Дослідницький семінар у галузі публічного управління та адміністрування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: д.н.з держ. упр., професор, Петровський П.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність ясно та ефективно описувати інтенсивні, глибокі й деталізовані результати наукової роботи.
Знання специфіки процесу інституціонального розвитку публічного управління, його основних закономірностей, тенденцій та динаміки розвитку, взаємодії із інститутами громадянського суспільства, бізнесу в сфері публічного управління.
Здатність вести спеціалізовані наукові семінари та публікувати наукові статті в основних наукових журналах у цій області. Знання особливостей інституціонального управлінського впливу, специфіки оцінки діяльності державних службовців в публічному
просторі. Здатність проведення функціонального аналізу
органу влади.
Здатність робити огляд та пошук інформації в спеціалізованій літературі, використовуючи різноманітні ресурси: монографії, фахові вітчизняні та іноземні періодичні видання, бази даних, онлайн ресурси.
Здатність завершити розширене оригінальне дослідження, що базується на критичному розгляді джерел та забезпечене необхідним науковим апаратом таким, як нотатки, бібліографія та публікація відповідних документів.
Досягнення відповідних знань, розумінь та здатностей використання методів аналізу даних і статистики на найсучаснішому рівні. Здатність управляти науковими проєктами та/або складати пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрація прав інтелектуальної власності, застосувати сучасних інформаційних технологій.
Здатність оцінювати впливи макросередовища на функціонування держави. Практичного використання інструментарію громадсько-політичної участі в публічному управлінні, ведення політичного дискурсу та здійснення політичного впливу.
Здатність аналізувати та синтезувати інформацію
стосовно розроблення та реалізації стратегії розвитку держави.
Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Основою вивчення дисципліни є освоєння аспірантами теоретико-методологічних основ публічного управління і вміння застосовувати їх у процесі подальшої наукової діяльності та сформувати високу методологічну культуру.
Методи та критерії оцінювання: Знання слухачів оцінюються на основі:
- поточної успішності (участь в обговоренні питань на семінарах та практичних заняттях, самостійної роботи);
- написання творчої роботи у формі есе;
Участь у дискусіях – 30 балів
Творча робота / есе – 40 балів
Підсумковий контроль дискусіях – 30 балів
Рекомендована література: 1. Петровський П. М. Підготовлені терміни до енциклопедичного словника «Публічнеуправління»: відносини суб’єкт-суб’єктні, дискурс публічно-управлінський, мета публічного управління, основа теоретико-методологічна, публічна особа, раціональність комунікативна, смислова війна. – К: НАДУ, 2018.
2. Енциклопедія державного управління: у 8 т.; Т 2: Методологія державного управління. – К.: НАДУ, 2011. – 692 с.
3. Крушельницька О.В. Методологія і організація наукових досліджень. - К.,2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Дослідницький семінар у галузі публічного управління та адміністрування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Петровський П.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність організувати власне наукове дослідження, використовуючи сучасну методологію дослідницької роботи
Здатність визначати, отримати доступ, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, документів для дослідження відповідних проблем публічного управління.
Глибокі обґрунтовані знання про публічну сферу, її роль і розвиток у суспільстві; здатність відстежувати та аналізувати дослідження у даній сфері.
Результати навчання: знати :
- основні методологічні концепції дослідження публічного управління;
- залежність методологічного інструментарії від конкретики публічного управління;
- основні філософські категорії та загальнонаукові методи на рівні їх відтворення і розуміння.;
- специфіку наукового тексту та вимоги до його формування.
вміти :
- обґрунтовувати наукові положення за допомогою емпіричного підтвердження та теоретичного доведення;
- аналізувати стан публічного управління і розробляти організаційно-правові заходи щодо підвищення його соціальної ефективності;
- узагальнювати прогресивний досвід і визначати шляхи реформування вітчизняного публічного управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія та методологія науки. Система публічного управління та адміністрування, Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “ Дослідницький семінар у галузі публічного управління та адміністрування” має міждисциплінарний характер (інтегрує методологічні напрацювання інших освітніх і наукових галузей – менеджменту, юриспруденції, соціології, психології тощо) та розглядає сучасні тенденції і проблеми дослідження проблематики публічного управління, теоретичні основи формування успішного розвитку публічних інституцій на основі наукових рекомендацій.
Опис: Тема 1. Наука і методологія: історія та сьогодення
Тема 2. Особливості наукового пізнання публічно-управлінського процесу
Тема 3. Методологія суміжних наук в контексті дослідження публічної сфери
Тема 4. Управлінський формат застосування універсальних методологій
Тема 5. Актуальність емпіричного обґрунтувавння управлінської діяльності
Тема 6. Управлінське знання в контексті викликів сьогодення
Тема 7. Наукові дослідження у вищій школі. Особливості написання та захисту наукової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Участь у дискусіях - 30 балів;
Творча робота ( есе) - 40 балів;
Підсумковий контроль - 30 балів;
Сума - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бакуменко В. Методологія державного управління: проблеми становлення та подальшого розвитку. В. Бакуменко, В. Князєв, Ю. Сурмін // Вісник УАДУ— К.: 2003. — № 2. — С. 11—27.
2. Енциклопедія державного управління : у 8 т.; Т 2 : Методологія державного управління. – К.: НАДУ, 2011. – 692 с.
3. Петровський П.М. Методологія наукового дослідження в галузі державного управління [Текст] : навч. посіб./ П.М. Петровський – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2015. – 281 с.
4. Петровський П. М. Теоретико-методологічні основи перемоги України в сучасній смисловій війні \ Ефективність державного управління : зб. наук. пр. / за заг. ред. чл.-кор. НАН В. Загорського, доц. А. В. Ліпенцева – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2019 Вип. 1(58) – С. 13-25. (IndexCopernicus, GoogleScholar). .
5. Петровський П. М. Інноваційне мислення як чинник розвитку публічного врядування \ Демократичне врядування: ел. зб. наук. пр. / за заг. ред. чл.-кор. НАН В. Загорського, доц. А. В. Ліпенцева – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2019 Вип.1 (23).
6. Верховна Рада України // http:// portal.rada.gov.ua/
7. Президент України // http://www.president.gov.ua/
8. Кабінет Міністрів України (вихід на всі міністерства і відомства) // http://www.kmu.gov.ua/control/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).