Макроекономіка в публічній сфері

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.013
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н. доцент Скорик Г.І., к.е.н., доцент Тревого О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Пізнання фундаментальних принципів функціонування і розвитку національної економіки як єдиного цілого на основі ознайомлення з основними макроекономічними теоріями, концепціями і моделями, обґрунтованими сучасною економічною наукою.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; ЗК 3. Здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК 5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК 11. Здатність спілкуватися іноземною мовою; ЗК 12. Здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. Фахові компетентності: ФК 2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ФК 3. Здатність забезпечувати дотримання нормативно - правових та морально-етичних норм поведінки; ФК 10. Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: - РН 1. Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства - РН 8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень. - РН 13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. - РН 22. Використовувати макроекономічні дані для здійснення аналізу, прогнозу сучасної економічної ситуації в країні, визначати основні фінансові показники.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Політекономія, Історія економіки та економічної думки Кореквізити: Управління фінансами та державна бюджетна Державне регулювання економіки Державна інвестиційна та інноваційна політика Регіональна політика та розвиток територій Антикризове управління
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна формує систему знань про механізми функціонування національної економіки на підставі сучасних макроекономічних теорій, обґрунтованих світовою і вітчизняною наукою, та досвід макроекономічної практики. Забезпечує вивчення теорії макроекономічної науки, розкриття її об'єкта, предмета і методу, висвітлення основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку; базових моделей рівноваги; розкриття механізму складових макроекономічної політики: фіскальної, монетарної, зовнішньоекономічної, соціальної.
Опис: - Макроекономічні показники економічної діяльності в системі національних рахунків, макроекономічна нестабільність, споживання, заощадження та інвестиції; - Макроекономічний аналіз: сукупний попит та сукупна пропозиція. макроекономічна рівновага, модель сукупних видатків та економічна рівновага, макроекономічна модель IS-LM; - Фіскальна політика, бюджетні дефіцити і державний борг, фінансові ринки. гроші і банківська справа, механізм грошово-кредитної політики, міжнародні аспекти національної економіки, механізм зовнішньоекономічної політики, проблеми економічного розвитку сучасного світу.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %): поточний контроль (40%), іспит (60%) Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю: - тестування знань із тем лекційного курсу; - усне опитування; - виступи на практичних заняттях (реферати, доповіді, дискусії); - розв'язання ситуаційних завдань, задач; - написання поточних контрольних робіт; - підсумковий контроль (іспит).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (усне опитування) - 20 балів Самостійні і тестові роботи - 20 балів Екзаменаційний контроль: Письмова складова - 50 балів; усна складова -10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Данилович-Кропивницька М.Л. Макроекономіка: навч.посібниу / М.Л. Данилович-Кропивницька, П.І.Стецюк, І.О. Тивончук – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 292с. 2. Аналогична економія : макроекономіка і мікроекономіка : у 2-х книгах. Навчальний посібник / За ред. С. М. Панчишина. - 4-е вид., випр. і доп. - К. : Знания, 2006. 3. Базилевич В. Д. Макроекономіка: підручник для вузів / В. Д. Базилевич. - 3-тє вид., випр. - К. : Знания, 2006. - 624 с. 4. Киселёва Е. А. Макроэкономика: экспресс-курс. Учебное пособие / Е. А. Киселёва. - М. : Кно-Рус, 2008. - 380 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).