Публічні закупівлі

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.030
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: канд.екон.наук, доцент Михальчишин Наталія Лук'янівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів розгорнутих сучасних спеціальних знань про публічні закупівлі, інституційної структури системи публічних закупівель, системи управління процесом закупівлі, з врахуванням екологічних вимог, недискримінаційності, міжнародних аспектів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії в новій ситуації, вміння виявляти, ставити ви вирішувати проблеми, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здатність спілкуватись іноземною мовою, здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. фахові компетентності: здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки; здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати; здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування здатність застосовувати набуті знання з організації публічних закупівель відповідно до діючого законодавства, застосовувати найефективніші процедури та алгоритми їх проведення з метою забезпечення національних економічних інтересів та конкурентоспроможності.
Результати навчання: знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування; розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень; використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку; використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності; здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки; здатність застосовувати набуті знання з організації публічних закупівель відповідно до діючого законодавства, застосовувати найефективніші процедури та алгоритми їх проведення з метою забезпечення національних економічних інтересів та конкурентоспроможності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Макроекономіка в публічній сфері Мікроекономіка Державне регулювання економіки Супутні і наступні навчальні дисципліни: Публічні комунікації та взаємодія з громадськістю Конкурентна політика держави Антимонопольне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлено положення публічних закупівель як теоретичного, так і практичного змісту. Розглянуто суть публічних закупівель, принципів їх здійснення, видів та процедур, технічне забезпечення. Значна увага надана європейському досвіду, врахуванню екологічних вимог, недискримінації учасників, участі громадськості в контролі тощо.
Опис: Тема 1: Публічні закупівлі – сутність, цілі та принципи (сутність публічних закупівель; цілі публічних закупівель; принципи публічних закупівель). Тема 2: Законодавче регулювання публічних закупівель (огляд ключового законодавства; замовники та учасники; визначення інших основних понять: електронна система закупівель, уповноважена особа, тендер, тендерна документація. Вартісні межі закупівель; виключення з під дії Закону України «Про публічні закупівлі»; оборонні закупівлі. Особливості закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в Україні). Тема 3: Інституційна структура системи публічних закупівель (Уповноважений орган. Основні функції; роль та функції органів державного контролю; Державне підприємство «Прозорро». Централізовані закупівельні організації; громадянське суспільство (громадські організації). Аналітичні інструменти громадського контролю публічних закупівель). Тема 4: Система управління процесом закупівлі. Відповідальність (організаційна структура реалізації функції закупівель. Уповноважена особа: оформлення трудових відносин; функції уповноваженої особи та вимоги до кваліфікації; відповідальність за порушення закупівельного законодавства). Тема 5: Технічне забезпечення публічних закупівель. Реєстрація в прозоро. (Центральна база даних. Акредитований майданчик. Реєстрація в системі. Тестовий режим. Цифровий підпис). Тема 6: Організація процесу планування публічних закупівель, визначення потреб та аналіз ринку. (Планування публічних закупівель. Визначення потреб. Аналіз ринку. Визначення параметрів закупівлі). Тема 7: Підготовка тендеру. Тендерна документація (Принципи формування змісту та основних вимог тендерної документації. Кваліфікаційні критерії. Підстави для відхилення пропозицій чи відмови учасникам щодо участі у процедурі закупівлі. Підготовка технічного завдання (технічної специфікації). Критерії оцінки пропозицій, їхня суть та доцільність встановлення нецінових критеріїв. Забезпечення тендерної пропозиції. Забезпечення виконання договору про закупівлю. Умови тендерної документації під час закупівлі товару зі встановленим ступенем локалізації виробництва. Вимоги до учасника торгів при підготовці якісної тендерної пропозиції). Тема 8: Проведення аукціону (Зміст поняття «аукціон». Аукціон в процедурі закупівлі енергосервісу (аукціон в ЕСКО-процедурі). Скасування аукціонів на час дії воєнного стану). Тема 9: Конкурентні процедури (Відкриті торги. Конкурентний діалог. Торги з обмеженою участю. Етапи проведення конкурентної процедури