Дизайн мислення в публічному управлінні

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.01.E.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Цигилик Наталія Валентинівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи теоретичних знань та навичок з питань дизайну мислення в публічному управлінні, аналізу впливу різних форм діяльність з планування та організації людей, інфраструктури, зв'язку та матеріальних компонентів послуги з метою підвищення її якості та взаємодії між постачальником послуг та її клієнтами. Також, формування у слухачів сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок щодо застосування дизайну мислення у процесі управлінської діяльності, у процесі становлення та розвитку української державності. Поглиблення знань студентів про практичні методи управління креативністю організації та власною креативністю, формування компетентностей щодо розуміння теоретичних основ дизайн мислення, вміння їх застосовувати в процесі генерування та розроблення інноваційного продукту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність вчитися та оволодіти сучасними знаннями; - здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; - здатність зберігати і примножувати моральні і культурні наукові цінності та досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області; - здатність бути критичним і самокритичним; - здатність до адаптації та дії в новій ситуації; - здатність працювати в команді; - здатність планувати та управляти часом; - вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - здатність до пошуку оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність спілкуватись державною мовою як усно, так і письмово; - здатність спілкуватися іноземною мовою; - здатність здійснювати комунікацію, виходячи з цілей спілкування та конкретної ситуації. фахові компетентності: - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності; - здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; - здатність враховувати інфляційні процеси, розуміння суті основних макроекономічних показників та фінансових, банківських і страхових відносин.
Результати навчання: Здатність виявляти важливі інтереси людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам у сферах правоохоронної діяльності, боротьби з корупцією, прикордонної діяльності та оборони, міграційної політики, охорони здоров’я, освіти та науки, науково-технічної та інноваційної політики, культурного розвитку населення, забезпечення свободи слова та інформаційної безпеки, соціальної політики та пенсійного забезпечення, житлово-комунального-господарства, ринку фінансових послуг, захисту прав власності, фондових ринків і обігу цінних паперів, податково-бюджетної та митної політики, торгівлі та підприємницької діяльності, ринку банківських послуг, інвестиційної політики, ревізійної діяльності, монетарної та валютної політики, захисту інформації, ліцензування, промисловості та сільського господарства, транспорту та зв’язку, інформаційних технологій, енергетики та енергозбереження, функціонування природних монополій, використання надр, земельних та водних ресурсів, корисних копалин, захисту екології і навколишнього природного середовища та інших сферах державного управління при виникненні негативних тенденцій до створення потенційних або реальних загроз національним інтересам.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: "Стрес-менеджмент", "Стратегії розвитку держави та суспільства в процесі євроінтеграції", "Розроблення цінової політики". Супутні і наступні навчальні дисципліни: "Планування територіального розвитку", "Публічна служба і управління персоналом", "Аналіз ринку і кризовий менеджмент".
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Дизайн-мислення в публічному управлінні” викладається для студентів, з метою вивчення ними основних особливостей виникнення, розвитку і трансформації мислення у публічному управлінні, формування проблем і тенденцій його розвитку. Одним із ключових світоглядних принципів дизайн-мислення та важливою характеристикою сучасного ставлення до розробки будь-чого для будь-кого є здібність до емпатії. Основними завданнями навчального курсу є вивчення суті предмету дизайн мислення, його конкретне значення у публічному управлінні; етапи дизайн-мислення; методи дизайн-мислення; використання методології дизайн мислення; матриця відомого й усвідомленого; дерево проблем у дизайн мисленні; емоційний інтелект у дизайн-мисленні; оцінка рівня емоційного інтелекту в дизайн-мисленні публічного управління; способи підвищення рівня емоційного інтелекту в публічному управлінні за допомогою дизайну мислення.
Опис: Дизайн-мислення і дизайн-менеджмент – запорука успішності. Складові дизайн мислення. Етапи дизайн-мислення. Методи дизайн-мислення Застосування методу дизайн-мислення Емоційний інтелект у дизайн-мисленні. Оцінка рівня емоційного інтелекту та способи його підвищення.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Дизайн-мислення в публічному управлінні» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді семестрового контролю (залік), який передбачає роботу студента протягом всього навчального семестру та виставляється за її результатами в кінці навчального семестру
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Дизайн-мислення в публічному управлінні» проводиться за такими формами: а) під час лабораторних занять (для студентів ДФН і ЗФН): - опитування студентів з теоретичного матеріалу; - оцінка виконання лабораторних завдань під час заняття; - оцінка активності студентів під час обговорення дискусійних питань; - оцінка знань під час захисту лабораторної роботи. б) за результатами виконання завдань самостійного опрацювання (контрольної роботи для студентів ДФН/ ЗФН): - оцінка виконання контрольної роботи; - захист контрольної роботи під час занять. Максимальна оцінка за контрольну роботу складає 10 балів і виставляється за такими критеріями: - за запропонований правильний алгоритм вирішення індивідуального завдання – 1 бал; - за знання теорії з проблеми, поставленої в індивідуальному завданні – 3 бала; - за акуратне оформлення тексту, таблиць, формул, схем та графіків – 0,5 бала; - за повноту та використання сучасних концепцій і джерел інформації (крім лекційного конспекту має бути ще два-три джерела інформації) – 1,5 бала; - за оформлення роботи згідно з вимогами і наявність посилань на джерела інформації – 1 бал; - за наявність змістовних висновків до виконаної роботи – 2 бала; - за правильні відповіді на всі запитання викладача як щодо сутності завдання, так і щодо його технічного виконання – 1 бал. При оцінці контрольної роботи кількість балів, яка виставляється студентові, може бути знижена: - за невчасне виконання – на 1 бал; - за невідповідність теми – на 3 бали; -за недостатнє розкриття теми – на 1 бал; -за неналежне оформлення – на 3 бали; -за відсутність посилань на джерела інформації – на 1 бал; -за використання застарілих літературних джерел, а також відсутність англомовних джерел – на 1 бал. При оцінці усних відповідей під час занять кількість балів, яка виставляється студентові, може бути знижена: - за неповну відповідь - 0,5 бала; - за неточність відповіді – 1,5 бала; - за недостатнє розкриття теми - 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Результати поточного контролю знань студентів (кількість отриманих балів) обов’язково доводяться викладачем в кінці кожного заняття до відома всіх студентів та проставляються в “Журналі обліку поточної успішності та відвідування занять студентів”. Сумарна кількість балів за поточний контроль знань розраховується додаванням балів, отриманих за результатами оцінювання знань під час кожного із занять та виконання домашніх та/або індивідуальних завдань. Залікова робота з дисципліни «Дизайн-мислення в публічному управлінні» проводиться протягом терміну, визначеного навчальним графіком для складання заліків/екзаменів у вигляді написання залікової роботи.
Рекомендована література: 1. Барнет Б. Еванз Д. Дизайн-мислення. Спроектуй своє життя . – К.: Наш формат, 2018. – 224 с. 2. 2. Сhange by Design, Revised and Updated: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation / Tim Brown. - HarperBusiness; Revised, Updated ed. Edition, 2019. – 304 p. 3. Stickdorn, M. and Schneider, J. (2012). This is Service Design Thinking. BIS Publishers B.V. Amsterdam. 4. Cross N. Design Thinking : Understanding How Designers Think And Work. London ; New York : Bloomsbury, 2013. 163 p. 5. Beausoleil, Angele M.. Business Design Thinking and Doing : Frameworks, Strategies and Techniques for Sustainable Innovation, Springer International Publishing AG, 2022. ProQuest Ebook Central
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).