Економіка і публічне адміністрування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.095
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Іличок Б.І.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: сформувати компетентності слухачів досліджувати та розв’язувати складні проблеми економічного розвитку, його інституційного та фінансового забезпечення в системі публічного управління та адміністрування
Завдання: ? набуття навичок розроблення та впровадження заходів із забезпечення результативної і ефективної діяльності суб’єктів врядування; вивчення кращого міжнародного досвіду у сфері врядування, економіки розвинених держав світу, стандартів, норм, технологій. • – розширення уявлення слухачів щодо основних цілей та шляхів здійснення фінансово-економічної політики України.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: • предметну сферу і методологічну основу публічного адміністрування; • перспективні наукові напрями розвитку публічного адміністрування; • технології та процедури формування цілей публічного адміністрування; • закони, принципи та механізми публічного адміністрування; • засади, механізми, органи, методи та стилі публічного адміністрування; • основні засади публічного адміністрування в соціальній та економічній сферах; • особливості публічного адміністрування в добровільних об'єднаннях; особливості відповідальності суб'єктів публічного адміністрування за правопорушення у цій сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Державне регулювання економіки - кореквізити: Конкурентне право
Короткий зміст навчальної програми: - Предмет і методологічна основа публічного адміністрування - Основні теорії управління суспільством - Взаємозв'язок економічної науки, соціології та політології. - Громадянське суспільство як суб'єкт формування цілей публічного адміністрування - Публічне адміністрування та влада, закони та принципи публічного адміністрування - Механізми, органи, методи та стилі публічного адміністрування - Бюрократія в системі публічного адміністрування - Антикорупційна діяльність у сфері публічного адміністрування - Результативність та ефективність публічного адміністрування - Основні засади публічного адміністрування в соціальній сфері - Публічне адміністрування та економіка - Корпоративна влада га публічне адміністрування в добровільних об'єднаннях Відповідальність у публічному адмініструванні
Опис: Предмет, методологічна основа дисципліни. Порівняльний аналіз публічного управління розвитком економічних систем Сучасний вибір стратегії трансформації економічної системи України в процесі глобальних структурних зрушень Мікро- та макро-економіка для розроблення публічної політики. Економічні аспекти аналізу публічної політики. Публічні фінанси та фінансовий менеджмент
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль - 40%, залік - 60%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 б): Опитування на практичних заняттях 5 б. Підготовка та захист доповіді на практичних заняттях 10 б. Поточні письмові тематичні оцінювання 5 б. Виконання та захист наукової роботи 20 б. Залік (60 б).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» // Відомості Верховної Ради України. - 2000. - №48.-С. 409. 2. Закон України «Про звернення громадян» від 02.10.96 р. №393/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1996.-№ 47. - С. 256. 3. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1997. - № 24. - С. 170. 4. Закон України «Про місцеві державні адміністрації» від 9 квіт. 1999 р. № 586-ХІУ // Офіц. вісник України. - 1999. - № 18. - С. 190. 5. Економіка України і трансформаційні економіки. Іличок Б.І. Львів.: НУ «Львівська політехніка», 2008, - 254 с. 6. Філіпенко А.С. Економічний розвиток сучасної цивілізації: Навч. посібн. – К: Знання, 2000. – 174 с. 7. Іличок Б.І. Соціальна безпека України – иенденції та потенціал розвитку.// Інтелект ХХІ , №6, 2016. С.96-107.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).