Публічно-бізнесова співпраця на світовому ринку

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.101
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Михальчишин Н.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення методології та методики, організаційно-правових та процесуальних засад публічно-приватної взаємодії, зокрема, економічний аспект, державотворчий та комунікаційний.
Завдання: загальні: здатність до пошуку, оброблення та аанлізу інформації з різних джерел. Фахові: уміння практично застосовувати знання з мікро- і макроекономічного аналізу, поєднувати їх із прикладними науками, застосовувати для державного регулювання, макроекономічного планування та прогнозування.
Результати навчання: - знання публічних органів на міжнародному рівні, діяльність яких впливає на економічну сферу; - знання аспекту здійснення зовнішньо-економічної діяльності суб'єктів на світовому ринку; - визначення способів комунікації резидентів та нерезидентів з публічними органами на міжнародному рівні; - оперування управлінськими аспектами з формування публічно-бізнесової співпраці на світовому ринку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: теорія взаємодії держави і бізнесу, європейські та міжнародні інституції, антимонопольне регулювання
Короткий зміст навчальної програми: - характеристика міжнародних публічних органів, діяльність яких впливає на формування товарних ринків; - світові ринки: ознаки та особливості функціонування; - особливості здійснення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів при виході на світові ринки; - державна підтримка виходу суб’єктів на глобальні ринки; - використання торгових марок, брендів та технологій при входженні на нові ринки; - особливості створення дочірніх підприємств при освоєнні нових ринків: взаємодія з публічними органами; - партнерство як спосіб виходу на світові ринки; - використання інвестиції в готове виробництво при входженні в цільовий ринок; - публічно-бізнесова співпраця в cистемі управління якістю; - публічно-бізнесова співпраця при формуванні та реалізації екологічної політики суб’єктами господарювання.
Опис: Тема 1. Публічно-приватна взаємодія: суть поняття (зміст, субєкти, обєкти, види). Тема 2. Нормативно-правове регулювання публічно-приватної взаємодії (характеристика основних положень, міжнародний аспект). Тема 3: Публічний сектор в сфері державно-приватного партнерства (суть, характеристика, взаємозвязки). Тема 4: Системи державного управління формуванням партнерських взаємовідносин між владою та бізнесом (зміст, структура, методи та способи взаємодії). Тема 5. Групи інтересів: публічний та прваний аспект (суть, види, особливості формування та взаємовпливів). Тема 6: Глобалізація та державне управління (тенденції, зміст, взаємозвєязок). Тема 7: Представництво бізнесу в інстиутах влади (способи, методи, мотиви). Тема 8: Світовий досвід формування партнерських відносин між владою та бізнесом (зміст, структура, методи та способи взаємодії). Тема 9: Механізм партнерства для бізнесу, влади і місцевої громади (зміст, субєкти, обєкти, види). Тема 10: Добре врядування як основа діалогу з бізнесом та громадськістю (принципи відкритості, підзвітності та прозорості органів державної влади. Тема 11. Основи ефективної взаємодії органів влади та бізнесу (форми співпраці держави та бізнес-спільнот, економічна взаємодія держави та бізнесу). Тема 12. Держава і громадянське суспільство – результат у спільнодії (рівень взаємодії, вплив на рівень демократії у державі, інструменти громадської участі). Тема 13. Соціально відповідальний бізнес та соціальне підприємництво (суть, визначення переваг при виборі напряму діяльності). Тема 5. Комунікація як інструмент взаємодії (потреби в комунікації, важливість зовнішніх і внутрішніх комунікацій).
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль-100%
Критерії оцінювання результатів навчання: контрольна робота у формі тестових завдань №1 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №2 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №3 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №4 – max кількість балів 8; контрольна робота у формі тестових завдань №5 – max кількість балів 8. Тестові завдання №1-5 передбачають надання відповідей на 8 тестових питань та проводяться з використанням віртуального навчального середовища. В разі надання всіх правильних відповідей на 8 питань системою здійснюється розрахунок балів у процентному співвідношенні залежно від кількості наданих правильних відповідей. 100 % правильних відповідей оцінюється в 8 балів. Усна компонента оцінюється в максимальну кількість балів в разі повної, правильної, обґрунтованої відповіді на два питання описового характеру (згідно з переліком, що розміщений у віртуальному начальному середовищі) оцінюється в 5 балів одне питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Михальчишин Н.Л. Конкурентна політика держави: навчальний посібник (друге видання, виправлене та доповнене). – Львів: Видавництво "Компанія „Манускрипт”, 2021. – 204 с. 2. Михальчишин Н.Л. Державний контроль у сфері економічної конкуренції: Навчальний посібник./ Н.Л. Михальчишин – Львів: Вид-во „Компанія „Манускрипт”, 2020. – 256 с. 3. Перспективи виходу України на ринки висхідних країн. Аналітична доповідь. – К., Заповіт. 2015. – 116 с. 4. Вихід на нові ринки. 5 ключових моделей [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: www.eurointegration.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).