Оцінка бізнесу і майна

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.069
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Комаринець С.О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Оцінка бізнесу і майна» є отримання майбутніми фахівцями ґрунтовних теоретичних і практичних знань з оцінки вартості майна та нерухомості. Результатами вивчення дисципліни «Оцінка бізнесу і майна» є опанування студентом основних принципів та чинників оцінки вартості бізнесу та майна; механізмів оцінки вартості бізнесу та майна; особливостей оцінки вартості будівельних об’єктів, цінних паперів, нематеріальних активів, машин та механізмів, земельних ділянок, власного та позичкового капіталу підприємства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування: - Розуміння мети, базових принципів, стратегічних цілей розвитку суспільства в Україні, завдання, спрямовані на їх досягнення, а також основні напрями, етапи і механізм реалізації стратегій з урахуванням сучасних тенденцій та особливостей розвитку України в перспективі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Уміння організовувати діяльність підприємства, застосовуючи відповідні методи стратегічного та антикризового управління, організаційної, конкурентної та правової культури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка, Публічне адміністрування, Зобов’язальні відносини у підприємницькій діяльності, Державні закупівлі, Ціни і ціноутворення.
Короткий зміст навчальної програми: Мета навчальної дисципліни «Оцінка бізнесу і майна» – формування системи теоретичних знань і прикладних умінь і навичок щодо економічного оцінювання та вдосконалення економічного змісту, теорії та практики оцінювання майна, майнових прав і методів розрахунку вартості активів. Завданням навчальної дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями щодо основних засад економічного оцінювання; вивчення порядку, принципів і методів організації оцінювальної діяльності; отримання практичних навичок щодо оцінки об’єктів та виконання оцінювальних процедур. Предмет навчальної дисципліни «Оцінка бізнесу і майна» – фактори, що впливають на процеси економічного оцінювання, складові оцінювальної діяльності, основні напрямки вирішення проблем, пов’язаних із підвищенням рівня та якості здійснення процедур оцінювання. Результатами опанування курсу є знання основних засад теорії оцінювання, методичних підходів до оцінки, фінансових інструментів, які використовуються в оцінюванні; розуміння особливості визначення та використання видів вартості, принципів та основних підходів стандартизації оцінки майна в Україні, принципів оцінки об’єктів у матеріальній формі, вміння аналізувати структуру оцінювальної діяльності, надавати загальну характеристику принципам економічного оцінювання, досліджувати доцільність використання різних видів вартості, використовувати існуючі методичні підходи в практиці оцінювання, визначати необхідні показники оцінки за допомогою фінансових інструментів.
Опис: Сутність оцінки бізнесу і майна. Організаційно-управлінські та правові аспекти оціночної діяльності. Теоретичні та методологічні основи оцінки бізнесу і майна. Дохідний, витратний та порівняльний підхід до оцінки бізнесу і майна. Аналіз та оцінювання грошових потоків підприємства. Оцінка вартості цінних паперів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль-40%, екзаменаційний контроль-60%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, розв’язання ситуаційних та лабораторних завдань, виконання контрольної роботи. Екзаменаційний контроль – методи оцінювання знань: Письмове тестування, усне опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ЗАКОН УКРАЇНИ “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”. // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2001. – № 47. – ст. 251) із змінами та доповненнями. 2. МЕТОДИКА ОЦІНКИ МАЙНА, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. № 1891. 3. НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ № 1 “Загальні засади оцінки майна і майнових прав”, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 р. № 1440. 4. НАЦІОНАЛЬНОГО СТАНДАРТУ №2 “Оцінка нерухомого майна”, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 28 жовтня 2004 року № 1442. 5. НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ № 3 “Оцінка цілісних майнових комплексів”, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 р. N 1655. 6. НАЦІОНАЛЬНИЙ СТАНДАРТ № 4 “Оцінка майнових прав інтелектуальної власності”, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 3 жовтня 2007 року № 1185. 7. Вівчар О. І. Оцінка вартості майна та бізнесу / О. І. Вівчар – Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2014. – 163 с. 8. Вівчар О. І. Оцінка вартості майна та бізнесу / О. І. Вівчар // Практикум – Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2017 – 57 с. 9. Круш В. М. Оцінка бізнесу: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. / В. М. Круш – Київ, 2012. – 350 с. 10. Кухарська О.Б. Оцінка прав на об’єкти інтелектуальної власності. Метод звільнення від роялті / О.Б. Кухарська, А.А. Підлипська, А.М. Чиркін. – К.: Арт Економі, 2015. – 243 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).