Публічні послуги
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.22.E.137
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Федорчак Ольга Василівна, доктор наук з державного управління, доцент, доцент кафедри публічного управління та публічної служби
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - знати основні теоретичні положення щодо надання публічних послуг та шляхи їх практичного впровадження;
- знати основні нормативні документи, що регламентують процес надання публічних послуг;
- ознайомитися із практикою надання публічних послуг в центрах надання публічних послуг та особливостями надання електронних публічних послуг;
- знати стандарти та вимоги до якості публічних послуг;
- ознайомитися із провідним закордонним досвідом надання публічних послуг.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен досягнути таких програмних результатів навчання:
ПРН 3. Реалізовувати інноваційні управлінські рішення та заходи щодо адаптації і впровадження кращих вітчизняних та зарубіжних практик в діяльності органів публічного управління та адміністрування
ПРН 4. Аналізувати та застосовувати законодавство у сфері публічного управління та адміністрування
ПРН 6. Підтримувати ефективну взаємодію з громадськістю, державними та недержавними інституціями, використовуючи інформаційні та комунікативні технології
ПРН 14. Уміти використовувати сучасні методи наукового пізнання і здійснювати наукові дослідження в сфері публічного управління та адміністрування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності. Основи публічного управління. Система публічного управління України. Інформаційні технології та е-врядування.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні висвітлено сучасний стан теорії та практики надання публічних послуг органами державної влади та місцевого самоврядування; розглядаються кращі практики надання публічних послуг; запропоновано підходи щодо вдосконалення процесів надання таких послуг.
Опис: Тема 1 Поняття та класифікація публічних послуг (поняття сервісної держави, поняття та ознаки публічних послуг, класифікація публічних послуг, державні та муніципальні послуги, адміністративні (управлінські) та неадміністративні послуги, реєстр публічних послуг, суб’єкти надання публічних послуг)
Тема 2. Електронні публічні послуги (портал публічних послуг «ДІЯ», кабінет громадянина, система електронної ідентифікації громадян eID, он-лайн будинок юстиції, державні реєстри, електронна система охорони здоров’я «HELSI», особистий кабінет Пенсійного фонду, електронний кабінет платника податків, карта «Мережа автобусних маршрутів», публічна кадастрова карта України, система «Трембіта», інформаційна система «Вулик», портал відкритих даних України, відкриті дані у містах)
Тема 3. ЦНАП (поняття і моделі ЦНАП, організаційно-правові форми ЦНАП, вимоги до приміщень ЦНАП, «front office» та «back office», вимоги до кількості персоналу ЦНАП, ключові послуги ЦНАП, інформаційна та технологічна картки послуг)
Тема 4. Законодавче забезпечення надання публічних послуг (Закон України «Про адміністративні послуги», Закон України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг», Постанова КМУ «Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг»)
Тема 5. Якість надання публічних послуг (інструменти зворотного зв’язку зі споживачами послуг, статичний та динамічний моніторинг якості публічних послуг)
Тема 6. Закордонний досвід надання публічних послуг (досвід Німеччини, Польщі, Нідерландів, Канади, Естонії, Латвії, Литви, Грузії щодо надання публічних послуг)
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів навчання студентів передбачають вхідний, поточний та семестровий контроль результатів навчання.
Вхідний контроль (діагностика вхідного рівня знань студентів) застосовують як передумову успішного планування та вивчення дисциплін. Він дає змогу викладачеві визначити наявний рівень знань студентів і використати його як орієнтир складності матеріалу, а також для вибору форм і методів проведення занять.
Поточний контроль здійснюють під час семінарських та індивідуально-консультативних занять. Він має на меті перевірку рівня засвоєння теоретичних і практичних знань.
Семестровий контроль проводять у формі заліку за накопичувальною системою і у встановлені терміни. Залік передбачає форму семестрового контролю результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Рівень засвоєння матеріалу визначається за 100-бальною шкалою:
- поточний контроль (до 40 балів);
- підсумковий контроль (до 60 балів).
Оцінка «відмінно» (91 - 100 балів) виставляється студентам, які виявили систематичні, глибокі знання матеріалу, уміння творчо використовувати ці знання при вирішенні практичних завдань, вичерпно й усебічно відповіли на питання, розуміють взаємозв’язок змістовної частини дисципліни з матеріалом інших навчальних дисциплін, вільно орієнтуються в нормативно-правовій базі з відповідної проблематики.
Оцінка «добре» (71 - 90 балів) виставляється студентам, які повністю опанували матеріал, вільно користуються ним при розв’язанні практичних завдань, здатні самостійно поповнювати та оновлювати знання в процесі подальшої навчальної і практичної діяльності, орієнтуються в джерелах відповідної фахової, наукової та навчальної інформації.
Оцінка «задовільно» (51 - 70 балів) виставляється студентам, які виявили знання основного матеріалу в обсязі, достатньому для їх подальшої навчальної та професійної діяльності, здатні виконувати практичні завдання, ознайомлені зі змістом основної і рекомендованої літератури, проте припустились у відповідях на запитання незначних помилок, і як правило, спроможні за допомогою викладача виправити допущені помилки.
Оцінку «незадовільно» (0 - 50 балів) отримують студенти, які мають суттєві прогалини в знаннях з основного матеріалу, припустилися принципових помилок у відповідях на поставлені запитання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Адміністративні послуги для тебе : посіб. громадянину / заг. ред. В. Тимощук. К: ФОП Москаленко, 2014. 44 с.
Адміністративні послуги: Посібник. Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні – DESPRO». К. : Софія-A. 2012. 104 с.
Адміністративні послуги: стан і перспективи реформування. Збірник матеріалів / Тимощук В.П., Добрянська Н.Л., Курінний О.В., Школьний Є.О. та ін. / Заг. ред. Тимощука В.П., Курінного О.В. К., 2015. 428 с.
Актуальні питання надання адміністративних послуг : зб. норм.-прав. та інформ.-аналіт. документів / за заг. ред. Т. В. Журавля. К.: Ріджи, 2016. 114 с.
Драган І. Організація надання публічних послуг населенню органами влади: зарубіжні практики // Державне управління: удосконалення та розвиток. 2014. № 4.
Електронні послуги: навч. посіб. / І. В. Клименко; за заг. ред. Н.В. Грицяк. К.: НАДУ, 2014. 100 с.
Надання адміністративних послуг у муніципальному секторі. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування / В. Тимощук / Асоціація міст України. К., ВІ ЕН ЕЙ, 2015. – 124 с.
Надання публічних послуг в умовах децентралізації та співробітництва територіальних громад: Навчально-практичний посібник/ За заг. редакцією Записного Д.Ю., Журавля Т.В., Толкованова В.В. К., 2018. 172 с.
Науково-практичний коментар до Закону України «Про адміністративні послуги» / За заг. ред. В.П. Тимощука. К.: Москаленко. 2013. 392 с.
Сучасний стан, проблеми і перспективи розвитку в Україні електронних адміністративних послуг: аналітична записка / Національний інститут стратегічних досліджень при Президентові України.
Тимощук В.П., Крімач А.В. Оцінка якості адміністративних послуг. К.: Факт, 2005. 88 с.
Центри надання адміністративних послуг: створення та організація діяльності: / за заг. ред. Тимощука В.П. Київ, Москаленко, видання 2-ге, доповнене і доопрацьоване. К., 2011. 432 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).