закупівлі). Тема 10: Неконкурентні процедури закупівлі та інші види закупівель. (Відкриті торги з публікацією англійською мовою. Переговорна процедура закупівлі. Спрощена закупівля. Електронні каталоги. Закупівлі за рамковими угодами). Тема 11: Моніторинг та оскарження (Моніторинг та оскарження. Оскарження - процедура в АМКУ. Оскарження закупівель у судах. Моніторинг закупівель. Громадський контроль закупівель). Тема 12: Договір в публічних закупівлях (Поняття договору про закупівлю. Проєкт договору як складова тендерної документації. Специфіка визначення окремих умов у проєкті договору про закупівлю, строки його укладання. Підстави й порядок зміни договору. Розірвання договору про закупівлю. Визнання договору недійсним). Тема 13: Міжнародні аспекти в публічних закупівлях (Закупівлі за правилами міжнародних донорів. Участь іноземних компаній у публічних закупівлях. Міжнародні тендери GPA). Тема 14: Екологічні вимоги. (Екологічне законодавство і публічні закупівлі. Основні принципи та методи проведення публічних закупівель. Стандарти і маркування).
Методи та критерії оцінювання: Основні методи оцінювання реалізуються при таких видах контролю рівня досягнення результатів навчання студентів, як поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лекцій, індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. Поточний контроль здійснюється методом проведення контрольних робіт у формі тестових завдань, проведення дискусій за темами, передбаченими робочою навчальною програмою, письмово-усного експрес-контролю, виконання та обгрунтування вибору правильного вирішення завдань на практичних заняттях, усне та фронтальне опитування. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення екзамену, вибіркового усного опитування; тестів, оцінки активності. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з інституційною шкалою оцінювання досягнень студентів Національного університету «Львівська політехніка» 100 - 88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів- атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів - не атестований 25-00 балів - не атестований (оцінка «незадовільно»)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) контрольна робота у формі тестових завдань №1 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №2 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №3 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №4 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №5 – max кількість балів 8 Разом за ПК 40 балів. Екзаменаційний контроль 100 балів, а саме: - письмова компонента 50 балів - усна компонента 10 балів Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Тестові завдання №1-5 передбачають надання відповідей на 10 тестових питань та проводяться з використанням віртуального навчального середовища. В разі надання всіх правильних відповідей на 10 питань системою здійснюється розрахунок балів у процентному співвідношенні залежно від кількості наданих правильних відповідей. 100 % правильних відповідей оцінюється в 8 балів. Усна компонента оцінюється в максимальну кількість балів в разі повної, правильної, обґрунтованої відповіді на два питання описового характеру (згідно з переліком, що розміщений у віртуальному начальному середовищі) оцінюється в 5 балів одне питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Михальчишин Н.Л. Публічні закупівлі: конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування галузі знань 28 Публічне управління та адміністрування. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2024. – 223 с. Михальчишин Н.Л. Публічні закупівлі: методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування галузі знань 28 Публічне управління та адміністрування. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2024. – 82 с. Рекомендована література Базова 1. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19?find=1&text=%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97#n1005. 2. Методичний посібник з публічних закупівель [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://decentralization.ua/uploads/library/file/575/1.pdf. Допоміжна: Річні звіти Антимонопольного комітету України [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://amcu.gov.ua/pro-nas/zvitnist/richni-zviti. Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Антимонопольного комітету України [Електронний ресурс]// Режим доступу: http://www.amc.gov.ua. 2. Офіційний веб-портал Верховної Ради України[Електронний ресурс]// Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws. 3. Офіційний майданчик Prozorro[Електронний ресурс]// Режим доступу: https://prozorro.gov.ua/uk
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Публічні закупівлі (курсова робота)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.032
