Автоніка і телематика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 8.274.00.M.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути
здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Здатність розпізнати й ідентифікувати причинно-наслідкові зв'язки в робочих процесах експлуатації автомобільних транспортних засобів.
2) Знати закономірності формування характеристик і параметрів автомобільних мехатронних систем.
3) Знати методологію дослідження характеристик елементів
втоніки.
4) Знати методологію і технічні засоби дистанційного вимірювання параметрів, транспортних засобів.
5) Знати закономірності приймання, перетворення, зберігання і використання інформації щодо експлуатації автомобільних транспортних засобів.
Результати навчання: ЗН-2. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у галузі транспорту.
ЗН-3. Здатність продемонструвати глибинні знання процесів отримання, перетворення і передачі інформації для дистанційного контролю технічного стану і функціонуваннятавтомобільних транспортних засобів.
УМ-4. Розв'язувати науково-прикладні задачі та приймати обгрунтовані рішення у галузі транспорту.
УМ-5. Розробляти та застосовувати стандарти і протоколи передачі інформації для дистанційного контролю технічного стану і функціонування автомобільних транспортних засобів.
АіВ-1. Здатність самостійно проводити наукові дослідження приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів
Організація та безпека руху автотранспортних засобів
Телеметрія на автомобільному транспорті
Інтелектуальні системи автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Способи телевимірювань. Кількісна оцінка телеметричної інформації. Адаптивні процедури. Телеметричні сенсори. Канали і лінії передавання. Оброблення та аналіз телеметричної інформації. Системи позиціонування. Системи зв’язку. Диспетчерські системи. Системи моніторингу мобільніх об'єктів. Інтелектуальні транспортні засоби.
Опис: Основні задачі телеметрії та їх застосування в автомобільному транспорті.
Основи теорії телеметрії.
Методи передачі телеметричних сигналів.
Технічні засоби телеметрії.
Основи обробки та аналізу телеметричної інформації.
Стандарти і технології сучасної транспортної телеметрії.
Системи моніторингу мобільних об'єктів.
Автоматизовані системи керування дорожнім рухом.
Навігаційні системи.
Інтелектуальні транспортні засоби.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт (30%)
• підсумковий контроль (тести (60%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання розрахункових завдань.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
- виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Алексієв В.О. А Мехатроніка, телематика, синергетика у транспортних додатках: навчально-методичний посібник / В.О. Алексієв, О.П. Алексієв, Ніконов О.Я. – Харків : ХНАДУ, 2011. – 212 с
2. Волков. В.П. Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів [Текст]: навч. посіб. [для студентів автомоб.-дорож. вузів і ф-тів] / [В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов та ін.; за заг. ред. В. П. Волкова]; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків: ХНАДУ, 2015. - 387 с.
3. Бєляєвський Л.С., Топольськов Є.О., Сердюк А.А. та інш. Глобальні супутникові системи навігації та зв’язку на транспорті. Навчальний посібник для ВУЗів транспортного профілю. – К.: В-во «ДажБог», 2009. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).