Муніципальне адміністрування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.063
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Сенів Л.А.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Муніципальне адміністрування” є оволодіння студентами теоретичними знаннями, розуміння процесів, що відбуваються в економічному житті держав та одержання управлінських навичок, необхідних для надання адміністративних послуг у публічній сфері. Результатом вивчення дисципліни „Муніципальне адміністрування” є вміння аналізувати стан економічної системи в Україні з метою прийняття управлінських рішень та визначення шляхів вирішення актуальних проблем.
Завдання: загальні компетентності: - здатність планувати та керувати часом, здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; - уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; - здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області управління та адміністрування; - знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; - здатність реалізовувати свої права і обовязки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: - вміння застосовувати економічні закони і принципи при аналізі сучасних економічних проблем; - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність аналізувати економічні проблеми на макро та мікрорівнях; - здатність до визначення напрямів розвитку держави, галузі, територій, підприємства, інших об’єктів управління (публічного адміністрування); - здатність аналізувати державну та регіональну політику в сфері безпеки, інноваційно-інвестиційній, економічній, конкурентній, екологічній та соціальних сферах, розробляти та реалізовувати заходи щодо удосконалення їх формування та реалізації, виходячи зі змісту державно-управлінських технологій, механізмів розвитку громадянського суспільства та конкуренційного розвитку підприємств, ринків, регіонів та держави; - вміння організовувати діяльність органу публічного адміністрування із застосуванням підходів і принципів стратегічного планування, критеріїв оцінювання результативності та ефективності, враховуючи умови навколишнього середовища, внутрішні чинники діяльності та європейські стандарти врядування; - здатність здійснення аналізу, моніторингу, прогнозування та оцінювання результатів реалізації економічної політики державних, регіональних, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування; - вміння репрезентувати органи публічного адміністрування в засобах інформації, різних інституціях громадянського суспільства; - здатність приймати управлінські рішення щодо модернізації управління, використовуючи європейські підходи та вітчизняний досвід.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: -зміст та систему муніципального адміністрування; -напрямки здійснення муніципального адміністрування; -завдання та методи муніципального адміністрування; -основні нормативні акти муніципального адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Макроекономіка, Політична економія, Публічне адміністрування, Державне регулювання економіки, Регіональна політика та розвиток територій, Національна система оподаткування.
Короткий зміст навчальної програми: Муніципальне адміністрування –одна з найважливіших навчальних дисциплін для студентів спеціальності «Публічне управління та адміністрування». Ця дисципліна дозволяє студентам оволодіти управлінськими навичками, необхідними для надання адміністративних послуг у публічній сфері та ознайомити з принципами, функціями та етикою службової діяльності в органах державної влади та місцевого самоврядування. Результатами опанування даного курсу є здатність організувати та очолити громадську діяльність, спрямовану на реалізацію соціально значущих проектів на різних рівнях: мікро-, макро-, та глобальному.
Опис: 1. Публічне адміністрування як системне явище в суспільстві. 2. Публічне адміністрування та влада. 3. Організація публічного адміністрування. 4. Публічне адміністрування в соціальній та економічній сферах. 5. Поняття та суть муніципального адміністрування. 6. Місцеве самоврядування – демократична основа управління в державі. 7. Міжнародні стандарти місцевого самоврядування. 8. Територіальна громада – основа місцевого самоврядування в Україні. 9. Муніципальне право як наука про місцеве самоврядування. 10. Муніципальний процес в Україні. 11. Муніципальні асоціації України.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, захист контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль-100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Чернов С.І. Текст лекцій з дисципліни «Публічне адміністрування» / С.І. Чернов, С.О. Гайдученко; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. – Х.: ХНУМГ, 2014. – 97 с. - Нємець Л. М., Яковлєва Ю. К., Полевич І. О. Муніципальне управління: навчальний посібник для самостійної роботи студентів- магістрантів. – Харків, 2013. – 74 с. - Дзюндзюк В.Б., Мельтюхова Н.М. та ін. Публічне адміністрування в Україні: Навч. Посібник / [за заг. ред. д-ра ф. наук, проф. В.В. Корженка, к.е.н., доц. Н.М. Мельтюхової ? Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2011. ? с. 306. - Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні». (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 24, ст.170). - Земельний кодекс України //Відомості Верховної Ради України від 25.01.2002 р., № 3, стаття 27. - Закон України «Про оренду державного та комунального майна» ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, N 30, ст.416 ).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).