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Михальчишин Н.Л.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів розгорнутих сучасних спеціальних знань про публічні закупівлі, інституційної структури системи публічних закупівель, системи управління процесом закупівлі, з врахуванням екологічних вимог, недискримінаційності, міжнародних аспектів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, здатність до адаптації та дії в новій ситуації, здатність працювати в команді; вміння виявляти, ставити ви вирішувати проблеми, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, здатність спілкуватись іноземною мовою, здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації, здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). фахові компетентності: здатність впроваджувати інноваційні технології; здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування; уміння організовувати та реалізовувати захист підприємств у взаємодії з їх контрагентами, органами публічного та муніципального адміністрування, у взаємодії з органами судової влади, забезпечувати судовий та позасудовий захист прав споживачів, визначати найефективніші заходи щодо формування державної політики для забезпечення захисту прав споживачів; здатність застосовувати набуті знання з організації публічних закупівель відповідно до діючого законодавства, застосовувати найефективніші процедури та алгоритми їх проведення з метою забезпечення національних економічних інтересів та конкурентоспроможності; здатність враховувати інфляційні процеси, розуміння суті основних макроекономічних показників та фінансових, банківських і страхових відносин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Макроекономіка в публічній сфері Мікроекономіка Державне регулювання економіки Супутні і наступні навчальні дисципліни: Публічні комунікації та взаємодія з громадськістю Конкурентна політика держави Антимонопольне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота виконується при вивченні дисципліни «Публічні закупівлі» (для спеціальності «Публічне управління та адміністрування»), її основними завданнями є: закріпити теоретичні знання з публічних закупівель, оволодіти прикладними аспектами дослідження поведінки учасників та замовників під час публічних закупівель в залежності від певної процедури закупівлі. Основний напрям курсової роботи – це проведення аналізу публічної закупівлі в т.ч. поведінки учасників, замовників, участі в публічних закупівлях органів з інституційної системи управління публічними закупівлями з метою розробки системи управління публічними закупівлями за відповідною процедурою.
Опис: Розділ 1. Аналіз процесу організації публічних закупівель. Розділ 2. Аналіз взаємодії інституційної системи публічних закупівель із замовниками та учасниками. Розділ 3. Розробка системи управління публічними закупівлями.
Методи та критерії оцінювання: Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня виконання курсової роботи студентами. Здійснюється методом проведення усного експрес-контролю. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка правильності написання Розділу 1. Аналіз процесу організації публічних закупівель – максимальна кількість балів 25. 100 Перевірка правильності написання Розділу 2. Аналіз взаємодії інституційної системи публічних закупівель із замовниками та учасниками – максимальна кількість балів 25. Перевірка правильності написання Розділу 3. Розробка системи управління публічними закупівлями – максимальна кількість балів 25. Перевірка правильності написання таких частин курсового проекту, як Анотація, Зміст, Вступ, Висновки, Список використаної літератури – максимальна кількість балів 25.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Михальчишин Н.Л. Публічні закупівлі: конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування галузі знань 28 Публічне управління та адміністрування. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2024. – 223 с. Михальчишин Н.Л. Публічні закупівлі: методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів першого (бакалаврського) рівня спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування галузі знань 28 Публічне управління та адміністрування. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2024. – 82 с. Рекомендована література Базова 1. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19?find=1&text=%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%97#n1005. 7 2. Методичний посібник з публічних закупівель [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://decentralization.ua/uploads/library/file/575/1.pdf. Допоміжна: Річні звіти Антимонопольного комітету України [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://amcu.gov.ua/pro-nas/zvitnist/richni-zviti. Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Антимонопольного комітету України [Електронний ресурс]// Режим доступу: http://www.amc.gov.ua. 2. Офіційний веб-портал Верховної Ради України[Електронний ресурс]// Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws. 3. Офіційний майданчик Prozorro[Електронний ресурс]// Режим доступу: https://prozorro.gov.ua/uk
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).