Державне і приватне страхування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.023
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: профеор Білик О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області публічного адміністрування, державного регулювання економіки та страхування, бюджетної політики, теорії конкуренції та підприємництва, теоретичних засад функціонування світових та національних ринків, основ фінансової та бюджетної політик;
2 Розуміння інструментів та стратегій аналізу ринку, функціонування приватного підприємства та публічної організації;
3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей;
4. Досліджувати, аналізувати, прогнозувати та планувати економічні, соціальні та інші явища в державі та регіонах, та використовувати отримані результати для прийняття типових для обраної спеціальності управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: основи фінансів, гроші і кредит
Короткий зміст навчальної програми: Економічна сутність страхування. Соціальне страхування. Класифікація страхування. Страховий ринок. Страхові ризики. Перестрахування і співстрахування. Побудова страхових тарифів. Доходи і витрати страховика
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40 %)
контрольний захід (60 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Білик О.І., Хім М.К. Державне і приватне страхування. Теорія і практика. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 232 с.
2. Долгошея Н.О. Страхування в запитаннях та відповідях.: Навч. пос. - К.: Центр учбової літератури, 2010. 318 с
3. Страхування: практикум: навч. Посіб. / за ред. В.Д. Базилевича. – 2-ге вид., переробл. і доп. – К.: Знання, 2011. – 607 с.
4. Страхові послуги: Підручник / За ред. проф. С. С. Осадця і доц. Т. М. Артюх, КНЕУ, 2007. — 464 с.
5. Яворська Т. В. Страхові послуги: навчальний посібник/Львівський національний університет ім. Івана Франка. Економічний факультет,2008.-250 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).