Муніципальне адміністрування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Сенів Л.А.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Муніципальне адміністрування” є оволодіння студентами теоретичними знаннями, розуміння процесів, що відбуваються в економічному житті держав та одержання управлінських навичок, необхідних для надання адміністративних послуг у публічній сфері. Результатом вивчення дисципліни „Муніципальне адміністрування” є вміння аналізувати стан економічної системи в Україні з метою прийняття управлінських рішень та визначення шляхів вирішення актуальних проблем.
Завдання: загальні компетентності: - здатність планувати та керувати часом, здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; - уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; - здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області управління та адміністрування; - знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; - здатність реалізовувати свої права і обовязки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: - вміння застосовувати економічні закони і принципи при аналізі сучасних економічних проблем; - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність аналізувати економічні проблеми на макро та мікрорівнях; - здатність до визначення напрямів розвитку держави, галузі, територій, підприємства, інших об’єктів управління (публічного адміністрування); - здатність аналізувати державну та регіональну політику в сфері безпеки, інноваційно-інвестиційній, економічній, конкурентній, екологічній та соціальних сферах, розробляти та реалізовувати заходи щодо удосконалення їх формування та реалізації, виходячи зі змісту державно-управлінських технологій, механізмів розвитку громадянського суспільства та конкуренційного розвитку підприємств, ринків, регіонів та держави; - вміння організовувати діяльність органу публічного адміністрування із застосуванням підходів і принципів стратегічного планування, критеріїв оцінювання результативності та ефективності, враховуючи умови навколишнього середовища, внутрішні чинники діяльності та європейські стандарти врядування; - здатність здійснення аналізу, моніторингу, прогнозування та оцінювання результатів реалізації економічної політики державних, регіональних, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування; - вміння репрезентувати органи публічного адміністрування в засобах інформації, різних інституціях громадянського суспільства; - здатність приймати управлінські рішення щодо модернізації управління, використовуючи європейські підходи та вітчизняний досвід.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: -зміст та систему муніципального адміністрування; -напрямки здійснення муніципального адміністрування; -завдання та методи муніципального адміністрування; -основні нормативні акти муніципального адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Макроекономіка, Політична економія, Публічне адміністрування, Державне регулювання економіки, Регіональна політика та розвиток територій, Національна система оподаткування.
Короткий зміст навчальної програми: Муніципальне адміністрування –одна з найважливіших навчальних дисциплін для студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування». Ця дисципліна дозволяє студентам оволодіти управлінськими навичками, необхідними для надання адміністративних послуг у публічній сфері та ознайомити з принципами, функціями та етикою службової діяльності в органах державної влади та місцевого самоврядування. Результатами опанування даного курсу є здатність організувати та очолити громадську діяльність, спрямовану на реалізацію соціально значущих проектів на різних рівнях: мікро-, макро-, та глобальному.
Опис: 1. Публічне адміністрування як системне явище в суспільстві. 2. Публічне адміністрування та влада. 3. Організація публічного адміністрування. 4. Публічне адміністрування в соціальній та економічній сферах. 5. Поняття та суть муніципального адміністрування. 6. Місцеве самоврядування – демократична основа управління в державі. 7. Міжнародні стандарти місцевого самоврядування. 8. Територіальна громада – основа місцевого самоврядування в Україні. 9. Муніципальне право як наука про місцеве самоврядування. 10. Муніципальний процес в Україні. 11. Муніципальні асоціації України.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, захист контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль-100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: - Чернов С.І. Текст лекцій з дисципліни «Публічне адміністрування» / С.І. Чернов, С.О. Гайдученко; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. – Х.: ХНУМГ, 2014. – 97 с. - Нємець Л. М., Яковлєва Ю. К., Полевич І. О. Муніципальне управління: навчальний посібник для самостійної роботи студентів- магістрантів. – Харків, 2013. – 74 с. - Дзюндзюк В.Б., Мельтюхова Н.М. та ін. Публічне адміністрування в Україні: Навч. Посібник / [за заг. ред. д-ра ф. наук, проф. В.В. Корженка, к.е.н., доц. Н.М. Мельтюхової ? Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. ? с. 306. - Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні». (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 24, ст.170). - Земельний кодекс України //Відомості Верховної Ради України від 25.01.2002 р., № 3, стаття 27. - Закон України «Про оренду державного та комунального майна» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, N 30, ст.416 ).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).