Дослідження і моделювання процесів в технологічних системах
Спеціальність: Прикладна механіка
Код дисципліни: 8.131.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Ступницький Вадим Володимирович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач набуває здатності продемонструвати такі результати навчання:
1. Застосовувати методи аналітичного та математичного моделювання технологічних та виробничих процесів.
2. Отримання аспірантами теоретичних знань та практичних навичок по оптимальному проведенню досліджень механічних систем та об’єктів, виявленню властивостей досліджуваних об’єктів та їх оптимізації
Результати навчання: • знати типові процедури проектування технологічних процесів та систем автоматизованого виробництва.
• вміти складати математичні моделі технологічних операцій та функціонування автоматизованого обладнання.
• засвоїти основні принципи математичного моделювання та оптимізації, планування та проведення експериментальних досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика,
• Теоретична механіка,
• Основи автоматизованого проектування,
Короткий зміст навчальної програми: Процедури та методики моделювання процесів у автоматизованих системах, функціонування автоматизованого обладнання, побудова аналітичних та експериментальних моделей, їх аналіз, оцінювання і оптимізація.
Опис: Тема 1 Класифікація, опис та ієрархія систем
Загальна класифікація систем. Класифікація технічних систем
Тема 2 Опис взаємодії складових частин складних об'єктів і систем
Кількісне оцінювання елементів систем. Зв’язки системних об’єктів та процесів із навколишнім середовищем
Тема 3 Проектування технічних систем
Етапи створення нової технічної системи. Комплекс основних ознак якості продукції технічних систем. Кількісне оцінювання якості виробів
Тема 4 Теоретико-множинні принципи класифікації елементів технологічних процесів і систем
Формалізація об’єктів за допомогою символів . Символічні визначення верстатів, інструментів та пристроїв як множин, що співвідносяться між собою. Загальні принципи систематики елементів технологічної системи за ознаками механізації
Тема 5 Дослідження технологічних процесів механо¬складального виробництва на рівні середніх та елементарних структурних утворень
Класифікація елементів технологічної системи та їх оцінювання за стадіями розвитку. Стохастична природа технологічної операції й технологічного процесу. Узагальнена структурна модель технологічної операції
Тема 6 Особливості багаторівневого проектування технологічних процесів і систем
Нерівномірність розвитку й старіння елементів технологічної системи. Неузгодженість технологічної системи в разі ізольованого удосконалення її елементів. Функціональна, часова та просторова структури технологічного процесу. Теоретичні закономірності побудови принципової схеми технологічного процесу. Параметрична оптимізація операції й технологічного процесу. Структурний синтез під час проектування технологічних процесів
Методи та критерії оцінювання: • письмовий розв’язок , усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль - письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – оцінка А (“відмінно”) виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
• 87–80 балів – оцінка В (“дуже добре”) виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
• 79–71 бал – оцінка С (“добре”) виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
• 70–61 бал – оцінка D (“посередньо”) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, малоаргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
• 60–50 балів – оцінка Е (“задовільно”) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
• 49–26 балів – оцінка FX (“незадовільно”) з можливістю повторного складання екзамену чи заліку) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
• 25–00 балів – оцінка F (“незадовільно”) з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бахрушин В.Є. Математичне моделювання. – Запоріжжя:ГУ, «ЗІДМУ», 2004.
2. Струтинський В.Б. Математичне моделювання процесів та систем механіки . Підручник для студентів напряму "Інженерна механіка". МОНУ; ЖІТІ. Житомир 2001.
3. Комп’ютерне моделювання систем та процесів. Методи Обчислень навчальний посібник / Квєтний Р. Н., Богач І. В., Бойко О. Р., Софина О. Ю., Шушура О.М.; за заг. ред. Р.Н. Квєтного.Вінниця: ВНТУ, 2012.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).