Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку агропромислового комплексу
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Шепель Тетяна Павлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним
продемонструвати такі результати навчання:
1) знання особливостей наукового способу пізнання та його складові при дослідженні
систем бухгалтерського обліку, моделей аналізу та аудиту, принципових підходів до
дослідження їх концептуального базису;
2) уміння обирати й практично застосовувати адекватні методи наукового пізнання;
3) уміння аргументовано оцінювати сильні сторони і дискусійні положення в
методологічній основі різних облікових систем, відповідність практичним потребам
сформованої в них інформації та результативних показників при її опрацюванні оцінно-
аналітичними системами;
4) уміння обґрунтовувати функціонально-пізнавальну роль наукового апарату у
з’ясуванні тенденцій розвитку обліково-аналітичної сфери знань;
5) застосовувати вміння критичної оцінки зібраного матеріалу, обґрунтування своєї
точки зору стосовно тих чи інших теорій та наукових праць відомих вчених з бухгалтерської
науки, викладення власних висновків з опрацьованого матеріалу;
6) застосовувати теоретичні та практичні знання щодо здійснення науково-
дослідницької діяльності та оформлення її результатів у формі рефератів, наукових статей,
дисертаційних робіт тощо.
Результати навчання: Результати вивчення даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1) здатність аналізувати та вирішувати складні управлінські та виробничі ситуації, приймати й обґрунтовувати ефективні рішення в організації бухгалтерського обліку ;
2) здатність продемонструвати знання теорії, методології, практики формування організації бухгалтерського обліку для вирішення задач управління підприємством;
3) здатність продемонструвати знання та розуміння особливостей наукового способу пізнання систем організації бухгалтерського обліку;
4) здатність продемонструвати поглиблені знання новітніх технологій організації бухгалтерського обліку;
5) здатність продемонструвати знання сутності професійного судження та порядок його застосування в організації бухгалтерському обліку;
6) приймати рішення в сфері організації бухгалтерського обліку та управління обліковими процесами для максимізації ефективності діяльності підприємств різних форм власності та видів економічної діяльності;
7) організовувати роботу, спрямовану на отримання нових знань в сфері організації бухгалтерського обліку та виходячи із актуальності й значення порушуваної проблеми для окремого суб’єкта чи для народного господарства загалом;
8) розробляти й реалізовувати індивідуальні чи командні проекти в сфері організації бухгалтерського обліку , керуючись європейськими цінностями та прийнятими методами в організації такої діяльності;
9) системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей з організації бухгалтерського обліку;
10) формувати бухгалтерські організаційні структури, винагороджувати і мотивувати зусилля працівників, забезпечувати можливість розвитку їх професійно-ділових якостей, попереджувати та/або вирішувати конфлікти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Інформаційні системи і технології фінансового контролю
Звітність підприємства
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Новітні теорії в бухгалтерському обліку
Обліково-звітна система в архітектоніці сучасної економіки
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого розвитку АПК» розглядається через сукупність теоретичних та організаційних основ обліку, аналізу та аудиту в системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств; обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління сільськогосподарських підприємств; проблем інформатизації діяльності суб’єктів агробізнесу; вітчизняного та закордонного досвіду інституційного забезпечення та стратегії фінансування розвитку аграрної сфери; проблем інноваційно-інвестиційної діяльності сільськогосподарських підприємств, та антикризових напрямів забезпечення їх розвитку; дослідження стану фінансово-економічної діагностики розвитку, планування, страхування та управління ресурсами і капіталом суб’єктів господарювання.
Опис: Навчальна дисципліна «Обліково-аналітичне забезпечення концептуальних засад сталого
розвитку АПК» розглядається через сукупність теоретичних та організаційних основ обліку,
аналізу та аудиту в системі забезпечення економічної стійкості аграрних підприємств;
обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління сільськогосподарських
підприємств; проблем інформатизації діяльності суб’єктів агробізнесу; вітчизняного та
закордонного досвіду інституційного забезпечення та стратегії фінансування розвитку
аграрної сфери; проблем інноваційно-інвестиційної діяльності сільськогосподарських
підприємств, та антикризових напрямів забезпечення їх розвитку; дослідження стану
фінансово-економічної діагностики розвитку, планування, страхування та управління
ресурсами і капіталом суб’єктів господарювання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
Усне опитування на практичних заняттях - 10 балів
Індивідуальне науково-дослідне завдання - 20 балів
Екзаменаційний контроль - 70 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Задорожний З.В. Облік в галузях економіки: навч. посіб. / З. В. Задорожний, Є.К. Ковальчук, В.М. Панасюк. – К.: Хай-Тек Прес, 2017. – 660 с.
2. Фінансовий та управлінський облік на сільськогосподарських підприємствах: підручник / М.Ф. Огійчук, В.Я. Плаксієнко, М.І. Беленкова та ін. / за ред. М.Ф. Огійчука. – К.: Алерта, 2017. – 1058 с.
3. Лопатинський Ю.М., Кифяк В.І. Розвиток аграрного сектора національної економіки на інституційних засадах: монографія. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2019. 248 с.
4. Агропродовольчий розвиток України в контексті забезпечення продовольчої безпеки: монографія / О.В. Шубравська, Л.В. Молдаван, Б.Й. Пасхавер та ін.; за ред. д-ра екон. наук О.В. Шубравської. Київ, НАН України; ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». 2016. 456 с.
5. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г. Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2017. – 434 с.
6. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с.
7. Андрійчук В.Г. Економіка підприємств агропромислового комплексу: підручник / В.Г.Андрійчук. – К.: КНЕУ, 2021. – 779 с.
8. Аграрний сектор економіки України (стан і перспективи розвитку) / М.В. Присяжнюк, М.В. Зубець, П.Т. Саблук та ін.. – К. : ННЦ ІАЕ, 2019. – 1008 с.
9. Облік і оподаткування земельно-майнових відносин в сільськогосподарській діяльності: навч. посіб. / за ред. В.М. Жука. – К.: ННЦ "ІАЕ", 2019. – 188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).