Соціальна робота і здоров'єзбереження

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 8.231.00.M.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д.пед.н., доцент Клос Лілія Євгенівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність застосування комплексного підходу в системі соціального обслуговування з урахуванням потреб здоров’єзбереження в умовах міжгалузевої співпраці, та реалізувати його в системі надання соціальних послуг; Розуміння концептуального значення принципів, методів, засобів здоров’єзбережувальної діяльності в науково-дослідній та практичній діяльності і здатність їх впроваджувати і застосовувати у повсякденній соціальній роботі; Здатність ініціювання, проектування, управління процесами запланованих соціальних змін у соціальних системах різного рівня у сфері збереження здоров’я і за галом у соціальній сфері Глибокі обґрунтовані знання основних дослідницьких парадигм, стратегій та процедур і сучасних парадигм та концепцій освіти, науки й соціальної роботи, у тому числі у сфері збереження здоров’я, та їх імплементація у власне дослідження; Розуміння різноманіття постмодерних підходів для забезпечення інтеграції теорії та практики і створення інноваційних соціальних послуг на засадах здоров’єзбереження і здатність їх реалізувати в повсякденній практиці соціальної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Філософія і методологія науки Актуальні проблеми соціо-гуманітарних наук Супутні і наступні навчальні дисципліни Психологія творчості та винахідництва Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців системних знань у сфері соціальної роботи на засадах здоров’єзбереження населення. Навчальна дисципліна передбачає вивчення основних положень теоретичних, методологічних, етичних, організаційно-методичних аспектів здоров’єзбереження у практиці соціальної роботи України і за рубежем, спрямованої на створення інтегрованих соціальних послуг із використанням теорії соціальної роботи, заснованої на доказах (фактах), зосереджених у громаді, орієнтованих на сім’ю і керованих споживачами, реалізованих за участі фахівців міждисциплінарної команди.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – 40 балів, у тому числі індивідуальне завдання – 10 балів. Екзамен -- 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Клос Л.Є. Технології збереження здоров’я у соціальній сфері : навч.посібник / Л.Є. Клос. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 248 с. 2. Cowles, L. Social Work in the Health Field. A Care Perspective [second edition] / Lois A. Fort Cowles, PhD. – The Haworth Social Work Practice Press An Imprint of The Haworth Press, Inc.– New York – London – Oxford, 2003. – 408 p. 3. Gehlert S. Handbook of Health Social Work / Sarah Gehlert, Teri Browne. – Second edition. – New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken. 2012. – 722 р. 4. Клос Л. Є. Соціальна робота в закладах охорони здоров’я : консп. лекцій [для студентів спец. “соціальна робота” ] / Л. Є. Клос. – Львів : Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 96 с. 5. Whitehead M, Dahlgren G, Gilson L. Developing the policy response to inequities in Health: a global perspective.;.- Challenging inequities in health care: from ethics to action. New Y ork:Oxford University Press; 2001:309-322 – [електрон. ресурс] – Режим доступу – http://www.ais.up.ac.za/med/scm870/developing policychallenginginequitieshealthcare.pdf 6. Bonnefoy J et al (2007). Constructing the evidence base on the social determinants of health: A guide. Geneva, WHO Measurement and Evaluation Knowledge Network – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.who.int/social_determinants/ knowledge_networks/add_documents /mekn_final_guide_112007.pdf, accessed 17 March 2010) 7. Шлях до результатів: планування та проведення ефективних оцінювань розвитку. – Морра Імас Л.Дж., Ріст Р.К. – К.: МБФ «Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні», К., друк. «Huss», 2015. 580 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).