприємств різних форм власності та видів економічної діяльності;
7) організовувати роботу, спрямовану на отримання нових знань в сфері організації бухгалтерського обліку та виходячи із актуальності й значення порушуваної проблеми для окремого суб’єкта чи для народного господарства загалом;
8) розробляти й реалізовувати індивідуальні чи командні проекти в сфері організації бухгалтерського обліку , керуючись європейськими цінностями та прийнятими методами в організації такої діяльності;
9) системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей з організації бухгалтерського обліку;
10) формувати бухгалтерські організаційні структури, винагороджувати і мотивувати зусилля працівників, забезпечувати можливість розвитку їх професійно-ділових якостей, попереджувати та/або вирішувати конфлікти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Інформаційні системи і технології фінансового контролю
Звітність підприємства
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Новітні теорії в бухгалтерському обліку
Обліково-звітна система в архітектоніці сучасної економіки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку АПК» розглядається через сукупність теоретичних та організаційних основ обліку, аналізу та аудиту в системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств; обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління сільськогосподарських підприємств; проблем інформатизації діяльності суб’єктів агробізнесу; вітчизняного та закордонного досвіду інституційного забезпечення та стратегії фінансування розвитку аграрної сфери; проблем інноваційно-інвестиційної діяльності сільськогосподарських підприємств, та антикризових напрямів забезпечення їх розвитку; дослідження стану фінансово-економічної діагностики розвитку, планування, страхування та управління ресурсами і капіталом суб’єктів господарювання.
Опис: Навчальна дисципліна «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого
розвитку АПК» розглядається через сукупність теоретичних та організаційних основ обліку,
аналізу та аудиту в системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств;
обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління сільськогосподарських
підприємств; проблем інформатизації діяльності суб’єктів агробізнесу; вітчизняного та
закордонного досвіду інституційного забезпечення та стратегії фінансування розвитку
аграрної сфери; проблем інноваційно-інвестиційної діяльності сільськогосподарських
підприємств, та антикризових напрямів забезпечення їх розвитку; дослідження стану
фінансово-економічної діагностики розвитку, планування, страхування та управління
ресурсами і капіталом суб’єктів господарювання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
Усне опитування на практичних заняттях - 10 балів
Індивідуальне науково-дослідне завдання - 20 балів
Екзаменаційний контроль - 70 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Задорожний З.В. Облік в галузях економіки: навч. посіб. / З. В. Задорожний, Є.К. Ковальчук, В.М. Панасюк. – К.: Хай-Тек Прес, 2017. – 660 с.
2. Фінансовий та управлінський облік на сільськогосподарських підприємствах: підручник / М.Ф. Огійчук, В.Я. Плаксієнко, М.І. Беленкова та ін. / за ред. М.Ф. Огійчука. – К.: Алерта, 2017. – 1058 с.
3. Лопатинський Ю.М., Кифяк В.І. Розвиток аграрного сектора національної економіки на інституційних засадах: монографія. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2019. 248 с.
4. Агропродовольчий розвиток України в контексті забезпечення продовольчої безпеки: монографія / О.В. Шубравська, Л.В. Молдаван, Б.Й. Пасхавер та ін.; за ред. д-ра екон. наук О.В. Шубравської. Київ, НАН України; ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». 2016. 456 с.
5. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г. Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2017. – 434 с.
6. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с.
7. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г.Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2021. – 779 с.
8. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с.
9. Облік і оподаткування земельно-майнових відносин в сільськогосподарській діяльності: навч. посіб. / за ред. В.М. Жука. – К.: ННЦ "ІАЕ", 2019. – 188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).